Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Instel waardes studio flitsers

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Instel waardes studio flitsers

    Hallo om een tool te maken voor studioflitsers wil ik graag de instel waardes weten van verschilende studio flitsers.
    Zover bekend bij mij is dat het bereik vaak 32 meter is en de insteling in 6 stapen gebeurt.
    Nu wil ik de waardes van die 6 stappen weten.

  • #2
    Re: Instel waardes studio flitsers

    Oorspronkelijk geplaatst door Erikevl
    Hallo om een tool te maken voor studioflitsers wil ik graag de instel waardes weten van verschilende studio flitsers.
    Zover bekend bij mij is dat het bereik vaak 32 meter is en de insteling in 6 stapen gebeurt.
    Nu wil ik de waardes van die 6 stappen weten
    Zou je niet beter vertrekken van het richtgetal?

    DPaul
    DPaul - A.FIAP
    D810, nikkors and other stuff

    Comment


    • #3
      Re: Instel waardes studio flitsers

      Ondanks mijn 10 jaar studio ervaring kan ik je niet volgen, wij meten om te weten, zo simpel is dat, de instelling van mijn licht heeft een bereik van 6 stops gaande van 18 WS tot 600 WS. Dus bij een studio opstelling is het gewoon weten met welk diafragma je wil werken voor het behalen van je gewenste dieptescherpte, en daarna regelen we het licht, tot we kunnen werken op die waarde. De sluitersnelheid in de studio is meestal 125ste voor alle opnames.

      MVG, Jeff C.
      Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

      Comment


      • #4
        Re: Instel waardes studio flitsers

        Oorspronkelijk geplaatst door DPaul Bekijk bericht
        Zou je niet beter vertrekken van het richtgetal?

        DPaul
        Het richtgetal is afhankelijk van de gebruikte reflector !
        Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

        Comment


        • #5
          Re: Instel waardes studio flitsers

          Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
          Het richtgetal is afhankelijk van de gebruikte reflector !
          Dan is dat een parameter in de vergelijking!
          Ik vermoed dat de reflector ook een invloed heeft op die "36 meter" en de softbox ook.

          DPaul
          DPaul - A.FIAP
          D810, nikkors and other stuff

          Comment


          • #6
            Re: Instel waardes studio flitsers

            de waarde van die 6 stappen?
            1/1 1/2 1/4 1/8 1/16 1/32 of nog verder 1/64 1/128

            voila, niet dat je er iets mee bent, sommige flitsers zijn traploos regelbaar, andere oudere hebben alleen 1/1 en 1/2 waardoor je met afstand moet werken om ze "bij te regelen"
            wat zet je erop? een reflector? een paraplu? shoot trough of reflectie met die paraplu? wat is je gewenst effect van dat licht, invullicht? hoofdlicht? haarlicht? spot op achtergrond?
            met een spot op de achtergrond, moet die achtergrond volledig wit worden? grijs blijven? zwart worden?
            gebruik je een gekleurde gel?
            ...

            Wat wil je er eigenlijk mee doen??
            (buiten dezelfde vraag op 2 plekken stellen??)

            Tom
            De gustibus et coloribus non est disputandum
            Nikon F70 analoog, Tri-x filmpjes

            Comment


            • #7
              Re: Instel waardes studio flitsers

              de waarde van die 6 stappen?
              1/1 1/2 1/4 1/8 1/16 1/32 of nog verder 1/64 1/128

              voila, niet dat je er iets mee bent, sommige flitsers zijn traploos regelbaar, andere oudere hebben alleen 1/1 en 1/2 waardoor je met afstand moet werken om ze "bij te regelen"
              wat zet je erop? een reflector? een paraplu? shoot trough of reflectie met die paraplu? wat is je gewenst effect van dat licht, invullicht? hoofdlicht? haarlicht? spot op achtergrond?
              met een spot op de achtergrond, moet die achtergrond volledig wit worden? grijs blijven? zwart worden?
              gebruik je een gekleurde gel?
              ...

              Wat wil je er eigenlijk mee doen??
              (buiten dezelfde vraag op 2 plekken stellen??)

              Tom
              De gustibus et coloribus non est disputandum
              Nikon F70 analoog, Tri-x filmpjes

              Comment


              • #8
                Re: Instel waardes studio flitsers

                Bedankt alvast voor je antwoord.

                Comment


                • #9
                  Re: Instel waardes studio flitsers

                  Ik heb het over de indeling van de instel knop op de flitser of de uitlezing van het display op de flitser bij de 6 stappen.
                  Hoop het zo duidelijker voor je is .

                  Comment


                  • #10
                    Re: Instel waardes studio flitsers

                    De moderne flitsers van Elinchrom werken met vaste stappen van 1/10 stop (1/3de stop is ook instelbaar) met behulp van de skyport zender kan je draadloos je vermogen aanpassen. Het getoonde getal is niet echt belangrijk, want daar start je met je meting.
                    Laat ons even veronderstellen dat er het getal 2 staat op de display van je flitser, je doet een proefflits in je opstelling en je meet een diafragma van 4 met je flitsmeter, als je dan 10 maal drukt op het knopje verhoog je het licht met 1 stop en heb je een waarde F 5,6 om mee te werken. Maar dat is slechts geldig bij die opstelling, het getal op de display zal dan 3 zijn !

                    Volg je een beetje.

                    MVG, Jeff C.
                    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

                    Comment


                    • #11
                      Re: Instel waardes studio flitsers

                      die tool bestaat al, ze noemt, kennis van de gebruikte apparatuur, gezond verstand, lichtmeter.

                      wat me wel altijd meer helpt zijn voorbeelden zoals je vaak ziet passeren op het net, een kaartje met een model die dan op verschillende manieren en met versch modifiers (plu, softbox, grid, strip) belicht wordt.
                      front licht met softbox dichtbij geeft dat effect, softbox 45 graden front geeft dat effect, 45 graden zijdelings geeft dat effect... je kent ze vast wel.
                      De gustibus et coloribus non est disputandum
                      Nikon F70 analoog, Tri-x filmpjes

                      Comment


                      • #12
                        Re: Instel waardes studio flitsers

                        Ik heb nu instel waardes gekregen van een instel knop bedankt .
                        Maar ik zoek nog naar de instelwaardes van het display voorbeeld waarde 3.2

                        Comment


                        • #13
                          Re: Instel waardes studio flitsers

                          Oorspronkelijk geplaatst door Erikevl Bekijk bericht
                          Ik heb nu instel waardes gekregen van een instel knop bedankt .
                          Maar ik zoek nog naar de instelwaardes van het display voorbeeld waarde 3.2
                          RTFM

                          Zat er geen uitleg bij?

                          waarde 3.2 op het display kan overal en nergens op slaan.

                          G
                          fijnefotografie.be, blog, workshops en fotostudio te huur in Aalst
                          Een beeldscherm is geen aanvaardbare manier om je foto's te presenteren. Kwaliteit komt pas bovendrijven in een print...

                          Comment


                          • #14
                            Re: Instel waardes studio flitsers

                            Het was gemakkelijker als je je beperkte tot 1 topic, nu speel je op 2 pleinen !
                            Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

                            Comment


                            • #15
                              Re: Instel waardes studio flitsers

                              Ja volg het wel maar ik heb de uitlezing nodig van de flitsers of te wel de instel waardes van flitsers.

                              Comment

                              Working...
                              X