Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

The Old Factory + update

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • The Old Factory + update

    Vandaag een tripje gemaakt naar een imposante fabriek
    (die al een tijdje leegstaat) ,
    .
    .
    .



    Bij deze een update ,
    ik ben toch blij dat jullie terug wat "sense" in me gepraat hebben

    Update de niet HDR versie
    ( mocht dit niet mogen van de mod's , mogen jullie hem gerust achter een link plaatsen hoor )

    Last edited by Red Falcon; 25 februari 2011, 14:41. Reden: Update

  • #2
    Re: The Old Factory

    veel te druk, wat door de bewerking nog eens extra bena(druk)t wordt.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: The Old Factory

      Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
      veel te druk, wat door de bewerking nog eens extra bena(druk)t wordt.
      grt,bouk.
      Ik sluit me aan bij Bouk
      Visit: http://forum.belgiumdigital.com/f10/...ge-470563.html

      Comment


      • #4
        Re: The Old Factory

        De tonemapping vind ik prima geslaagd
        Veel te druk ???? Jongens het blijft een fabriek é , we gaan geen zaag meenemen om enkele buizen weg te zagen om enkele fotografen tevree te stellen

        Goed gedaan Johny

        Comment


        • #5
          Re: The Old Factory

          Oorspronkelijk geplaatst door Benny123456 Bekijk bericht
          De tonemapping vind ik prima geslaagd
          Veel te druk ???? Jongens het blijft een fabriek é , we gaan geen zaag meenemen om enkele buizen weg te zagen om enkele fotografen tevree te stellen

          Goed gedaan Johny
          En wat is er verkeerd aan de subtiliteit van natuurlijk licht?

          Dit is werkelijk "overdone". Het lijkt eerder op een scenario voor een 3D-shooter dan op iets dat met fotografie te maken heeft.

          Het perspectief is IMHO ook verkeerd gepresenteerd. Alles valt naar links.

          G
          fijnefotografie.be, blog, workshops en fotostudio te huur in Aalst
          Een beeldscherm is geen aanvaardbare manier om je foto's te presenteren. Kwaliteit komt pas bovendrijven in een print...

          Comment


          • #6
            Re: The Old Factory

            Oorspronkelijk geplaatst door Benny123456 Bekijk bericht
            ............
            Veel te druk ???? Jongens het blijft een fabriek é , we gaan geen zaag meenemen om enkele buizen weg te zagen om enkele fotografen tevree te stellen
            gaat ook om de compo en de bewerking achteraf.
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

            Comment


            • #7
              Re: The Old Factory

              ok jongens , het blijft een kwesti van smaak é , zal daar geen verdere woorden aan vuil maken . De één vind hem goed en de andere niet , cava

              Comment


              • #8
                Re: The Old Factory

                Oorspronkelijk geplaatst door geertvandenbroeck Bekijk bericht
                En wat is er verkeerd aan de subtiliteit van natuurlijk licht?

                Dit is werkelijk "overdone". Het lijkt eerder op een scenario voor een 3D-shooter dan op iets dat met fotografie te maken heeft.

                Het perspectief is IMHO ook verkeerd gepresenteerd. Alles valt naar links.

                G
                Daarom heb ik mijn Nikon weggedaan en heb deze Foto genomen met mijn playstation3
                om meer 3D-shooter effect te créeren ( ik had ook mn 3D-brilletje aan )
                de foto heeft idd niks met fotografie te maken ,
                alé wie fotografeerd nu nog met een dslr ?

                Om op je vraag te antwoorden Geert , niks , maar wat is er mis met bewerken , en zwaar bewerken ?
                Je bent ervoor of niet , jij duidelijk niet , point taken .

                Over het perspectief geef ik je wel 100% gelijk ,
                ik zal dit proberen rechttrekken ,

                Comment


                • #9
                  Re: The Old Factory

                  Als het de bedoeling was om een extreem, surrealistisch effect te bekomen dan is dat prima gelukt. Als dat niet de bedoeling was dan.........
                  maar hij mag inderdaad wel een beetje rechtgezet worden.

                  Groeten, Bert
                  Nikon D300s met grip + D80met grip. Sigma 10-20 3.5; 24-70 2.8; 70-200 2.8; 105 2.8 macro. Metz 58. Manfrotto.
                  www.bertofotografie.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: The Old Factory

                    Oorspronkelijk geplaatst door johny Bekijk bericht
                    Daarom heb ik mijn Nikon weggedaan en heb deze Foto genomen met mijn playstation3
                    om meer 3D-shooter effect te créeren ( ik had ook mn 3D-brilletje aan )
                    Verdikke, ik wil ook zo'n brilleke
                    Allez, in dat opzicht is die dan goed gelukt.

                    Meestal probeer ik extreme HDR-foto's uit mijn zicht te houden, maar als ik er toevallig toch op terecht kom, kan ik het me soms niet laten om erop te reageren.

                    G
                    fijnefotografie.be, blog, workshops en fotostudio te huur in Aalst
                    Een beeldscherm is geen aanvaardbare manier om je foto's te presenteren. Kwaliteit komt pas bovendrijven in een print...

                    Comment


                    • #11
                      Re: The Old Factory

                      Als je subtiliteit bij HDR-tonemapping aan boord legt, kan je zeer mooie resultaten bekomen, die en het oude, grijze, vale naar boven brengt/toont en tegelijkertijd een mooie foto met veel dieptezicht visualiseert. Subtiel bijwerken nadien werkt dit ook in de hand.
                      Trek je de schuivers zwaar open bij het tonemappen, dan krijg je een onrealistisch beeld, zoals dit hier. Dat is uiteraard ook niet slecht, maar persoonlijk vind ik dat je dan nog verder moet doorwerken en er een soort sience-fiction beeld van te maken, maar dan horen die weer thuis in een andere topic-groep en niet hier.

                      Maar goed, er zijn liefhebbers voor dit soort overdone-foto's. Ik moet toegeven dat ik mij ook bezondigd heb aan overdone-tonemapping. En het lijkt heel even mooi, voor een paar seconden, maar je bent het snel beu gezien.

                      Achter onderstaande link, begrijp je wat ik bedoel met subtiel toepassen. Saai, wordt mooi, kleuren worden mooi, licht in alle niveaus zitten goed.

                      Comment


                      • #12
                        Re: The Old Factory

                        Zeer af en toe gebruik ook ik HDR, maar dan puur om technische redenen en zeeeeer af en toe, als ik de dynamiek niet weet te overbruggen.

                        Maar ik versta de reactie van Geert volledig, het is in Urbexmiddens inmiddels bijna een must geworden om sterk overdreven tonemapping toe te passen, zelfs als het niet hoeft.
                        Gevestigde figuren in het milieu doen bijna niks anders dan HDR en ik respecteer dat.
                        Een gril ? Een modeverschijnsel ? Ik weet het ook niet en ik wil er me niet over uitspreken maar de opmerking dat er iets niet klopt met de perspectiefvertekening is mijns inziens een heel waardevolle opmerking van Geert.
                        Ik zou me, in de plaats van de OP weinig zorgen maken over de kleurentoning want het is nog altijd belangrijkst dat je je zelf goed voelt bij de foto.

                        Zelf heb ik het liefst natuurlijk licht en een beetje hogere verzadiging maar wie ben ik ?

                        Comment


                        • #13
                          Re: The Old Factory

                          Ik vind deze toepassing van HDRI helemaal niet mooi. Het natuurlijke van een scene is er volledig uit. Kan zijn dat dit door anderen als 'kunstzinnig' ervaren wordt, maar niet mijn ding. Ik gebruik het blenden van verschillende beelden alleen als er te lichte of te donkere partijen zijn, om nog ietwat tekening over te houden. Denk dat dat de oorspronkelijke bedoeling was en blijft, contrastomvang vergroten. Elk zijn meug.

                          Ch.

                          trouwens, hij staat een beetje scheef

                          en ivm die 3D-shooters, kijk maar even op m'n renderhouse.eu site, allemaal 3D.
                          www.ludwigdesmet.com - beauty & fine art photographer -

                          Comment


                          • #14
                            Re: The Old Factory

                            Trop is teveel en teveel is trop.
                            Hdr bedoel ik dus.

                            peter
                            www.peterlaurent.be

                            Comment


                            • #15
                              Re: The Old Factory

                              Ikzit mij hier al gans de tijd af te vragen of ik op deze locatie al geweest ben Over de foto is alles al gezegd.
                              α 99 - Sony 16-35 mm F2.8 ZA SSM
                              Flickr____No place to be

                              Comment

                              Working...
                              X