Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

wil canon 550D met 18-200 of 18-270 kopen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • wil canon 550D met 18-200 of 18-270 kopen

    hallo,
    als ik met een lens van 18-200 of 18-270 foto s binnen in huis wil maken , gaat dit dan een probleem geven met licht en kwaliteit .

    iedereen zegt hier "koop geen 18-200 of 18-270 lens "
    dacht dit wel te doen maar twijfel sterk als ik alle comentaren hier lees oven zo een lenzen.
    ik zou zaterdag naar konijnenberg willen gaan , maar wat gaan ze mij daar aanraden ??
    ben amateur die eens een mooie foto wil maken .
    heb nu nex 5 18-55 , die ik teweinig vindt zoomen .
    als ik op voetbal foto s wil maken kom ik veel teweinig om mooi in te zoomen .
    dus wil 550 d met telelens . wat moet ik kopen , dacht aan totaal 1200 €

    groeten

  • #2
    Re: wil canon 550D met 18-200 of 18-270 kopen

    Voor kwaliteit en gemak van geen lens wisselen koop je een 550D+18-200mm of 18-270mm.....Voor veel betere kwaliteit koop je de 550D+ 18-55IS en 55-250IS...betere beeldkwaliteiten alleen wisselen van lens...

    Grtz

    Templar
    D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
    Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

    Comment


    • #3
      Re: wil canon 550D met 18-200 of 18-270 kopen

      Oorspronkelijk geplaatst door Templar Bekijk bericht
      Voor kwaliteit en gemak van geen lens wisselen koop je een 550D+18-200mm of 18-270mm.....Voor veel betere kwaliteit koop je de 550D+ 18-55IS en 55-250IS...betere beeldkwaliteiten alleen wisselen van lens...

      Grtz

      Templar
      wil je dan zoals je zegt veel foto's binnen maken zonder flits, dan dien je te gaan naar de 17-55 F2.8 IS van canon (prijskaartje van rond de 800 euro lens alleen) ofwel de third party varianten Sigma 17-50 F2.8 OS (prijskaartje rond de 600 euro) of Tamron 17-50 F2.8 VC (prijskaartje rond de 450 euro). Elk heeft natuurlijk respectievelijk zijn kwaliteiten en voorstanders. Je kan deze gaan combineren met de 55-250 IS maar deze is ook niet lichtsterk maar denk niet dat je je zoom binnen gaat gebruiken tenzij je van plan ben om sportevenementen te fotograferen binnen.
      Sowieso zal je met je budget van 1200 euro heel krap zitten. Zeker aangezien je dan nog batterijen extra zal willen aanschaffen en je ook geheugenkaarten zal nodig hebben.

      Waarom zoek je gewoon geen zoom voor je NEX-5?
      Ze zijn mss nog niet beschikbaar op heden maar ze zullen zeker volgen.
      Ik dacht ook dat je mits een convertor de Alpha-lenzen ook nog gebruiken op de NEX-series.
      Je zit met een nieuwe generatie aan toestel die de mechanische spiegel niet meer heeft maar toch de kwaliteit en mogelijkheden van een zogenaamde spiegelreflex / DSLR.

      Indien het bvb enkel voor voetbal is, zoek een goeie superzoom compact/bridge camera die dan nog snel is, deze bestaan ook zeker en vast. Je fotografeert buiten dan dus heb je niet noodzakelijk de lichtsterkte nodig, tenzij je met de DOF wilt spelen maar dan mag je je huidige budget al reserveren voor een 70-200 F2.8 lens van canon of andere. En dan heb je nog geen body en standaardzoom en kaartjes en batterijen
      Website: http://www.svisimaging.be

      Comment


      • #4
        Re: wil canon 550D met 18-200 of 18-270 kopen

        Je stlet nogal wat eisen aan je lenzen! In ieder geval is een superzoom compact bridge camera voor jou minder geschikt. De AF prestaties zullen onvoldoende zijn. Daarnaast zul je bij sportfotografie soms gebruik maken van hogere ISO's.

        Als je weinig geld te besteden hebt, ga dan voor de 55-250 van Canon. Maar, waarschijnlijk zle je spoedig bemerken dat je een 70-200/2.8 nodig hebt.

        Je zou eventueel aan de Sigma 70-200/2.8 OS kunnen denken. Ik heb die lens een tijdje gehad om te testen voor een bekend fototijdschrift. Goede kwaliteit en effectieve OS. (zal je bij sport vaak uitzetten)

        Succes met je keuze.
        Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

        Comment


        • #5
          Re: wil canon 550D met 18-200 of 18-270 kopen

          hallo,

          bedankt voor reactie s , ook al is er veel chinees bij voor mij . ben echt een leek he.
          vandaag hebben ze mij aangeraden om een canon 18-70 en 70-300 te kopen .
          ik gaf nu het voorbeeld voetbal maar ik trek gewoon alledaagse dingen he ,de kleine in onze hof , harley bikes op treffen . verjaardagsfeestje binnen in huis .
          dus weet momenteel dat ik canon 550d body wil kopen , voor de lenzen hoop ik eerlijke raad bij konijnenberg te krijgen.

          groeten geert

          Comment


          • #6
            Re: wil canon 550D met 18-200 of 18-270 kopen

            Oorspronkelijk geplaatst door fakke78 Bekijk bericht
            hallo,

            bedankt voor reactie s , ook al is er veel chinees bij voor mij . ben echt een leek he.
            vandaag hebben ze mij aangeraden om een canon 18-70 en 70-300 te kopen .
            ik gaf nu het voorbeeld voetbal maar ik trek gewoon alledaagse dingen he ,de kleine in onze hof , harley bikes op treffen . verjaardagsfeestje binnen in huis .
            dus weet momenteel dat ik canon 550d body wil kopen , voor de lenzen hoop ik eerlijke raad bij konijnenberg te krijgen.

            groeten geert
            begin dan met de standaard kit-lenzen 18-55 IS & 55-250 IS.
            goed om mee te beginnen
            en zo kan je beginnen uitmaken hetgeen je nadien effectief nodig hebt en aan je wensen dan zal voldoen want dan heb je uitgemaakt wat je effectief fotografeert
            Website: http://www.svisimaging.be

            Comment


            • #7
              Re: wil canon 550D met 18-200 of 18-270 kopen

              Een Canon 18-70 mm bestaat niet.

              Misschien gewoon maar beginnen met een kitlens. Kost niet veel. En na een paar maanden km je er achter wat de beperkingen zijn. Of niet.
              Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

              Comment


              • #8
                Re: wil canon 550D met 18-200 of 18-270 kopen

                hey,

                ik denk jullie raad op te volgen en een kit te kopen
                alvast bedankt voor info

                groeten

                Comment

                Working...
                X