Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

romance

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • romance


  • #2
    Re: romance

    Ik kan mij inbeelden dat als je er staat en zo'n tafereeltje ziet, het er echt fantastisch mooi uitziet. Om het mooi op foto vast te leggen is dikwijls niet zo makkelijk.
    Ik zou hier voor een kleiner diafragma gekozen hebben (groter cijfer) f8 of f10 dan heb je toch iets meer scherpte.
    Ik zou ook een deel van de bovenkant en het onscherpe stuk aan de onderkant wegcroppen tot je een vierkant uitsnede hebt.
    Eventueel nog een beetje met de kleuren of witbalans spelen want nu hangt er een groene zweem over het geheel.
    Daarna nog proberen om een beetje te verscherpen en je hebt best een mooie foto als eindresultaat.
    En blijven oefenen en leren uiteraard, het wordt steeds leuker als je alles beter onder de knie hebt.
    Last edited by mortierke; 23 februari 2011, 12:07.
    vriendelijke groeten, Kurt
    Mijn foto's
    Fuji X-T1 + X-T2 + X100F + een paar lensjes

    Comment


    • #3
      Re: romance

      Oorspronkelijk geplaatst door mortierke Bekijk bericht
      Ik kan mij inbeelden dat als je er staat en zo'n tafereeltje ziet, het er echt fantastisch mooi uitziet. Om het mooi op foto vast te leggen is dikwijls niet zo makkelijk.
      Ik zou hier voor een kleiner diafragma gekozen hebben (groter cijfer) f8 of f10 dan heb je toch iets meer scherpte.
      Ik zou ook een deel van de bovenkant en het onscherpe stuk aan de onderkant wegcroppen tot je een vierkant uitsnede hebt.
      Eventueel nog een beetje met de kleuren of witbalans spelen want nu hangt er een groene zweem over het geheel.
      Daarna nog proberen om een beetje te verscherpen en je hebt best een mooie foto als eindresultaat.
      En blijven oefenen en leren uiteraard, het wordt steeds leuker als je alles beter onder de knie hebt.
      Awel....ik kan het niet beter uitleggen...geef Mortierke helemaal gelijk....ook wat de uitsnede betreft.....dan valt de lijnenspel veel beter op!!
      Gr Pascale
      Eerlijkheid duurt het langst!!
      Mijn website: http://www.degrafon.be/

      Comment


      • #4
        Re: romance

        Ik volg Kurt volledig !
        Vooral de scherpte (het gemis aan scherpte ten minste) is hier de storende factor...
        Oorspronkelijk geplaatst door mortierke Bekijk bericht
        Ik kan mij inbeelden dat als je er staat en zo'n tafereeltje ziet, het er echt fantastisch mooi uitziet. Om het mooi op foto vast te leggen is dikwijls niet zo makkelijk.
        Ik zou hier voor een kleiner diafragma gekozen hebben (groter cijfer) f8 of f10 dan heb je toch iets meer scherpte.
        Ik zou ook een deel van de bovenkant en het onscherpe stuk aan de onderkant wegcroppen tot je een vierkant uitsnede hebt.
        Eventueel nog een beetje met de kleuren of witbalans spelen want nu hangt er een groene zweem over het geheel.
        Daarna nog proberen om een beetje te verscherpen en je hebt best een mooie foto als eindresultaat.
        En blijven oefenen en leren uiteraard, het wordt steeds leuker als je alles beter onder de knie hebt.
        www.damafoto.be
        Facebook Damafoto

        Comment

        Working...
        X