Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

CANON EF 135mm f/2.0 L

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • CANON EF 135mm f/2.0 L

    Hallo
    Ik ben juist bezig met fotografie.En en heb een vraag , Ik maak nogal veel foto's van zaal sporten, dus binnen en vrij donker.Ik ben op zoek naar en lens voor deze fotos,en heb deze gezien(CANON EF 135mm f/2.0 L USM. )Is dit en goede lens?

    (http://nl.canon.be/For%5FHome/Produc...m%5Ff2L%5FUSM/)





    Grts franky

  • #2
    Re: CANON EF 135mm f/2.0 L

    Ik denk dat een mens onmogelijk alles kan hebben, maar dat is i.m.h.o. een juweeltje van een lichtsterke prime !
    De 70-200 is ongelofelijk goed maar is "slechts" 2.8, maar ja het is een zoom ....
    Canon G15, 7D en 1000D + Katzeye, met 17-55 2.8, 100-400 4.5-5.6 L + 1.4 ext III, 70-200 2.8 L II, 100 Macro 2.8 L, Carl Zeiss 1.4 50, Sigma 8-16 4.5-5.6, Lensbaby Composer, Speedlite 430 EXII, Manfrotto's

    Comment


    • #3
      Re: CANON EF 135mm f/2.0 L

      Een snelle lens en uitermate geschikt voor indoorsporten.
      Niet twijfelen, maar DOEN!!!!
      Jos
      www.picturelifestyle.nl

      Comment


      • #4
        Re: CANON EF 135mm f/2.0 L

        Heb ff gekeken naar de 70-200 ziet er een goede lens uit, maar en beetje zwaar denk ik.

        (http://nl.canon.be/For%5FHome/Produc...IS%5FII%5FUSM/)





        Grts franky

        Comment


        • #5
          Re: CANON EF 135mm f/2.0 L

          Ik verkocht de 135L onlangs voor een 70-200 2.8L MKI non IS
          Zoals zovelen kocht ik hem voor het hoge "wow" gehalte, reactie's en reviews online.
          Hoe goed hij ook mag zijn optisch, als je hem zelden gebruikt ben je beter af met een zoom.

          Voor basket en receptie's of andere sporten is zoomen veel praktischer, vandaar ik hem verkocht. Idem als de 200 2.8, een vaste 200mm was wat onhandig als je in de tribune zit, deze heeft ook een perfecte optiek.

          Er zijn veel primes met hoge scores en dit klopt wel, maar ze moeten ook bruikbaar zijn. De 135L is wel goed voor in de studio op statief of ergens waar je candid kan rondlopen, maar er komt toch veel voetenwerk aan te pas en je hebt veel plaats nodig, tenzij je graag veel close-ups maakt.

          De enige 2 lichtsterke L primes die het meest inzetbaar zijn, zijn volgens mij de 35L & 85L.
          Er bestaat een programmatje om de f-waarde van al je fotos te doorlopen, dan zie je een statistiek welke mm's je in het verleden het meest gebruikte, en heb je een idee of deze afstand je wel ligt, zeer handige tool.

          Comment


          • #6
            Re: CANON EF 135mm f/2.0 L

            Het zou toch en lichtsterke lens moeten zijn.
            Het is voor wedstrijd turnen agd-agh te fotograferen.
            En daar mag men niet flitsen. En ze zou ook een beetje zoombereik moeten hebben.







            Al vast bedankt voor reacties

            Grts Franky

            Comment


            • #7
              Re: CANON EF 135mm f/2.0 L

              Oorspronkelijk geplaatst door Frankymevo Bekijk bericht
              Heb ff gekeken naar de 70-200 ziet er een goede lens uit, maar en beetje zwaar denk ik.
              franky

              Veel minder zwaar en handiger dan de 100-400, kan ik je verzekeren.
              Canon G15, 7D en 1000D + Katzeye, met 17-55 2.8, 100-400 4.5-5.6 L + 1.4 ext III, 70-200 2.8 L II, 100 Macro 2.8 L, Carl Zeiss 1.4 50, Sigma 8-16 4.5-5.6, Lensbaby Composer, Speedlite 430 EXII, Manfrotto's

              Comment


              • #8
                Re: CANON EF 135mm f/2.0 L

                Oorspronkelijk geplaatst door zoltan Bekijk bericht
                Veel minder zwaar en handiger dan de 100-400, kan ik je verzekeren.
                maar dan heb je niet de lichtsterkte die hij vermoedelijk gaat nodig hebben

                dat is het compromis dat je dien te maken, wil je lichtsterkte, dan krijg je gewoon zware lenzen
                Website: http://www.svisimaging.be

                Comment


                • #9
                  Re: CANON EF 135mm f/2.0 L

                  Ik heb er eentje en het is een zalig lensje! Ik heb die lengte zelden nodig en heb daarom lang getwijfeld om er eentje aan te kopen. Maar als ik ze even kan gebruiken en dan de beelden zie die eruit komen ben ik onmiddellijk weer tevreden van mijn aankoop.

                  - Razendsnelle AF
                  - Lichtsterk
                  - Boterzachte OOF/Bookeh

                  Ik gebruik ze op mijn 5D voor portretten met wat meer afstand, huwelijken, recepties, sport en op mijn 400D voor sport/paintball.

                  Succes!
                  - Michiel
                  Canon R | Leica Q
                  EF 35mm F1.4 L | RF 50mm F1.2 L | EF 85mm F1.2 L | EF 135mm F2.0 L
                  Manfrotto statiefjes | Elinchrom, Canon en Yongnuo lichtjes
                  [/COLOR]

                  Comment


                  • #10
                    Re: CANON EF 135mm f/2.0 L

                    Heb er ook eentje en ben er zeer tevreden van. Gebruik ze op FF voor Basket van onze oudste zoon, en op Crop voor voetbal van de jongste. Komt veel van pas.
                    Ik heb geen 70-200, kan dus niet vergelijken. Zal wellicht soms voordelen hebben tov 135, soms nadelen. (gewicht, 1 stop trager) Hangt een beetje van je camera af of je die stop extra eventueel via ISO waarde kan oplossen.

                    je kan ze ook perfect gebruiken voor candid portretten, heeft wel zéér korte DOF vol open.
                    (grosso modo schat ik: ongeveer 1cm op kortste instel-afstand 90cm, ongeveer 15 cm op een 4-tal meter, ongeveer een klein metertje op 20 m.)

                    Ch.
                    www.ludwigdesmet.com - beauty & fine art photographer -

                    Comment


                    • #11
                      Re: CANON EF 135mm f/2.0 L

                      Voor zaalsporten is de 135mm f2 L een goede keuze, op voorwaarde dat je vanaf de juiste afstand kan werken.

                      De 85mm f1,8 is ook zeker niet slecht voor dat soort foto's, en die is goedkoper.
                      http://barthuysmans.smugmug.com/
                      BD0338BE

                      Comment

                      Working...
                      X