Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hevige discussie - Sony

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Hevige discussie - Sony

    O jeetje. Ik zit weer met een dilemma.
    Momenteel heb ik een Sony alpha 300, leuk instaptoestel, maar het is tijd voor iets nieuws.
    Afgelopen zaterdag was ik bij Konijnenberg en daar ik kreeg de alpha 33 & 55 voor m’n neus geschoven.
    Ge-wel-dig zeggen ze daar, als je bij de Sony toestellen wil blijven. HDR functie is leuk, 10 beelden per seconde is leuk, panoramafunctie is leuk. Kleiner van formaat, ook goed. Een lichtgewicht, altijd handig. En m’n 5 lenzen passen erop.
    Maw, ik was al helemaal blij en toch best al overtuigd.

    TOT ik daarnet met m’n brochure naar een collega ging. “Dikken brol”, kreeg ik te letterlijk horen. “Zo’n transparante spiegel is ronduit slecht.” “Het digitaal schermpje is verre van goed, je ziet maar de helft van wat je gaat fotograferen”.

    Tien minuten later nog steeds in een (te) hevige discussie verwikkeld.

    Zucht.
    Sony Alpha 300 met Sony 18-70mm F3.5-5.6 + Sony 18-55mm F3.5-5.6 + Sony 55-200mm F4-5.6 + Sony 50mm F1.8 DT + Sony 30mm F2.8 SAM DT.

  • #2
    Re: Hevige discussie - Sony

    Je kan er beter enkele reviews online op naslaan. Dat is door de band genomen nuttiger dan meningen vragen van personen want die liggen toch ver uit elkaar en zijn niet altijd bijzonder wetenschappelijk.

    Comment


    • #3
      Re: Hevige discussie - Sony

      Doe ik heus wel hoor. Maar hier zitten misschien ook mensen die me uit ondervinding iets kunnen vertellen.
      Sony Alpha 300 met Sony 18-70mm F3.5-5.6 + Sony 18-55mm F3.5-5.6 + Sony 55-200mm F4-5.6 + Sony 50mm F1.8 DT + Sony 30mm F2.8 SAM DT.

      Comment


      • #4
        Re: Hevige discussie - Sony

        Vergeet niet dat Sony tot nader order nog maar twee 'translucent'-camera's heeft. In de nabije toekomst komt daar een andere 'translucent' bij, namelijk de A700-opvolger. Maar zelfs dan, de rest zijn nog steeds gewone DSLRs. Je hebt ook het koopje van het moment bijvoorbeeld, namelijk de A580 (prijs/kwaliteit een erg goede camera). Als ik nu een Sony Alpha moest kopen zou het de A580 zijn .
        Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

        Comment


        • #5
          Re: Hevige discussie - Sony

          Er zullen voorstanders zijn van het SLT systeem en tegenstanders... Ik heb de a33 en a55 in mn handen gehad en ik vond ze onhandig aanvoelen (ik had een a300), ook de elektrische viewer vond ik niet echt plezierig.

          Ik heb uiteindelijk de a580 als vervanger gekocht en ik ben er zéér tevreden van. Ik moet hem nog volledig ontdekken maar nu zou ik hem al niet meer willen ruilen
          "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
          500px

          Comment


          • #6
            Re: Hevige discussie - Sony

            Oorspronkelijk geplaatst door Riella Bekijk bericht
            O jeetje. Ik zit weer met een dilemma.
            Momenteel heb ik een Sony alpha 300, leuk instaptoestel, maar het is tijd voor iets nieuws.
            Afgelopen zaterdag was ik bij Konijnenberg en daar ik kreeg de alpha 33 & 55 voor m’n neus geschoven.
            Ge-wel-dig zeggen ze daar, als je bij de Sony toestellen wil blijven. HDR functie is leuk, 10 beelden per seconde is leuk, panoramafunctie is leuk. Kleiner van formaat, ook goed. Een lichtgewicht, altijd handig. En m’n 5 lenzen passen erop.
            Maw, ik was al helemaal blij en toch best al overtuigd.

            TOT ik daarnet met m’n brochure naar een collega ging. “Dikken brol”, kreeg ik te letterlijk horen. “Zo’n transparante spiegel is ronduit slecht.” “Het digitaal schermpje is verre van goed, je ziet maar de helft van wat je gaat fotograferen”.

            Tien minuten later nog steeds in een (te) hevige discussie verwikkeld.

            Zucht.
            zolang die collega geen GOEDE en onderbouwde argumenten heeft moet je niets van zijn veralgemeende beschuldigingen geloven. een vastgeroeste doemdenker die niet tegen vernieuwing kan ofzo?
            ik zie geen graten in die nieuwe SLT technologie bij sony. het zijn ongelooflijk krachtige toestellen voor de prijs die je betaalt. er zijn natuurlijk wat nadelen bij, maar die heb je bij elke camera. de perfecte camera bestaat nog niet. je zal steeds sommige dingen moeten opgeven om andere te krijgen.
            lees wat degelijke gebruikerservaringen hier op het forum of andere reviews en zie wat je ervan vindt. (neem de review van dpreview wel niet altijd even letterlijk, staan behoorlijk wat fouten in volgens mensen die deze camera echt bezitten)

            Comment


            • #7
              Re: Hevige discussie - Sony

              heb de a55 gebruikt en dat is een fantastisch toestel, heeft er ook voor gezorgd samen met de sony nex's dat Sony in Groot Brittanie meer toestellen verkoopt dan Nikon, en dat hun verkoop wereldwijd aanzienlijk gestegen is.
              Het is ook haast zeker dat sony geen dSLR meer met klassieke spiegel op de markt zal brengen, dit door het succes van de a33/a55, en hun top model dat binnen een paar maand op de markt komt zal ook uitgerust zijn met translucent spiegel.

              Wat de electronische zoeker (EVF) betreft, die toont 100% het beeld, wat enkel het geval is bij duurdere toestellen met optische zoeker (OVF). De meeste klassieke DSLR in deze categorie met OVF tonen maar 95% van het beeld, wat een vrij groot nadeel is.
              Daarbij zijn de OVF's binnen deze category ook nog eens kleiner en krijg je zogenaamde tunnelvisie.

              Daarbij toont een OVF ook het beeld zoals de camera het ziet, en zo moet het ook zijn, je ziet onmiddellijk waar beelden over of onderbelicht zijn en ook of de WB (kleuren) in orde zijn.

              Het beeld blijft helder in donkere omgeving en ook bij verifiëren van de scherptediepte. Je kunt je beeld ten aller tijd uitvergroten wat handig is voor scherpte diepte te controle alsook voor manuele focus wat met klassiek zoeker onmogelijk is.

              De OVF is kwaliteit zekers zo goed als van andere toestellen binnen deze category en biedt daarbij een heel hoop voordelen.

              Beeldkwalitet van de a55 is te vergelijken met nen canon 7d.

              Komen zelden toestellen op de markt met zulk grote tevredenheid bij de gebruikers

              Comment


              • #8
                Re: Hevige discussie - Sony

                Oorspronkelijk geplaatst door Riella Bekijk bericht
                “Dikken brol”, kreeg ik te letterlijk horen. “Zo’n transparante spiegel is ronduit slecht.” “Het digitaal schermpje is verre van goed, je ziet maar de helft van wat je gaat fotograferen”.
                Op basis van dat soort commentaar zou ik denken: de sukkelaar kan waarschijnlijk niet mee met zijn tijd, zit in met verkrampt denkbeeld waarin alleen de decennia-oude opklappende spiegel past, en zit (dus) ook met een merk dat, laat ons zeggen, niet iets minder innoverend tewerk gaat dan Sony.

                Zoals met alles, laat ieder maar gewoon zijn eigen waarheid houden en doe zelf waar je je het beste mee voelt.
                En wat een a33/55 betreft, er zijn voldoende tests en reviews gepubliceerd om op basis daarvan tot een evenwichtige, redelijk objectieve conclusie te komen (die ook niet voor iedereen dezelfde is want waarbij je voor jezelf moet afwegen welke kwaliteiten en mindere punten voor jou van belang zijn: geen enkel toestel heeft enkel plussen ).

                Lezen maar zou ik zeggen, en zelf proberen natuurlijk .
                "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                Comment


                • #9
                  Re: Hevige discussie - Sony

                  Sterker nog: sommige mensen voelen zich bedreigd door de innoverende camera's die Sony op de markt heeft gezet. Vandaar hun sterke reactie...

                  Zoals reeds gezegd in een andere thread: de mensen die klagen over de A33/A55 zijn diegenen die hem NIET hebben.

                  Ikzelf ontvang binnen enkele dagen de A580. Ik heb wel eerst een deftige vergelijking gedaan met andere merken. Iets dat ik iedereen kan aanraden die naar zijn eerste DSLR uitkijkt.

                  Patrick.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Hevige discussie - Sony

                    Hallo,

                    Ik zit zelf al een tijd te wachten op een goede opvolger van mijn km 7d.
                    Heb eerst een paar goede lenzen gekocht. Op de Photo Kina in Keulen heb ik de A55 mogen aanschouwen. Fantastisch resultaat.

                    Het enige wat mij tegenstaat is het vasthouden; bij een km 7d of alpha 700 / 850 / 900 heb je voor het gevoel iets degelijkers vast.

                    Ik denk dat dit het gevoel is. Toch wacht ik even op de A77

                    Het duurt alleen allemaal zo lang.

                    Nikon gaart waarschijnlijk ook met deze translucent camera's komen.

                    Sony Alpha 99 + grip, Sony Alpha 77 + grip, Minolta 7D; Minolta 17 - 35; Sony CZ 16-35 2.8; Sony CZ 24 - 70; Sony CZ 135; Minolta 50 mm 1.7; Sony 70 - 200; 50 mm macro, Sony flitser hvl 58 FM etc.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Hevige discussie - Sony

                      Wow, bedankt allemaal seg!!

                      Eindelijk lees ik positieve dingen, leuk om te weten dat niet iedereen zo narrow-minded is. Ik kan wel begrijpen dat er fervente Canon/Nikon/Sony/... aanhangers zijn, maar onmiddellijk alles afbreken wat van een ander merk komt vind ik zo laag.

                      Ik ga denk ik nog een poosje geduldig wachten tot dat andere toestel van Sony uitkomt. En dan de twee naast elkaar leggen. Als het niet TE lang duurt
                      Sony Alpha 300 met Sony 18-70mm F3.5-5.6 + Sony 18-55mm F3.5-5.6 + Sony 55-200mm F4-5.6 + Sony 50mm F1.8 DT + Sony 30mm F2.8 SAM DT.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Hevige discussie - Sony

                        Oorspronkelijk geplaatst door Nick- Bekijk bericht
                        Er zullen voorstanders zijn van het SLT systeem en tegenstanders... Ik heb de a33 en a55 in mn handen gehad en ik vond ze onhandig aanvoelen (ik had een a300), ook de elektrische viewer vond ik niet echt plezierig.

                        Ik heb uiteindelijk de a580 als vervanger gekocht en ik ben er zéér tevreden van. Ik moet hem nog volledig ontdekken maar nu zou ik hem al niet meer willen ruilen
                        Maar die a580, daar passen toch geen lenzen op die op de a300 kunnen? Of heb ik nu mis?
                        Sony Alpha 300 met Sony 18-70mm F3.5-5.6 + Sony 18-55mm F3.5-5.6 + Sony 55-200mm F4-5.6 + Sony 50mm F1.8 DT + Sony 30mm F2.8 SAM DT.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Hevige discussie - Sony

                          Oorspronkelijk geplaatst door Riella Bekijk bericht
                          Maar die a580, daar passen toch geen lenzen op die op de a300 kunnen? Of heb ik nu mis?
                          Jawel hoor, alle jouw lenzen van de A300 zullen perfect passen op de A580
                          Mvg, Marc
                          Sony A77II en A550, CZ 16-80, Sony 70-300 G, Sony 35 1,8 - 50 1,8 - 85 2,8
                          http://fotos.mdlfoto.be/

                          Comment


                          • #14
                            Re: Hevige discussie - Sony

                            In 't kort : Alledrie de merken maken goede toestellen en lenzen. Vergelijk het met Mercedes/BMW/Audi, ze hebben elk hun eigen specialiteit en je weet dat je kwaliteit krijgt. Maar Mercedes blijft toch nog altijd een trapje hoger
                            Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                            Mijn bird foto's en urbex foto's

                            Comment


                            • #15
                              Re: Hevige discussie - Sony

                              Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
                              In 't kort : Alledrie de merken maken goede toestellen en lenzen. Vergelijk het met Mercedes/BMW/Audi, ze hebben elk hun eigen specialiteit en je weet dat je kwaliteit krijgt. Maar Mercedes blijft toch nog altijd een trapje hoger
                              Jammer dat Sony geen Mercedes is.
                              Ik kan op zich ook wel de voordelen zien van een toestel alle a55, ik heb er van de week wat mee mogen testen en zoiets noemen we in Nederland een fricandel.
                              Zoiets als het oude model Toyota Prius. Het is technologisch een hoogstandje maar het deugt niet. Het heeft de ergonomie van een Trabant die eveneens ook geheel van minderwaardig aanvoelend plastic was gemaakt.
                              Sony en Olympus
                              Fotoseries

                              Comment

                              Working...
                              X