Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Is dat overbodige luxe ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Is dat overbodige luxe ?

    Ben nu in het bezit van een Canon 1000D en overweeg ernstig de aanschaf van een 7D.
    Ik wordt aangetrokken door o.a. de spotmeting, de 19 punten AF in 5 zones en zelfs de digitale horizon ..... naar het schijnt is de AF ook sneller, maar in vind mijn 1000D niet slecht.
    De vraag is nu, zouden julie de 1000D behouden als backup of trachten te verkopen ( met grip ). Is zo'n backup toestel een overbodige luxe of is het dat je inderdaad niets meer van zo'n body maakt ?
    Thanks in advance.
    Canon G15, 7D en 1000D + Katzeye, met 17-55 2.8, 100-400 4.5-5.6 L + 1.4 ext III, 70-200 2.8 L II, 100 Macro 2.8 L, Carl Zeiss 1.4 50, Sigma 8-16 4.5-5.6, Lensbaby Composer, Speedlite 430 EXII, Manfrotto's

  • #2
    Re: Is dat overbodige luxe ?

    als je je de luxe van de back-up kan veroorloven...zeker doen.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Is dat overbodige luxe ?

      Voor het geld dat je daar nog voor krijgt, kun je hem waarschijnlijk beter als back-up
      houden. Dat is nooit geen overbodige luxe.

      Comment


      • #4
        Re: Is dat overbodige luxe ?

        Zou je de 1000D nog gebruiken als je een 7D hebt?
        Misschien als de 7D kapot gaat.

        Ongeveer een jaar geleden heb ik mijn eos 400D met kitlens en toebehoren verkocht, alles zag er uit als nieuw.
        Zelf wilde ik de 50D.
        De 400D heeft me nog iets opgeleverd wat ik kon gebruiken voor de aanschaf van de 50D.
        De 400D zou ik niet meer gebruikt hebben wanneer ik die gehouden had.

        Ik blij, want ik heb er nog iets voor gekregen, de nieuwe eigenaar blij, want die heeft een mooie set voor een heel klein prijsje.
        Wat zou de 400D nog opleveren nadat ik deze eerst nog eens drie jaar ouder laat worden in het kader van 'back up toestel'?
        Niets meer denk ik.

        Comment


        • #5
          Re: Is dat overbodige luxe ?

          Oorspronkelijk geplaatst door heaucheneaudt Bekijk bericht
          Zou je de 1000D nog gebruiken als je een 7D hebt?
          Misschien als de 7D kapot gaat.
          ............ back-up?
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #6
            Re: Is dat overbodige luxe ?

            Dit is altijd een dilemma natuurlijk, maar ik zou hem niet als back-up camera bijhouden maar eerder als 2e body gebruiken ... het gemak om met twee verschillende lenzen te werken zonder te moeten wisselen op de body vind ik onbetaalbaar.

            Ik zie dat je een 17-55 hebt en een reeks tele (100-400 en 70-200) ... dus zou ik afhankelijk van wat je fotografeert bvb de 17-55 op de 1000D zetten en je tele op een 7d ... op die manier ben je enorm flexibel.

            Nu is er wel een nadeel aan twee combinaties te gebruiken ... je sleurt je te pletter (ik sleep 5dII+grip met 24-105+580exII en 1dIV met 70-200 en 580exII mee naar Genève )
            Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
            Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

            Comment


            • #7
              Re: Is dat overbodige luxe ?

              om bovenvermelde reden heb ik ook nog steeds mijn 350D in gebruik.

              Comment


              • #8
                Re: Is dat overbodige luxe ?

                Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
                Dit is altijd een dilemma natuurlijk, maar ik zou hem niet als back-up camera bijhouden maar eerder als 2e body gebruiken ... het gemak om met twee verschillende lenzen te werken zonder te moeten wisselen op de body vind ik onbetaalbaar.
                Tja, ik heb ooit dezelfde afweging gemaakt en toegepast. Eén keer en nooit weer. Het
                was alsof ik mijn hobby had ingeruild voor het beroep van straatventer of zoiets, met
                die twee toestellen aan mijn nek.
                Daarbij ging het niet eens om het gewicht, of het sjouwen, maar om het gevoel.
                Kortom: Het idee was goed. Het gevoel wou niet mee... al zal dat iets persoonlijks zijn.

                Comment


                • #9
                  Re: Is dat overbodige luxe ?

                  Ik vind een back-up camera alleen maar zinvol als je in de situatie komt dat je een foto moet maken. Dus bv bij de uitvoer van een foto-opdracht.

                  In mijn situatie neem ik dus mijn back-up camera, een Canon 40D, nooit mee op vacantie. Dan vind ik het gesleep met 1 camera en 2 objectieven meer dan genoeg.
                  Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

                  Comment


                  • #10
                    Re: Is dat overbodige luxe ?

                    ik heb 2x voor dit dilemma gestaan... Toen ik van 400D naar 1D2 overschakelde twijfelde ik ook heel erg mede omdat de waarde van de 400D niet echt hoog lag. Mijn oom was toen echter op zoek naar een leuke tweedehands DSLR en ik heb hem toen mijn 400D voor een eerlijke prijs verkocht. Ik miste niet direct mijn 400D als 2e body.

                    Toen ik de 1D mk4 ging kopen wist ik zeker dat ik de 1D mk2 nog ging houden omdat ik ondertussen in bijberoep begonnen was. Met redelijk wat opdrachten in het verschiet, is het ten eerste gemoedsrust om te weten dat je een backup camera hebt.

                    Maar des te meer zoals LamboCars aanhaalt om 2 bodies tegelijk te gebruiken. Natuurlijk weegt dat wat maar ik vind dit geen luxe meer hoor... Ik zou dus je 1000D houden.
                    With Canon, I can (or at least try)
                    Photastic.be ~ Passion for the picture
                    Nieuwe site

                    Comment


                    • #11
                      Re: Is dat overbodige luxe ?

                      Ik heb nog een 400D liggen, was 2dehands nog maar weinig waard. Heb die gehouden als back-up, is handig voor belangrijke shoots.. je weet nooit als er iets misgaat. Ik gebruik hem ook als ik eens die zwaardere 5D niet wil meenemen of voor Paintball wanneer ik de 5D niet wil meenemen.
                      Canon R | Leica Q
                      EF 35mm F1.4 L | RF 50mm F1.2 L | EF 85mm F1.2 L | EF 135mm F2.0 L
                      Manfrotto statiefjes | Elinchrom, Canon en Yongnuo lichtjes
                      [/COLOR]

                      Comment


                      • #12
                        Re: Is dat overbodige luxe ?

                        Ik heb de 400D vervangen door een 40D als backup voor de 7D voor het gebruiksgemak.
                        Daardoor kon ik mijn 7D met gerust gemoed laten herstellen.

                        Die backup gaat ook mee op reis (niet met Ryanair vrees ik).

                        Met 2 bodies rond je nek lopen vond ik er ook wat over, maar sinds ik eens een lammergier gemist heb omdat net de groothoek op de camera zat denk ik daar anders over

                        Comment


                        • #13
                          Re: Is dat overbodige luxe ?

                          Hartelijk dank voor de commentaren en opinies.
                          Canon G15, 7D en 1000D + Katzeye, met 17-55 2.8, 100-400 4.5-5.6 L + 1.4 ext III, 70-200 2.8 L II, 100 Macro 2.8 L, Carl Zeiss 1.4 50, Sigma 8-16 4.5-5.6, Lensbaby Composer, Speedlite 430 EXII, Manfrotto's

                          Comment


                          • #14
                            Re: Is dat overbodige luxe ?

                            In jouw geval zou ik de keuze vooral laten afhangen van wat je zelf het meeste waardeert :
                            - een tweede body met lens, altijd bij de hand zodat lenswissels heel beperkt worden
                            - een leuke 35, 50 of 85mm prime erbij (die je wel zal vinden tegen de tweedehandswaarde van je 1000d denk ik).

                            Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
                            Dit is altijd een dilemma natuurlijk, maar ik zou hem niet als back-up camera bijhouden maar eerder als 2e body gebruiken ...
                            Ik ook.

                            Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
                            Nu is er wel een nadeel aan twee combinaties te gebruiken ... je sleurt je te pletter (ik sleep 5dII+grip met 24-105+580exII en 1dIV met 70-200 en 580exII mee naar Genève )
                            Dat los ik gewoonlijk op door :
                            - voor kleinste body geen grip te gebruiken (is dan meteen ook handig als lichtgewicht-oplossing, bv. samen met die 17-55 in dit geval, of een prime)
                            - er slechts ééntje in de hand te hebben, en de tweede grijpklaar in de fototas/rugzak.

                            Het enige wat ik dus aan extra gewicht mee neem in tas is de kleinere body zelf, en dat valt wel mee vind ik.
                            "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                            Comment

                            Working...
                            X