Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

hoe geraakt mijn oude 28-70 f/2.8 nog gerepareerd?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • hoe geraakt mijn oude 28-70 f/2.8 nog gerepareerd?

    Sinds kort heb ik een klein probleempje met de AF van men EF 28-70 f2.8L lens. Canon wilt er niet aan werken omdat ze geen wisselstukken hebben. Maar hoe krijg ik hem dan wel weer goed? Het gaat hem enkel over het feit dat de AF steeds een zeer klein beetje afwijkt van waar hij echt zou moeten focussen. Als ik manueel focus is hij dus perfect in orde

    Als ik geen oplossing vindt, zou ik hem moeten verkopen om meteen opnieuw een 24-70mm f/2.8L te kopen. Zou spijtig zijn voor een optisch goede lens...
    Last edited by ottovelo; 21 februari 2011, 11:13.
    ____________
    www.fotto.be

  • #2
    Re: hoe geraakt mijn oude 28-70 f/2.8 nog gerepareerd?

    een camera met micro-adjust

    Comment


    • #3
      Re: hoe geraakt mijn oude 28-70 f/2.8 nog gerepareerd?

      Ja aangezien ik met dezelfde lens werk voel ik me verwant met uw probleem.
      Wat meer is, onze lens is beter dan de 24-70, dus ik wil der niet vanaf, nu heb ik geen problemen met mijn exemplaar en ik heb ook een 5DMII waar ik eventueel de lens zelf kan kalibreren op de body.

      Wat ik zou voorstellen is een gesprek met de hersteldienst van Canon of een andere een een duidelijke uitleg geven dat dit een kalibratie is en dus waarschijnlijk geen onderdelen nodig zijn !

      Uiteraard blijft de upgrade naar een nieuwe body ook een mogelijkheid!


      MVG, Jeff c.
      Last edited by Digipics357; 21 februari 2011, 11:26.
      Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

      Comment


      • #4
        Re: hoe geraakt mijn oude 28-70 f/2.8 nog gerepareerd?

        vergeten te zeggen:

        Ik werk met een 1D mIII body en AF afstellen vanuit de body help een beetje, maar net niet genoeg...
        ____________
        www.fotto.be

        Comment


        • #5
          Re: hoe geraakt mijn oude 28-70 f/2.8 nog gerepareerd?

          Oorspronkelijk geplaatst door ottovelo Bekijk bericht
          Sinds kort heb ik een klein probleempje met de AF van men EF 28-70 f2.8L lens. Canon wilt er niet aan werken omdat ze geen wisselstukken hebben. Maar hoe krijg ik hem dan wel weer goed? Het gaat hem enkel over het feit dat de AF steeds een zeer klein beetje afwijkt van waar hij echt zou moeten focussen. Als ik manueel focus is hij dus perfect in orde

          Als ik geen oplossing vindt, zou ik hem moeten verkopen om meteen opnieuw een 24-70mm f/2.8L te kopen. Zou spijtig zijn voor een optisch goede lens...
          Vraag eens bij Rofa repair of ze niks kunnen doen.
          David Leemans
          Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

          Comment


          • #6
            Re: hoe geraakt mijn oude 28-70 f/2.8 nog gerepareerd?

            Man man man...
            Verdienen die firma's dan nog niet genoeg dat ze ons nog eens verplichten na x aantal jaar gewoon een superdure lens te moeten aanschaffen ipv SERVICE te blijven geven op wat je bij hen kocht?
            Stadariseren van gebruikte onderdelen kan zulke dingen deels oplossen.

            Veel suk6, hopelijk krijg je het alsnog klaar voor een redelijke prijs.
            Grtz,
            Groetjes, Johan "Loloboy" Masschalck
            BE-Wommelgem
            .: 20D & D700 :.

            Comment


            • #7
              Re: hoe geraakt mijn oude 28-70 f/2.8 nog gerepareerd?

              Ik belde net met foto konijnenberg en die wisten me het volgende uit te leggen:

              Dit probleem komt voor met wel meerdere lenzen. Daarom heeft canon bij recente camera's dit probleem aangepakt met dit "front/back focus probleem op te lossen via een menu instelling in plaats van dat die camera's moeten worden opgestuurd naar canon zelf voor een body+lens service. Het kan natuurlijk wel zijn dat de 28-70 f2.8 hier uit valt omdat deze lens al enige tijd uit productie is;

              Beste oplossing:

              Ik verkoop mijn lens aan iemand met één van de volgende body's aangezien hij daarop wellicht nog perfect werkt:
              - 5D mII
              - 7D
              - 1D mIV

              Vervolgens koop ik me een 24-70 f/2.8L


              Dus:

              Iemand interesse in een 28-70 f/2.8 L die op moderne body's nog perfect werkt?
              ____________
              www.fotto.be

              Comment


              • #8
                Re: hoe geraakt mijn oude 28-70 f/2.8 nog gerepareerd?

                Oorspronkelijk geplaatst door ottovelo Bekijk bericht
                vergeten te zeggen:

                Ik werk met een 1D mIII body en AF afstellen vanuit de body help een beetje, maar net niet genoeg...
                Gewoon zelf doen ... niet moeilijk

                Comment


                • #9
                  Re: hoe geraakt mijn oude 28-70 f/2.8 nog gerepareerd?

                  Een vermelding van het probleem bij verkoop lijkt me toch vereist om je geloofwaardigheid te bewaren ! Ik lees dat je opteert voor een prime ?



                  MVG, Jeff C.
                  Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

                  Comment


                  • #10
                    Re: hoe geraakt mijn oude 28-70 f/2.8 nog gerepareerd?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
                    Een vermelding van het probleem bij verkoop lijkt me toch vereist om je geloofwaardigheid te bewaren !

                    mee eens.
                    grt,bouk.
                    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                    Comment


                    • #11
                      Re: hoe geraakt mijn oude 28-70 f/2.8 nog gerepareerd?

                      en dan was het stil...
                      Canon 6D en 7D en een kleine glascontainer

                      Comment


                      • #12
                        Re: hoe geraakt mijn oude 28-70 f/2.8 nog gerepareerd?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Silver Roller Bekijk bericht
                        Gewoon zelf doen ... niet moeilijk
                        Kan je even uitleggen hoe ?

                        Is het waar dat er jumpers in de lens zitten hiervoor ?

                        Comment


                        • #13
                          Re: hoe geraakt mijn oude 28-70 f/2.8 nog gerepareerd?

                          Sorry, maar volgens mij ligt hij onder het puin in Japan
                          Hij hoort niets, hij ziet niets en mail niet te bereiken
                          gr, eb

                          Comment


                          • #14
                            Re: hoe geraakt mijn oude 28-70 f/2.8 nog gerepareerd?

                            Er is in Brussel een gekende winkel. Die kerel kan zowat alle lenzen maken. Ik kan momenteel niet op de naam komen. Het is tussen de elsense steenweg en de waverse steenweg. Niet zo heel ver van de naamse poort.

                            Als hij uw lens niet kan maken dan kunt ge het effectief als kapot beschouwen. Hij is blijkbaar een levende legende
                            Mijn toestel: Een zwarte schoendoos uiteraard L kwaliteit
                            website: http://www.hung.be
                            facebook - Instagram

                            Comment


                            • #15
                              Re: hoe geraakt mijn oude 28-70 f/2.8 nog gerepareerd?

                              Oorspronkelijk geplaatst door hung Bekijk bericht
                              Er is in Brussel een gekende winkel. Die kerel kan zowat alle lenzen maken. Ik kan momenteel niet op de naam komen. Het is tussen de elsense steenweg en de waverse steenweg. Niet zo heel ver van de naamse poort.

                              Als hij uw lens niet kan maken dan kunt ge het effectief als kapot beschouwen. Hij is blijkbaar een levende legende

                              Bedoel je Champion, want die zit daar in Elsene...

                              Comment

                              Working...
                              X