Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 550D + Tamron 18-200mm f/3,5-6,3 XR Di II Canon EOS

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 550D + Tamron 18-200mm f/3,5-6,3 XR Di II Canon EOS

    Hoi,

    Ik ben een beginner of gebied van fotografie maar zou me hier graag in willen verdiepen. Daarom heb Ik al wat zitten lezen op diverse forums en ook in een boek over fotografie. De zin om aan de praktijk te beginnen is er ondertussen alleen maar door toegenomen, maar dan heb je natuurlijk wel een toestel nodig en daarvoor wil ik een beroep doen op jullie ervaring

    Doelstellingen, of wat ik vooral wil gaan fotograferen zijn landschappen en eventueel de dieren die daarin rondlopen, gebouwen (oa op reizen),wedstrijden van de volleybalclub waarbij ik speel (en op termijn misschien nog andere dingen zoals macro-fotografie bloemen, waterdruppels, enz. ).

    Ik ben dus op zoek gegaan naar een DSLR waarvan ik denk dat ik er zeker meerdere jaren mee goed zit. Liever na een tijd gewoon is een lens bijkopen dan te moeten investeren in een nieuwe body en nieuwe lens of lenzen.
    Enige leercurve heeft maar zeker niet boven mijn niveau (amateur, ik heb geen intentie om er mijn beroep van te maken ) en budget (max rond de 1000 euro en dan liefst incl tas, SD card, extra accu voor op reis) gaat.
    Ik kwam uit bij de Canon 550D. Ook al is de nieuwe 600D op komst denk ik dat deze niet zoveel toevoegt en ik beter geld overhoud voor een betere lens (objectief).
    Mijn keuze voor objectief zou gaan naar een Tamron 18-200mm f/3,5-6,3 XR Di II Canon EOS. Omdat dit zeer veelzijdig is, best wel meevalt van prijs en een relatief lichtgewicht (reizen). (ik had wel gelezen dat dit objectief een trage autofocus zou hebben, maar wat is traag?! en zou ik hiervan hinder ondervinden?)
    Prijs van die combo 828 euro op Digicamshop.be

    Mijn vraag nu of deze combo met mijn doelstellingen overeenkomt. Of er misschien nog betere alternatieven zijn die ik nu over het hoofd zie. De 550D met de kitlenzen 18-55 en 55-250, toch voor de 600D gaan of die nieuwe 1100D. Of ik naast die Tamron nog een andere lens nodig heb of gewoon beter af zou zijn met een andere lens dan deze die ik nu geselecteerd heb.
    En tot slot, wacht ik best tot de 600D in de winkels ligt en de prijzen van de 550D gaan dalen of zijn deze recent al aangepast met het oog op de nakende release van de 600D.

    Groeten,

    Sina

  • #2
    Re: Canon 550D + Tamron 18-200mm f/3,5-6,3 XR Di II Canon EOS

    Ik denk dat je beter af bent met de 550D +18-55IS +55-250IS ,komt bij Konijnenberg op 762 EURO dan heb je nog genoeg voor een tas een extra accu en SD kaartjes , kijk hier



    Groetjes
    Albert

    Comment


    • #3
      Re: Canon 550D + Tamron 18-200mm f/3,5-6,3 XR Di II Canon EOS

      Oorspronkelijk geplaatst door Berten Bekijk bericht
      Ik denk dat je beter af bent met de 550D +18-55IS +55-250IS ,komt bij Konijnenberg op 762 EURO.
      yep..en heel snel die 18-200 vergeten.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: Canon 550D + Tamron 18-200mm f/3,5-6,3 XR Di II Canon EOS

        Oorspronkelijk geplaatst door Berten Bekijk bericht
        Ik denk dat je beter af bent met de 550D +18-55IS +55-250IS ,komt bij Konijnenberg op 762 EURO dan heb je nog genoeg voor een tas een extra accu en SD kaartjes , kijk hier



        Groetjes
        Albert
        Dat is een 500D wat jij zegt

        De prijs voor een 550D bij Foto Rubens 859 Eur
        Camera + 18-55 55-250

        Voor een IS 18-55 en een 55-250 IS

        en anders bij Konijn
        55-250 199 Eur
        Camera + 18-55 652,50 Eur
        dan komde aan 851,50 Eur

        Je moet maar zien waar je het beste kan gaan.

        mvg
        "Buying a Canon doesn't make you a photographer. It makes you a Canon owner."

        Canon 5D

        Comment


        • #5
          Re: Canon 550D + Tamron 18-200mm f/3,5-6,3 XR Di II Canon EOS

          Tnx voor het advies
          Die Tamron 18-200mm is dan geen goeie lens voor wat ik wil gaan fotograferen?

          Heb ook even gekeken op de site van konijn en de prijzen zijn daar nog net iets beter dan op digicamshop. Dus denk dat ik hem daar ga bestellen.
          Bij foto Rubens krijg je er dan wel weer een bag bij en een SD card
          Zijn er nog prijsdalingen te verwachten met de komst van de 600D, anders stel ik de aankoop toch nog een maandje uit.

          Bedankt alvast, groeten,

          Sina
          Last edited by Sinalar; 21 februari 2011, 14:47.

          Comment


          • #6
            Re: Canon 550D + Tamron 18-200mm f/3,5-6,3 XR Di II Canon EOS

            Oorspronkelijk geplaatst door Sinalar Bekijk bericht
            .........
            Die Tamron 18-200mm is dan geen goeie lens voor wat ik wil gaan fotograferen?
            maakt niet uit wat je wil gaan fotograferen. een 18-200mm is gewoon behelpen.
            tis een lens voor mensen die eigenlijk nog niet echt aan een DSLR toe zijn.
            met een DSLR wissel je lenzen een 18-200mm past daar niet bij.
            maar om mee te beginnen.....OK. maar verwacht er niet veel van!
            mijn eerste lens was een 18-200 van Sigma na 2 weken verkocht.
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

            Comment


            • #7
              Re: Canon 550D + Tamron 18-200mm f/3,5-6,3 XR Di II Canon EOS

              Ja, daarin moet ik je wel gelijk geven. Een DSLR koop je vooral voor de vrijheid om de lenzen te kunnen aanpassen. En je toestel zo optimaal aan te passen voor wat je wil gaan fotograferen
              Anders kan je al evengoed een heel degelijk compact toestel aanschaffen.
              Beter direct goed leren dan en met verschillende objectieven werken.

              tnx, groeten, Sina

              Comment


              • #8
                Re: Canon 550D + Tamron 18-200mm f/3,5-6,3 XR Di II Canon EOS

                Sorry had mijn goede bril niet op en dacht dat het de 550D was Zelf aan 859 EUro heb je een goede camera en 2 degelijke lenzen en zit je nog binnen uw Budget

                Groetjes
                Albert

                Comment

                Working...
                X