Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 550D + Tamron 18-200mm f/3,5-6,3 XR Di II Canon EOS

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 550D + Tamron 18-200mm f/3,5-6,3 XR Di II Canon EOS

    Hoi,

    Ik ben een beginner of gebied van fotografie maar zou me hier graag in willen verdiepen. Daarom heb Ik al wat zitten lezen op diverse forums en ook in een boek over fotografie. De zin om aan de praktijk te beginnen is er ondertussen alleen maar door toegenomen, maar dan heb je natuurlijk wel een toestel nodig en daarvoor wil ik een beroep doen op jullie ervaring

    Doelstellingen, of wat ik vooral wil gaan fotograferen zijn landschappen en eventueel de dieren die daarin rondlopen, gebouwen (oa op reizen),wedstrijden van de volleybalclub waarbij ik speel (en op termijn misschien nog andere dingen zoals macro-fotografie bloemen, waterdruppels, enz. ).

    Ik ben dus op zoek gegaan naar een DSLR waarvan ik denk dat ik er zeker meerdere jaren mee goed zit. Liever na een tijd gewoon is een lens bijkopen dan te moeten investeren in een nieuwe body en nieuwe lens of lenzen.
    Enige leercurve heeft maar zeker niet boven mijn niveau (amateur, ik heb geen intentie om er mijn beroep van te maken ) en budget (max rond de 1000 euro en dan liefst incl tas, SD card, extra accu voor op reis) gaat.
    Ik kwam uit bij de Canon 550D. Ook al is de nieuwe 600D op komst denk ik dat deze niet zoveel toevoegt en ik beter geld overhoud voor een betere lens (objectief).
    Mijn keuze voor objectief zou gaan naar een Tamron 18-200mm f/3,5-6,3 XR Di II Canon EOS. Omdat dit zeer veelzijdig is, best wel meevalt van prijs en een relatief lichtgewicht (reizen). (ik had wel gelezen dat dit objectief een trage autofocus zou hebben, maar wat is traag?! en zou ik hiervan hinder ondervinden?)
    Prijs van die combo 828 euro op Digicamshop.be