Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

GF1 of GF2?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • GF1 of GF2?

    Welke te kiezen?
    Iemand veel ervaring met zijn gf1? en waarom gaan voor een gf2?

    Need some advice! fast
    http://www.melissavanbelle.be

  • #2
    Re: GF1 of GF2?

    Afgelopen week een GF1 gekocht met het 20mm F1.7 lensje en ondertussen al heel wat mee gespeeld !
    Ik kan er niks negatiefs over zeggen, de bediening is super, het lensje is een juweeltje; vlijmscherp en zonder enige vertekening !
    De batterij (wat ik persoonlijk zeer belangrijk vind) doet het zeer goed, zonder nakijken en spelen op het schermpje haal ik er meer dan 600 opnames uit.

    Ik was niet erg enthousiast over het touchscreen van de nieuwe GF2 en daarbij was de prijs in Mediamarkt voor de GF1 erg gunstig (499 voor de kit met 20mm lens).

    Ik zou zeggen: kopen die hap !
    Last edited by Petertje; 20 februari 2011, 19:23.
    It's the mind and heart behind a camera that matters, not the gear.

    Comment


    • #3
      Re: GF1 of GF2?

      Ik ben heel tevreden van de GF1. Geef mij maar knopjes voor de meeste functies.
      Ook mijn favorie lens is de 20mm, alhoewel ik over de 14-45 ook niks verkeerds kan zeggen is de bokey en lichtsterkte van de eerstgenoemde wel mijn voorkeur. Bovendien lekker compact.
      Sony en Olympus
      Fotoseries

      Comment


      • #4
        Re: GF1 of GF2?

        vrouw zijn is lastig! twijfelen twijfelen twijfelen..
        één van de laatste witte gf1's in belgie ligt deze week voor me klaar in konijnenberg maar dan lees ik vanalles over die gf2..
        Die touchscreen staat me ook niet zo aan, maar wat dan positief is aan die gf2 is dat die zoveeeel kleiner is.. En naar schijnt ook betere beeldkwaliteit gaat geven.
        Dit weekend ook beetje gespeeld met Lennert nieuwe gf1 en ik was nog niet 100% overtuigd. Vind de iso echt niet goed vanaf 400iso

        oooow what to do.
        Tegen dat die gf2 uit is zijn alles gf1's ook verkocht en kan ik niet meer in real life vergelijken. Damn you panasonic
        http://www.melissavanbelle.be

        Comment


        • #5
          Re: GF1 of GF2?

          Petertje, is die aktie bij mediamarkt nog geldig? in welke mediamarkt hebt u hem gekocht.

          Voor die prijs koop ik er ook eentje.


          Thanks,

          Senn

          Comment


          • #6
            Re: GF1 of GF2?

            Ik kan me niet voorstellen dat de GF2 met hoge iso's beduidend beter zou presteren dan de GF1. Ik kies zelf eerder voor bedieningsgemak dan voor een paar millimeter kleiner.
            Sony en Olympus
            Fotoseries

            Comment


            • #7
              Re: GF1 of GF2?

              Ik kan me niet voorstellen dat de GF2 met hoge iso's beduidend beter zou presteren dan de GF1. Ik kies zelf eerder voor bedieningsgemak dan voor een paar millimeter kleiner.
              Dat doet ze inderdaad niet. Vreemd toch dat panasonic daar zo'n 'problemen' mee heeft.
              "Why fake it, when you can create it"

              Comment


              • #8
                Re: GF1 of GF2?

                Ik ben 100% fan de GF1 ... heb die als "familie-camera" om de exploten van onze zoon vast te leggen. Steeds op ISO800 en met de 1.7 pancake lens vol open.

                De beelden kan je hier bekijken: www.littlefolio.me (allemaal GF1).

                Ik heb de camera ook getest tijdens een portfolio sessie, meer informatie kan je hier lezen: LINKJE
                www.fotofolio.be

                Comment


                • #9
                  Re: GF1 of GF2?

                  Ook hier alleen maar lof. GF1 + 20 mm 1.7 is de juiste combinatie.
                  Wat kleiner is niet zo belangrijk voor mij, de pancake van de GF2 zou ook niet zo goed zijn als de pancake van de GF1, meer bedieningsknopjes lijkt mij handiger dan het aanraakscherm. Ik heb doelbewust voor de GF1 gekozen en dus niet voor de GF2.
                  Heb deze camera onlangs tweedehands gekocht. Net een paar testjes gedaan i.v.m. iso en ruis. 3 x identieke foto op statief. Als ik afdruk op 15 x 10 cm op een Canon Selphy Dy Sublimation printer dan zie ik geen verschil tussen 200, 400 en 800 iso.

                  Indien ik deze camera zou vervangen dan is het enkel voor de in maart op de markt komende Fuji x100. Ik wacht de reviews af, maar de eerste fotos zien er schitterend uit. Kost wel meer dan het dubbele van de GF1 of 2 en heeft bovendien geen verwisselbare lens.
                  Olympus OMD E5 + Pana 14 2.5 + Pana Leica 25 1.4 + Oly 45 1.8 + Oly 14-150 + Manfrotto 719B + Canon Selphy + Colorvision Spyder 2

                  Comment


                  • #10
                    Re: GF1 of GF2?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Melissa Van Belle Bekijk bericht
                    vrouw zijn is lastig! twijfelen twijfelen twijfelen..
                    één van de laatste witte gf1's in belgie ligt deze week voor me klaar in konijnenberg maar dan lees ik vanalles over die gf2..
                    Die touchscreen staat me ook niet zo aan, maar wat dan positief is aan die gf2 is dat die zoveeeel kleiner is.. En naar schijnt ook betere beeldkwaliteit gaat geven.
                    Dit weekend ook beetje gespeeld met Lennert nieuwe gf1 en ik was nog niet 100% overtuigd. Vind de iso echt niet goed vanaf 400iso

                    oooow what to do.
                    Tegen dat die gf2 uit is zijn alles gf1's ook verkocht en kan ik niet meer in real life vergelijken. Damn you panasonic
                    Misschien een Pen E-PL1 overwegen (nog meer keuze ) ? Is behoorlijk indrukwekkend op hogere iso . En je hebt dan ook IS in de body.
                    David Leemans
                    Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

                    Comment


                    • #11
                      Re: GF1 of GF2?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Fotofolio Bekijk bericht
                      Ik ben 100% fan de GF1 ... heb die als "familie-camera" om de exploten van onze zoon vast te leggen. Steeds op ISO800 en met de 1.7 pancake lens vol open.

                      De beelden kan je hier bekijken: www.littlefolio.me (allemaal GF1).

                      Ik heb de camera ook getest tijdens een portfolio sessie, meer informatie kan je hier lezen: LINKJE
                      Super he,..
                      en de kleine heeft de smaak ook te pakken precies
                      "Why fake it, when you can create it"

                      Comment


                      • #12
                        Re: GF1 of GF2?

                        Ik zou de set kopen met de 14-42 lens bij.
                        Aangezien lennert de 20mm heeft kunnen we mss wisselen.
                        Mss dan toch maar de gf1. die touch screen staat mij echt niet aan..

                        Of mss zoals dleemans zegt deze :


                        mooie prijs ook..


                        zucht
                        http://www.melissavanbelle.be

                        Comment


                        • #13
                          Re: GF1 of GF2?

                          .. of de canon G12? Ik weet niet of jij vaak een reflex gebruikt maar voor wie daarnaast een kleintje wil is de G12 misschien leuker. (ok, had jou link nog niet gezien, knap ) ) De GF2 presteert beter naar tschijnt.
                          Maar zo kan je nog lang door gaan en gaat je tijd verloren in het zoeken en overwegen
                          Met de GF1 zit je meer dan goed,..
                          Last edited by Galileo; 21 februari 2011, 14:22.
                          "Why fake it, when you can create it"

                          Comment


                          • #14
                            Re: GF1 of GF2?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Melissa Van Belle Bekijk bericht
                            vrouw zijn is lastig! twijfelen twijfelen twijfelen..
                            Helaba! Ik doe zelf niet anders. Twijfelen is een bewijs van intelligentie, niet persé van vrouw zijn! Hoe meer je weet, hoe meer je beseft dat je nog veel meer niet weet.
                            Je prachtige portfolio indachtig verwondert het me dat je de zoom overweegt. De 20mm 1.7 Pancake is toch veel sneller? Niet dat ik er veel verstand van heb, hoor?

                            Comment


                            • #15
                              Re: GF1 of GF2?

                              Oorspronkelijk geplaatst door Erwin.S Bekijk bericht
                              Je prachtige portfolio indachtig verwondert het me dat je de zoom overweegt. De 20mm 1.7 Pancake is toch veel sneller? Niet dat ik er veel verstand van heb, hoor?
                              Ja maar ik wil beetje kunnen spelen met zoom. Wil niet belemmerd zijn. En lennert heeft de 20mm, dan kunnen we beetje wisselen é
                              Hij is besteld ondertussen
                              http://www.melissavanbelle.be

                              Comment

                              Working...
                              X