Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

schotland

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • schotland

    we zijn plannen aan't maken voor het verlof (julie) en zoeken info over schotland
    *overzet
    *b&b
    *wat zeker zien en fotograferen

    alvast bedankt

  • #2
    Re: schotland

    edinburgh castle
    whiskey stokerij (niet voor de foto's)

    Comment


    • #3
      Re: schotland

      Oorspronkelijk geplaatst door Heembeek Bekijk bericht
      edinburgh castle
      whiskey stokerij (niet voor de foto's)
      Wazige foto's kunnen ook mooi zijn
      Je portret: Als ik een foto van je maak, op film ga schilderen met licht,// In gedachten kus ik dan schijnbaar je ogen, je mond, jóu,// En met elke straal, streel ik teder je gezicht.

      Comment


      • #4
        Re: schotland

        Roslyn Chappel (uit film Da Vinci code)
        Prachtig gebouw en je kan je daar uren amuseren met kijken en fotograferen

        Gretna Green (voor de romantiek)
        Touch the Earth...Gently
        www.passionsenfrance.com

        Comment


        • #5
          Re: schotland

          overzet : makkelijkst : overzet Zeebrugge - Edinbrugh


          Oorspronkelijk geplaatst door marie-anne Bekijk bericht
          Roslyn Chappel (uit film Da Vinci code)
          Prachtig gebouw en je kan je daar uren amuseren met kijken en fotograferen
          Buitenkant staat helemaal in de stellingen en zal waarschijnlijk nog een tijdje zo blijven.
          Je komt er niet in met een fototoestel

          greetz
          Cheeta
          Light travels faster than sound. This is why some people appear bright, until you hear them speak.
          flickr

          Comment


          • #6
            Re: schotland

            Oorspronkelijk geplaatst door Cheeta Bekijk bericht
            overzet : makkelijkst : overzet Zeebrugge - Edinbrugh




            Buitenkant staat helemaal in de stellingen en zal waarschijnlijk nog een tijdje zo blijven.
            Je komt er niet in met een fototoestel

            greetz
            Cheeta
            De stellingen storen inderdaad. Maar wij hadden helemaal geen problemen met de binnenkant te fotograferen hoor (wel 2 jaar geleden). Honderden foto's hebben we geschoten van al die kleine details op de pilaren en aan de muren.
            beste groeten
            Touch the Earth...Gently
            www.passionsenfrance.com

            Comment


            • #7
              Re: schotland

              Oorspronkelijk geplaatst door marie-anne Bekijk bericht
              Maar wij hadden helemaal geen problemen met de binnenkant te fotograferen hoor (wel 2 jaar geleden). Honderden foto's hebben we geschoten van al die kleine details op de pilaren en aan de muren.
              beste groeten
              gelukzak

              greetz
              Cheeta
              Light travels faster than sound. This is why some people appear bright, until you hear them speak.
              flickr

              Comment


              • #8
                Re: schotland

                Oorspronkelijk geplaatst door veteraan Bekijk bericht
                we zijn plannen aan't maken voor het verlof (julie) en zoeken info over schotland
                *overzet
                *b&b
                *wat zeker zien en fotograferen

                alvast bedankt
                Isle of Skye, Isle of Lewis, Glencoe

                overzet met Norfolk voor 50 pond heen en terug, overzet Zeebrugge - Edinbrugh zal niet meer gaan vrees ik

                Comment


                • #9
                  Re: schotland

                  Oorspronkelijk geplaatst door Cheeta Bekijk bericht
                  overzet : makkelijkst : overzet Zeebrugge - Edinbrugh
                  Voor zover ik weet is de overzet Zeebrugge - Edinbrugh (Rosyth) sinds december 2010 afgeschaft.
                  Wij hebben in december de overzet Zeebrugge-Hull geboekt, door vroeg te boeken spaar je toch veel uit denk ik.
                  vriendelijke groeten, Kurt
                  Mijn foto's
                  Fuji X-T1 + X-T2 + X100F + een paar lensjes

                  Comment


                  • #10
                    Re: schotland

                    Ben er al drie keer geweest dus effe wat ervaringen.
                    1) Overzet Zeebrugge - Rosyth makkelijkste maar verbinding heeft het al vaak moeilijk gehad en als echt waar dat niet meer bestaat zou me dat niet verwonderen. Dus effe gegoogled en had niet indruk overtocht echt stil gelegd.
                    2) Overzet Zeebrugge - Hull ook al gedaan maar 't is wel hele trip zelle van Hull naar Schotland. Reken bvb op ongeveer 5 uur van Hull naar Loch Lomond.
                    3) Waarnaartoe? Braemar, rivier Dee, Findhorn, Cape Wrath en hele Noordwestelijke kust, eilanden Skye - Jura - Mull - Aran, Loch Katrine, Glencoe en hele kuststreek Oban tot Fort William, Cairngorms, Applecross, Cannich en zo kan ik nog wel een eindje doorgaan.

                    Veel plezier,
                    Djienbe

                    Comment


                    • #11
                      Re: schotland

                      Ijmuiden -Newcastle is ook een leuke optie met groot pluspunt dat je door het hele mooie Northumberland kan rijden. Is met DFDS-ferries. Hele westkust van Schotland is top, en zeker Skye...droom voor fotografen..sommige dagen is lucht pure dramatiek! Heerlijk stukje wereld!

                      Comment


                      • #12
                        Re: schotland

                        Oorspronkelijk geplaatst door Rogierke Bekijk bericht
                        en zeker Skye...droom voor fotografen..sommige dagen is lucht pure dramatiek! Heerlijk stukje wereld!
                        En daar hebben ze dan ook nog eens, voor mij dan toch, één van de beste whiskies: Talisker . Ik wil ook ooit naar Schotland gaan... Voor zowel Skye te bezichtigen en om naar de distilleerderij te gaan.
                        Canon EOS 550d - 18-55mm IS + 55-250mm IS

                        Mijn Flickr pagina

                        Comment


                        • #13
                          Re: schotland

                          Oorspronkelijk geplaatst door Rogierke Bekijk bericht
                          Ijmuiden -Newcastle is ook een leuke optie met groot pluspunt dat je door het hele mooie Northumberland kan rijden.
                          Geloof dat Newcastle = Hull en dan heb je net nog een heel stuk te rijden voor je in het echte Schotland bent. Heb het gedaan en veel tijd mee verloren. Jaar nadien naar Rosyth gevaren. Is wel wat langer varen en iets duurder maar 2 uur na ontschepen sta je al in de Cairngorms of aan de westkust om bvb naar Arran of Kintyre te gaan.

                          Oorspronkelijk geplaatst door Rogierke Bekijk bericht
                          Hele westkust van Schotland is top, en zeker Skye...droom voor fotografen
                          The Cuillins, Neist Point, Portree (voor korte stop), Uig waar ge ronduit schitterende panorama's hebt. 't Water komt mij terug in de mond.

                          Djienbe

                          Comment


                          • #14
                            Re: schotland

                            Betreffende de overzet.

                            Zelf gaan een vriendin en ik Schotland wat verkennen in mei met rugzak en fototoestel.

                            Het was toch een karwei'tje om de juiste overzet te vinden.
                            We vonden de ferry wel goede prijskwaliteitverhouding, maar na telefonisch contact bleek die niet meer te bestaan..

                            Vervolgens op zoek voor vliegtuigje Ryanair. Viel mee qua prijs, maar niet handig qua bereikbaarheid en alles errond en aankomst avondslaat enzovoort.

                            We kwamen uiteindelijk terecht bij de treinen.
                            We hebben de eurostar geboekt voor 88 euro (vanuit Lille)
                            euro heen-en terug p.p. (opmerking: variabele prijzen! hoe vroeger boeken hoe beter...).
                            Vervolgens de trein geboekt van London naar Edinburgh via website van 'scotrail'
                            Dit ook heel variabele prijzen. Kan soms varieren van minuut tot minuut, maar een uur later terug goedkoper. Een dag later kan ook heel verschillen in de positieve of negatieve zin.Hoe vroeger hoe beter hier ook in het algemeen.
                            (max 12 weken ongeveer op voorhand mogelijk).

                            De heenreis london-edinburg 37 pond p.p, terugreis 19 pond p.p van ons.
                            Ons traject: vertrek ongeveer 7u am lille, aankomst edinburgh ongev 4u pm.

                            Veel plezier op reis!

                            Comment


                            • #15
                              Re: schotland

                              Er is zoveel te zien op zoveel plaatsen. Ook de Oostkust is best de moeite. Mooie wandeling in de buurt van de indrukwekkende Kittiwake kolonie van St Abbs (Eyemouth-Burnmouth).
                              Prachtige natuur vind je er zowat overal. Mij blijft vooral GlenCoe, streek Altnaharra-Tongue en Skye bij.
                              Last edited by Lugosi; 5 maart 2011, 13:03.

                              Comment

                              Working...
                              X