Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

iso , asa...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • iso , asa...

    mss een domme vraag maar waarom is het nodig dat een toestel op meer dan 12000 iso kan worden ingesteld?
    persoonlijk vind ik vanaf 1600 dat de ruis toch redelijk zichtbaar begint te worden...

    mvg

  • #2
    Re: iso , asa...

    soms kan het nuttig zijn om toch nog een foto te kunnen maken, ook al zit die vol met ruis
    er zal wel software bestaan die het ook dan nog bruikbaar maakt
    Sony α450[/B] ~ 50 F1.4 ~ 85 F2.8 ~ 16-80 F3.5-4.5 ZA ~ 70-300 F4.5-5.6 G ~ Minolta 70-210 F3.5-4.5 | HVL-F20AM ~ HVL-F58AM | FDA-ME1AM ~ STP-GB1AM ~ MC protector VF-62MPAM ~ e.a. te koop

    Comment


    • #3
      Re: iso , asa...

      dat is dan wss iets voor onder het motto: "beter een foto vol ruis dan helemaalgeen foto"


      ik moet zeggen dat met de juiste diafragma en sluitertijd instellingen de ruis op ISO 3200 van mijn D90 nog aardig meevalt...
      Nikon D7200 - Nikkor 50mm f1.8 - Nikkor 35mm f1.8 - Sigma 17-70 f2.8-f4 - Nikkor 70-210 - 2x Nikon SB700

      Comment


      • #4
        Re: iso , asa...

        De ene camera doet het al beter dan de andere. Als je niet teveel moet croppen en wat noise reduction software loslaat achteraf kan mijn 5DII nog mooie printbare resultaten opleveren bij 6400.
        Zoals reeds gezegd liever een foto waar wat werk aan is, dan er geen kunnen nemen. Dan sta je daar mooi in het donker

        Comment


        • #5
          Re: iso , asa...

          Er zijn een ganse reeks toestellen die behoorlijk goed presteren op hoge ISO waardes. Ideaal voor concerten, theater, musea,....waar het verboden is met flits te werken.
          Soms is flitsen ook niet aan te raden om nog een mooi kleurrijk beeld te hebben of omstandigheden waar flitsen totaal zinloos is (te grote afstand) of te gevaarlijk (wilde dieren)
          en als laatste heb je natuurlijk wat eerder aangehaald is: beter een mindere foto dan helemaal geen.
          Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
          "Casu Consulto - Modo Fac"

          Comment

          Working...
          X