Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hulp gevraagd

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Hulp gevraagd

    Hoi iedereen,

    Na enkele maanden opgeborgen te liggen besloot ik mijn studioflitsers nog eens boven te halen. Ik maakte enkele foto's (altijd draadloos weliswaar). ISO op 320, Diafragma op F11 en sluitertijd op 1/125. Ik maakte een foto en die zag er zeer goed uit. De tweede foto kreeg een zwarte band opzij (zo één als je je sluitertijd te lang hebt ingesteld) en bij de daaropvolgende foto was alles gewoon donker, alsof de flitser te laat had geflitst. Dit bleef zo maar doorgaan waardoor ik niet heel veel goede foto's overhield.
    Iemand een idee wat de oorzaak hiervan is? Alles staat goed ingesteld, dus ik weet niet of het probleem nu bij m'n camera (Canon Eos 5D mark2), m'n studioflitsers van Falcon Eyes of de verbinding tussen de twee ligt. Iemand?

    Hier enkele voorbeelden:
    Hier zijn enkele voorbeeldfoto's





    Groetjes,
    Tim
    Last edited by gothtim; 20 februari 2011, 15:20. Reden: voorbeeldfoto's toegevoegd
    canon eos 5D mark II + canon eos 400D + canon 50mm f1.8 + canon 70-200mm f2.8 IS USM + sigma 24-70mm f2.8 + sigma 50-150mm f2.8 + canon 430EX

  • #2
    Re: Hulp gevraagd

    Heb je een voorbeeld?
    www.135mm.be
    @135mm_leuven
    info@135mm.be

    Comment


    • #3
      Re: Hulp gevraagd

      ik zou ook graag een voorbeeld zien...

      ik denk dan dat een van de flitsen nog niet volledig klaar was met opladen en mogelijk een te lage lading heeft afgegeven.
      Of dan je toestel op bracketing stond (wat me zeer zou verbazen) en dat je dan elke 4de of 6de foto wel weer goed gaan zijn.
      dat zijn mijn eerste twee ideeen...

      Tom
      De gustibus et coloribus non est disputandum
      Nikon F70 analoog, Tri-x filmpjes

      Comment


      • #4
        Re: Hulp gevraagd

        Ik zet tegen vanavond een voorbeeld online.
        Ik heb eens bekeken of het aan m'n camera ligt. Ik heb het dan ook eens geprobeerd met gewoon m'n speedlite op m'n camera en te kijken of het probleem zich dan ook voordoet, maar dan is er geen probleem. Enkel bij studiolicht doet het zich voor.
        canon eos 5D mark II + canon eos 400D + canon 50mm f1.8 + canon 70-200mm f2.8 IS USM + sigma 24-70mm f2.8 + sigma 50-150mm f2.8 + canon 430EX

        Comment


        • #5
          Re: Hulp gevraagd

          Ziezo, de voorbeeldfoto's zijn toegevoegd. Ik heb ook getest met een andere studioflitser, met hetzelfde resultaat. Ik heb daarna ook eens m'n speedlite op m'n camera gezet en enkel die laten flitsen. Dan heb ik het probleem niet.
          De volgorde van de voorbeeldfoto's is ook niet vaststaand. Soms heb ik eens drie goede foto's, gevolgd door één zeer donkere. Soms is het dan weer omgekeerd of... Het is zeer variabel. Ik weet echt niet waaraan dit kan liggen. Iemand?
          Opmerking: al deze foto's zijn onder dezelfde instellingen gemaakt (1/125 f/13 iso200)
          canon eos 5D mark II + canon eos 400D + canon 50mm f1.8 + canon 70-200mm f2.8 IS USM + sigma 24-70mm f2.8 + sigma 50-150mm f2.8 + canon 430EX

          Comment


          • #6
            Re: Hulp gevraagd

            Ik heb hetzelfde voor als ik hoger dan 1/250e sync. Die zwarte band wordt veroorzaakt door je sluiter vermoed ik. Heb je al is geprobeerd of je op 1/100e of lager hetzelfde effect hebt? Uiteraard moet 1/125 makkelijk haalbaar zijn en is 't volgens mij iets met de verbinding.

            Mvg

            Comment


            • #7
              Re: Hulp gevraagd

              Ja, ik heb op alle sluitertijden hetzelfde probleem. Vroeger had ik dit niet. Nu ja, ik kan het het nog op dat gedoe met die plasmawolk steken, want de afstandbedieningen van de auto's gaan hier ook nog niet, maar dan nog. De flitser doet het wel, dus krijgt wel een signaal door. Ligt het dan wel aan de verbinding tussen camera en flitser?
              canon eos 5D mark II + canon eos 400D + canon 50mm f1.8 + canon 70-200mm f2.8 IS USM + sigma 24-70mm f2.8 + sigma 50-150mm f2.8 + canon 430EX

              Comment


              • #8
                Re: Hulp gevraagd

                Dat idee kreeg ik dus:
                Door je positie bij de mislukte foto's, is het signaal van de camera te lang onderweg.
                Vergelijk het maar met een draadloso keyboard of muis, dat het soms ook niet doet, en als je dan even gaat verzitten wel.
                Je portret: Als ik een foto van je maak, op film ga schilderen met licht,// In gedachten kus ik dan schijnbaar je ogen, je mond, jóu,// En met elke straal, streel ik teder je gezicht.

                Comment


                • #9
                  Re: Hulp gevraagd

                  Welke zender en ontvangers gebruik je ?
                  www.strobistworkshops.be - www.fotobedrijf.be

                  Comment


                  • #11
                    Re: Hulp gevraagd

                    Batterijtje van de zender al eens vervangen ?
                    Ontvanger 'leent' stroom van de flitskop zelf, dus daar kan het niet aan liggen.

                    Mark
                    Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                    Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

                    Comment


                    • #12
                      Re: Hulp gevraagd

                      Het zendertje is gloednieuw, dus daar kan het ook niet aan liggen
                      canon eos 5D mark II + canon eos 400D + canon 50mm f1.8 + canon 70-200mm f2.8 IS USM + sigma 24-70mm f2.8 + sigma 50-150mm f2.8 + canon 430EX

                      Comment


                      • #13
                        Re: Hulp gevraagd

                        kun je eens de exif van 3 opeenvolgende foto's hier zetten.
                        Probeer eens volgende dingen mss:
                        - Kun je ook eens testen met een x-sync kabel van je camera naar je flits (desnoods via de hotshoe)
                        - Probeer eens met je pop-up flits de studioflits te triggeren met de slave sensor, scherm hierbij de pop-up flits af naar boven om het onderwerp niet te belichten met de pop-up, neem ook een reeks van 6 foto's, laat 3-4 sec tussen de foto's
                        Nikon D7000 - Nikon D200 - Nikkor 28-85 F/3.5-4.5 - Nikkor 50mm F/1.4 - Sigma 70-200 F/2.8 II HSM - Sigma 10-20 mm - SB 800 - 3x YN 460 - SB20 - 3x Jinbei DP600Ws - 2x 200Ws - setje pocketwizards

                        Comment


                        • #14
                          Re: Hulp gevraagd

                          't zijn heel duidelijk synchronisatie problemen...


                          ofwel is je sync tijd te hoog, zet de sluitertijd op 1/125
                          ofwel zijn je batterijen van je trigger plat, nieuwe triggers kunnen ook wel eens slechte batterijen hebben...
                          some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                          Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                          Comment


                          • #15
                            Re: Hulp gevraagd

                            Kan ook gewoon liggen aan de povere kwaliteit van die triggerset.
                            Ooit voorgehad met die prulcactussen dat alles boven de 1/60 ste seconde een zwarte band gaf.

                            Probeer het eerst uit met een sync kabel. Als dat lukt dan is het de triggerset.
                            www.strobistworkshops.be - www.fotobedrijf.be

                            Comment

                            Working...
                            X