Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Concertlens

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Concertlens

    Hallo ,

    Ik ben van plan om binnenkort een nieuwe lens aan te kopen om op concerten ook wat zoombereik te hebben. Ik twijfel nog tussen een sigma macro 70-20mm F2,8 en een sigma met stabilisator 70-200mm F2,8. De prijs van de macro is aantrekkelijker dan de andere maar blijkbaar zou die in mijn geval even bruikbaar zijn dan de andere. Iemand al ervaring mee?

    Vriendelijke groeten,

    Christel

  • #2
    Re: Concertlens

    De Sigma 70-200/2.8 macro ken ik niet. Met de OS versie heb ik een tijd gewerkt en deze heb ik toen vergeleken met mijn Canon 70-200/mk2. Als testcamera gebruikte ik een Canon 40D en een 5D mk2.

    Ik vind de Sigma gewwon een erg goed objectief met een effectieve OS. De Canon is net wat beter. Voornamelijk bij f/2.8 bij 200 mm. Ik heb de waterdichtheid niet vergeleken. Over verschil van afschrijving doe ik geen uitspraak.

    OS maakt een objectief wel veel veelzijdiger. Ik heb gelezen dat de AF van de OS versie beter zou zijn dan van de macro versie.
    Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

    Comment


    • #3
      Re: Concertlens

      Hartelijk dank voor de reactie! Zal dan nog maar wat verder sparen! Olé!

      Comment


      • #4
        Re: Concertlens

        Voor concertfototografie is een 70-200 f2,8 over het algemeen een heel bruikbare lens.
        Als er echt weinig licht is, dan gebruik ik nog lichtsterkere primes (85mm f1,8 en 135mm f2 L).
        De nieuwe Sigma met beeldstabilisatie zou op f2,8 heel wat beter zijn dan de oude versie, de Canon 70-200 f2,8 L IS II is net iets beter, maar ook een heel pak duurder.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • #5
          Re: Concertlens

          Hallo,

          Bedankt voor de reactie. Ik heb momenteel een Sigma 24-70 mm F2,8 en ben daar heel tevreden over, maar bij sommige concerten is de afstand tot het podium wat te groot en kom ik in de problemen. Vandaar de mogelijke aanschaf van een extra lens. Ik begrijp wel dat de oorspronkelijke merklenzen natuurlijk het beste resultaat opleveren, maar dat laat mijn portefeuille niet toe :-(
          Vriendelijke groeten,
          Christel

          Comment


          • #6
            Re: Concertlens

            Sorry voor de topic wat over te nemen maar weet er iemand hoe oude Canon EF 70-200 mm f/2.8L IS met de Sigma 70-200 mm f/2.8 EX DG APO OS HSM vergelijkt.

            Ik ben namelijk ook opzoek naar dit type lens omdat ik ook veel werk bij weinig licht.

            Comment


            • #7
              Re: Concertlens

              Oorspronkelijk geplaatst door xeon_1 Bekijk bericht
              Sorry voor de topic wat over te nemen maar weet er iemand hoe oude Canon EF 70-200 mm f/2.8L IS met de Sigma 70-200 mm f/2.8 EX DG APO OS HSM vergelijkt.
              Ze zijn allebei aan de softe kant op f2,8 , de Canon is net iets beter. Vanaf f4 zijn ze allebei scherp. De beeldstabilisatie van de Canon zorgt wel voor een groter percentage bruikbare beelden als er weinig licht is, en de AF van die lens komt ook minder snel in de problemen (de Sigma zal eerder weigeren om scherp te stellen als er echt weinig licht is).

              Dat is mijn eigen ervaring, ik heb ze allebei gebruikt.Dat ze vrij soft zijn op f2,8 wil niet zeggen dat ze daarom onbruikbaar zijn met het diafragma volledig open. Het is zo dat je op een grote afdruk wel het verschil zal zien tussen een f2,8 foto van de eerste 70-200 f2,8 L IS en een foto die gemaakt is met de nieuwste versie, met de oude krijg je minder details te zien.

              Edit:
              Ik heb je vraag niet goed gelezen, het is de Sigma zonder OS die ik ooit heb gebruikt, de nieuwe "OS" versie zou optisch beter moeten zijn dan de oude Canon...
              Last edited by Black B@ndit; 20 februari 2011, 18:06.
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

              Comment

              Working...
              X