Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nicaragua

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nicaragua

    Het staat vast, het wordt nicaragua
    aan- of afraders?
    qua materiaal wordt het wel kiezen:
    10-22 gaat mee, evenals 24-105 en 70-300, maar denk dat ik m'n 50mm thuis laat of niet?
    ***edit***

    of toch niet? mss guatemala, el salvador ???
    Last edited by Toranaga; 19 februari 2011, 19:04.
    canon 7D // Sigma 10-20mm 4-5.6 DC HSM // Sigma 70-300mm 4-5.6 DG OS // Canon ef 50mm f/1.4 USM // Canon EF 35-70 mm 3.5-4.5 // Canon ef 24-105mm 4.0 L

  • #2
    Re: Nicaragua

    Nicagarua ben ik (nog) niet geweest en El Salvador lijkt me niet meteen een vakantiebestemming.
    Maar Guatemala vind ik een topbestemming. Ben er ondertussen 2x geweest en het land blijft verrassen door zijn verscheidenheid. Zeer fotogeniek land en pakken goedkoper dan bvb Mexico en Belize.

    Comment


    • #3
      Re: Nicaragua

      Nicaragua lijkt mij ook erg mooi. Op dit moment is "wie is de Mol"er weer op In Nerderland en dat speelt zich af in Nicaragua. Ze laten het nodige zien van het land. En niet de toeristische dingen.
      AVROTROS maakt cultuur toegankelijk voor iedere Nederlander, van jong tot oud.


      Zelf ga ik in augustus naar Guatemala, Mexico en Belize. Dan vooral om de Maya historie te aanschouwen. Heb daar ook erg goede verhalen, maar ook prachtige foto's van gezien.

      Zelf Google ik vaak op reisverslagen en kijk ik op flicker naar foto's. En dat geeft je vaak ook wel een idee

      Comment


      • #4
        Re: Nicaragua

        Twee jaar geleden ben ik in Nicaragua geweest. Het is een mooi land met zeer vriendelijke mensen. Het is wel een heel arm land. Van het westelijk halfrond heeft alleen Haïti de twijfelachtige eer om nog armer te zijn. Ondanks de armoede is het wel het meest veilige land van heel Latijns Amerika. Natuurlijk moet je niet s-nachts alleen door de arme wijken van Managua lopen, maar dat moet je nergens in de wereld doen.
        Het westelijke deel is het meest toeristische deel. Daar heb je Managua (lelijke, vieze stad en niet echt de moeite waard), Leòn, Masaya, Granada, San Juan del Sur wat wel leukere stadjes zijn met zijn spaanse invloeden.
        Het midden van het land is heet, droog, heet, dor en bloed heet. Daar ben ik alleen maar geweest omdat we pech met de auto hadden.
        Het oosten van het land is duidelijk armer, wel een stuk groener en in de regenperiode een stuk vochtiger ;-). Je hebt daar qua steden niet veel. Vanuit Managua kan je met de bus naar Rama waar je de boot kunt pakken naar Bluefields. Rama is een klein dorpje waar niet veel te doen is. Bluefields is een echte havenstad met al zijn (drugs)problemen. Vanuit Bluefields kun je de boot naar Corn Islands pakken.
        Nicaragua is een mooi land maar het is absoluut niet toeristisch. Ik ben daar geweest omdat een vriend daar een kinderproject is begonnen (www.maipita.com Hopelijk mag ik deze link plaatsen, het is voor een goed doel ;-) en heb er zeker geen spijt van maar het zal niet mijn 1e keus als vakantieland zijn.

        Comment

        Working...
        X