Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vatting van Canon kit lenzen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Vatting van Canon kit lenzen

    Wat gezocht maar weinig over gevonden (is misschien een goed teken):
    Moet ik mij zorgen maken over de kunststof vatting van de Canon kit lenzen zoals bij de 18-55mm en de 55-250mm het geval is?
    Elke dag twee keer vervangen zal niet het geval zijn

  • #2
    Re: Vatting van Canon kit lenzen

    neen zeker niet

    Comment


    • #3
      Re: Vatting van Canon kit lenzen

      Oorspronkelijk geplaatst door Zahra Bekijk bericht
      Wat gezocht maar weinig over gevonden (is misschien een goed teken):
      Moet ik mij zorgen maken over de kunststof vatting van de Canon kit lenzen zoals bij de 18-55mm en de 55-250mm het geval is?
      Absoluut niet.
      Het zijn lichte lensjes en de vatting is daar perfect geschikt voor.
      Mocht de boel vallen , dan heb je nog kans dat alleen de mount breekt en je geen verdere schade hebt.

      Comment


      • #4
        Re: Vatting van Canon kit lenzen

        Klinkt goed
        Het gewicht is een van de redenen (niet de enige ) waarom ik eventueel voor die lenzen zou gaan.
        Blijkbaar zijn de EOS camera's ook niet erg gevoelig voor stofproblemen waardoor het af en toe
        moeten verwisselen van een lens ook al geen probleem lijkt te zijn.

        Comment


        • #5
          Re: Vatting van Canon kit lenzen

          Oorspronkelijk geplaatst door Keeskanon Bekijk bericht
          Absoluut niet.
          Het zijn lichte lensjes en de vatting is daar perfect geschikt voor.
          Mocht de boel vallen , dan heb je nog kans dat alleen de mount breekt en je geen verdere schade hebt.
          Dat weet ik zo nog niet. Ik had de 50mm 1.8 met ook een plastic mounting. Ze is van een kleine hoogte gerold en op een tapijt terechtgekomen en ze was helemaal kapot. De hele binnenkant is eruit komen hangen.

          Ik heb de andere twee ook en het zijn goeie lensjes voor hun prijs. Verwacht er wel geen L-kwaliteit van, want dat is natuurlijk nog helemaal iets anders.
          Ik neem ze mee op reis en daarvoor zijn ze ideaal. Ook het regelmatig wisselen geeft geen problemen. Ik wissel ze soms wel 10 keer per dag. Als we een lange rit maken en dan weer mooie landschappen tegenkomen en dan weer wilde dieren waarvoor ik de tele nodig heb. Op zo'n moment zou ik 2 body's willen hebben, maar ja, dan zit je weer met het dubbel aan gewicht wat op vakantie niet wenselijk is.
          Canon 5DII en 400D - EFS 18-55 en 55-250 IS - EF 50mm f/1.4 USM - EF 100mm f/2.8 L Macro IS USM - EF 24-70 f/2.8 L USM

          Comment


          • #6
            Re: Vatting van Canon kit lenzen

            Als er iets (eender wat) valt zal je altijd wel wat geluk moeten hebben dat Murphy net de andere kant opkijkt, zoniet....
            L-kwaliteit verwacht ik niet. Niet dat ik dat niet zou willen, maar de consequenties zinnen me niet (gewicht - prijs).
            Mogelijk komt dat ooit nog wel, maar ook dan denk ik dat ik met het zwaardere spul niet altijd zou willen meenemen zodat
            ook dan een lichte lens nog wel van pas zou kunnen komen.

            Comment

            Working...
            X