Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Olympus E400 of Olympus E500

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Olympus E400 of Olympus E500

    Hoi iedereen,

    ik ben zeer geïnteresseerd in digitale fotografie en ben aan het zoeken geweest naar digitale reflexcameras!

    ik heb nu de geweldige aanbieding gehad om te kiezen tussen een olympus E400 en een olympus E500..

    wat vinden jullie het beste?
    (de lens erbij is de 14-42, bij beiden)

    Ik heb in elk geval van beide camera's al zeer goede commentaren gelezen en zeer weinig negatieve punten dus dat zit al goed. alleen weet ik niet te kiezen welke

    wat denken jullie?

    Isabelle

  • #2
    Re: Olympus E400 of Olympus E500

    Beide toestellen gaan al de nodige jaren mee. Op zich zijn het zeer leuke toestellen om mee te beginnen, maar het grote probleem is dat Olympus verder geen spiegelreflexen meer maakt behalve de E5 (professioneel).
    Als je later zou willen upgraden, zou ik op dit moment zeker niet voor een E400/E500 kiezen. Wil je echter op een goedkope manier beginnen met fotografie en zit je er niks mee in om over een aantal jaar alles nieuw te kopen, then go ahead.
    Ik heb zelf ooit veel plezier beleefd aan de E500.

    Comment


    • #3
      Re: Olympus E400 of Olympus E500

      Ik heb de E520 met de 2 kitlenzen er bij, 2 jaar geleden gekocht en heb er heel veel plezier van gehad. Ideaal voor familie- en vakantiefoto's en met de 2 lenzen er bij een behoorlijk bereik, de kitlenzen van Olympus zij echt wel behoorlijk goed prijs-kwalitiet vind ik. Nu ben ik toch toe aan iets anders en ies wat vlotter uitbreidbaar is dus ik stap over naar Nikon. (D7000 plus een stel lichtgevoelige lenzen).
      Als instap camera is de Oly heel goed, mijn dochter van 16 kan er ook aardig mee overweg, wil je later upgraden dan ben je beperkt in keus (enkel de E5 op dit moment).

      Je kan altijd 2e hands kopen en als het je echt blijft bevallen binnen een paar jaar iets anders kopen .

      Comment


      • #4
        Re: Olympus E400 of Olympus E500

        Persoonlijk zou ik ook de E-500 nemen (heb die ooit ook nog gehad). De grip van de body is veel beter, dan van de veel te kleine E-400 (maar dat is een persoonlijke keuze natuurlijk). Heb nu ook een E-30 i.p.v. een E-620 om dezelfde reden (+ een aantal andere zaken natuurlijk)...
        Groeten,

        Polleke

        Comment


        • #5
          Re: Olympus E400 of Olympus E500

          Hoi,

          bedankt voor de antwoorden alvast.
          Het zal sowieso een 2dehands aankoop worden.

          wel goed om te weten dat er weinig mogelijkheden zijn om te upgraden.
          Ik weet natuurlijk nog niet hoe deze hobby gaat evolueren. Daarom dat ik natuurlijk op zoek ben naar een goedkoop toestel (binnen studentenbudget) en ik heb een geweldige aanbieding gehad voor deze 2. Binnen enkele jaren ga ik werken, moest ik dan nog bezig zijn met deze hobby zal het financieel al wat makkelijker zijn om over te stappen op een ander toestel.

          Ik had inderdaad ook gelezen dat de grip van de E500 beter is.
          Als er technisch verder niet te veel verschillen zijn dan zal mijn beslissing waarschijnlijk ook gemaakt worden adhv. voelen wat het beste lijkt en aangenaamste lijkt.

          bedankt alvast!

          Comment


          • #6
            Re: Olympus E400 of Olympus E500

            Als die echt goedkoop zijn, zou ik ook voor de E-500 kiezen, voor dezelfde redenen als polleke_cgc. Als de instapkost niet groot is en je wilt later verder gaan, kan je opnieuw kijken wat de markt te bieden heeft.
            Blijf je bij Olympus, dan is er op dit ogenblik enkel de E-5 als reflexcamera en die zit in de pro-prijsklasse.
            Velen hopen dat Olympus binnenkort met een waardige vervanger voor de instapreflexen komt, mogelijk met een electronische zoeker, maar laat dat je voorlopig niet van de wijs brengen.
            Als je een goede deal kan doen, dan is de E-500 zeker goed als eerste reflexcamera.
            Veel succes!
            Luc

            Comment


            • #7
              Re: Olympus E400 of Olympus E500

              Prima camera's om te beginnen.
              Mijn voorkeur zou uitgaan naar de E400, omdat die zo lekker compact is.
              Ik heb zelf de E450 en die kan echt overal mee naar toe.
              Om de beeldkwaliteit maakt het niet veel uit.
              Als het een echte goede aanbieding is, zou ik het zeker doen. De kitlenzen van Olympus zijn goed en je kan er voorlopig lekker mee vooruit. Als je daarna je " echt" met fotografie wilt gaan bezighouden en je bent de camera " ontgroeit" kun je nog altijd overstappen naar een ander merk. Overigens Olympus blijft wel gewoon lenzen maken hoor.

              Groeten,
              Bart

              Comment

              Working...
              X