Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Quiraing

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Quiraing

    Ook al was er een zwaar bewolkte lucht, toch kwam er plots heel mooi, gesluierd licht door de wolken spelen.
    Dit zorgde voor het mooi oplichten van de specifieke vegetatie (mossen en grassen) in dit prachtige berglandschap.

    De horizon geeft mss de indruk van af te lopen, maar de roze-bruine bergen achteraan links vormen niet de horizon,
    maar lopen schuin naar voor. De horizon ligt er nog achter, deels verstopt door de lage bewolking.
    www.damafoto.be
    Facebook Damafoto

  • #2
    Re: Quiraing

    't is een mooi plaatje maar op de DAMA-schaal vind ik dit iets minder; doet om één of andere reden iets té HDR-achtig aan. Maar dat is een kleine kritische opmerking - hij kan nog altijd tussen de toppers op deze site
    Web: http://www.hanscouwenbergh.be
    Like my page! https://www.facebook.com/HansCouwenberghPhotography?ref=hl

    Comment


    • #3
      Re: Quiraing

      Dat boompje heb ik al nog zien passeren hier op BD
      Heel mooi licht dat zorgt voor prachtige kleuren in een veel gefotografeerd landschap, maar 't blijft knap
      vriendelijke groeten, Kurt
      Mijn foto's
      Fuji X-T1 + X-T2 + X100F + een paar lensjes

      Comment


      • #4
        Re: Quiraing

        Thanks

        Oorspronkelijk geplaatst door parrotman Bekijk bericht
        't is een mooi plaatje maar op de DAMA-schaal vind ik dit iets minder; doet om één of andere reden iets té HDR-achtig aan. Maar dat is een kleine kritische opmerking - hij kan nog altijd tussen de toppers op deze site
        Dat HDR-effect is puur natuur : het is een lichte blend van 2 foto's - eentje voor de lucht (door het licht achteraan links had ik uitgebrande delen en kon het niet uit 1 opname halen), het landschap zelf is een 2e opname, waar verder niks mee gebeurd is.

        Oorspronkelijk geplaatst door mortierke Bekijk bericht
        Dat boompje heb ik al nog zien passeren hier op BD
        Heel mooi licht dat zorgt voor prachtige kleuren in een veel gefotografeerd landschap, maar 't blijft knap
        Inderdaad, bekend boompje, heeft zelfs de HoF gehaald : http://forum.belgiumdigital.com/f40/...ng-341438.html
        www.damafoto.be
        Facebook Damafoto

        Comment


        • #5
          Re: Quiraing

          Dit is nu al zo'n kleurrijk beeld, ik vraag me af hoe het in de lente wel niet moet zijn...
          Prachtig hoor Danny, hier is van alles te zien zonder dat je het gevoel krijgt dat het te druk is.
          grtjes, fabke
          Een expert is iemand die binnen een beperkt vakgebied alle mogelijke fouten heeft gemaakt.

          Comment


          • #6
            Re: Quiraing

            ook heel mooi Danny ,prachtig beeld hoe die zware wolken juist die top genaken
            een ding weet ik nu al zeker via je hele mooie reeks ,dat het een prachtige streek is zeker voor fotografen

            Comment


            • #7
              Re: Quiraing

              Na al het moois wat je ons hebt laten zien durf ik
              ietsje strenger te zijn.
              Ik vind de boom hier de boosdoener
              Deze blokkeert naar mijn gevoel de diepte die je anders zou hebben.

              Kleuren,compositie is allemaal pico bello maar die boom die vast zit aan
              de achtergrond is de spelbreker.

              De foto kan hier best zijn mannetje staan,maar is voor mij ietsje minder.

              gr.ron.
              http://exhi-fotografie.nl

              Comment


              • #8
                Re: Quiraing

                Voor mij is dit een WauW....
                Meer hoef ik hier niet aan toe te voegen hoor

                Comment


                • #9
                  Re: Quiraing

                  Oorspronkelijk geplaatst door exhi Bekijk bericht
                  Ik vind de boom hier de boosdoener
                  Deze blokkeert naar mijn gevoel de diepte die je anders zou hebben.

                  Kleuren,compositie is allemaal pico bello maar die boom die vast zit aan
                  de achtergrond is de spelbreker.

                  De foto kan hier best zijn mannetje staan,maar is voor mij ietsje minder.

                  gr.ron.
                  Ja....vind het wel jammer met dat boompje erop...maar misschien kon je niet anders!!
                  Maar anders wel heel mooi....eens heel iets anders.....de kleuren, de diepte...ja...knap hoor!!
                  Gr Pascale
                  Eerlijkheid duurt het langst!!
                  Mijn website: http://www.degrafon.be/

                  Comment


                  • #10
                    Re: Quiraing

                    Ondanks de boom vind ik het toch weer dat het een topper is. Leuk hoe de donkere wolken de rechtse bergtop schrapen!

                    Comment


                    • #11
                      Re: Quiraing

                      Bedankt voor de reacties !
                      Ja, dat boompje... Heb dan al die moeite gedaan om het er op te krijgen, en toch iets of wat in de compo te doen passen...

                      Het is een soort van landmark, en wou het er toch bij...

                      Een veel gefotografeerd onderwerp, maar uit de duizenden foto's ben ik er toch van overtuigd er geen enkele dezelfde van te vinden, en dat is net zo mooi aan landschapsfotografie.
                      www.damafoto.be
                      Facebook Damafoto

                      Comment


                      • #12
                        Re: Quiraing

                        Ik vind het licht en de kleuren in deze machtig mooi. En het is toch niet al te moeilijk om
                        over dat boompje heen te kijken en de fraaie diepte te zien? Geweldig, Danny.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Quiraing

                          Dat boompje is daar gewoon, en maakt deel uit van de omgeving... dus hoort het er ook.

                          Prachtig licht, kleuren en compo. Hééééél mooi.

                          Mvg, Quattra

                          Comment


                          • #14
                            Re: Quiraing

                            Ik vind het heel mooi met boom en al, moest dat boompje helemaal bebladerd zijn dan zou het mij misschien storen, nu, geen probleem er mee
                            bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                            Comment


                            • #15
                              Re: Quiraing

                              Ik vind het een mooie plaat ook met boom.
                              Mvg, Pascal,Schoonspikke
                              Als je schiet..schiet dan raak!
                              500 PIXHuawei P30 PRO

                              Comment

                              Working...
                              X