Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony Center - Berlijn

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sony Center - Berlijn

    Hier nog een foto van Berlijn. Dit is het sony center vlakbij potsdammer platz. Indrukwekkende stad.

    Last edited by Soeki Wan; 18 februari 2011, 21:33.
    1DII | 5D | 15 FE | 17-40 | 100 2.8 | 70-200 | 120-300 | 055XDB | NDG 4,8 | ND1000.

  • #2
    Re: Sony Center - Berlijn

    te veel gegaan voor zo veel mogenlijk.
    kleuren zijn mooi.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Sony Center - Berlijn

      ik hou wel van het kleurenspel, mooi !
      ik weet dat ik hierin verschil met de overgrote meerderheid, maar ik zou willen suggeren om de compositie war gewaagder te maken, het zou van een mooie foto een brilliante kunnen maken.
      hierbij doel ik op het idee om de roze bol niet in het midden van de foto te plaatsen tot linksboven bijna tegen de fotorand, waardoor de kromming rechts meer geaccentueerd wordt Hiervoor zou je originele foto wel groter moeten zijn dan hier is weergegeven, meestal tracht ik bij het schieten ervan er voor te zorgen dat ik voldoende speling heb aan weerzijden om inderdaad bij te kunnen snijden, tijdens het schieten is het vinden van de perfecte compositie namelijk niet eenvoudig als al niet quasi ondoenbaar. Men moet soms een tijdje naar een foto kijken om de beste compositie te vinden.
      Bij een zeer klassieke foto kan het onderwerp centraal staan, echter bij een foto als bovenstaande dewelke door zijn gedurfde kleuren(pracht) en krommigseffect heel wat meer moderner is, in zo'n geval zou ik steeds voor een compositie gaan waar het centrale onderwerp niet centraal in het midden staat, hierdoor verkrijgt men een tegengewicht en kan er een contrast gecreëerd worden dewelke in de klassieke compositie verloren gaat. de contrasten in deze foto zijn uiteraard de kleuren maar ook het lijnenspel: enerzijds de lijnen in de roze bol die naar buiten toe gericht zijn en anderzijds de ronde omgebogen lijnen die door de kromming ontstaan, dit contrast kan het best optimaal benut worden dat maakt de foto sterker.
      Last edited by Guest18; 19 februari 2011, 10:20.

      Comment


      • #4
        Re: Sony Center - Berlijn

        Vervorming kan mooi zijn als het op de juiste wijze wordt uitgebuit en wordt ondersteund door de compositie.
        Hier werkt de onderkant van de foto niet echt mee wat dat betreft. Beetje te druk.
        Een standpunt dichter op de luchter had dit wellicht kunnen voorkomen, maar met een andere compo tot gevolg ...

        Comment


        • #5
          Re: Sony Center - Berlijn

          kohraya, daar ben ik het geheel mee eens,
          ik zou zelfs stellen dat vervorming enkel werkt als ze een wezenlijk onderdeel uitmaakt van de compositie. In dit geval (meestal overigens met deze vorm van vervorming) zou het centrale punt van de vervorming niet in het midden van de afbeelding mogen staan, misschien zou het mooiste effect zijn wanneer dit middelpunt zelfs buiten de foto stond (compositiegewijs gezien). Maar dat kan achteraf niet meer gecorrigeerd worden (tenzij de originele foto geen vervorming bevat). Ik zou de luchter niet centraal stellen, maar wanneer zij opschuift naar bv links, moet er rechts op de foto een tegengewicht zijn, er zijn accenten die daarvoor kunnen dienen maar ik vrees dat indien dit de originele foto is er rechts een stuk ontbreekt voor mijn voorgestelde compositie.
          Last edited by Guest18; 20 februari 2011, 14:28.

          Comment

          Working...
          X