Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon/Nikon/Pentax/Sony/... Final fight

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon/Nikon/Pentax/Sony/... Final fight

    Er is altijd leuke commotie als het tussen de merken gaat.
    Veelal speelt ook een soort liefde mee voor het merk die we zelf gebruiken.
    Maar hoe zit het nu echt met harde feiten?
    Laat ons beperken tot DSLR toestellen en Sony reeksen met de Translucents mogen er ook nog bij.

    Ik wou die wel eens horen in een soort battle / final fight

    Iedereen mag een enkel sterk argument aanbrengen waar zijn MERK in uitblinkt boven de rest.
    En copieert steeds de punten van de vorige post over en zet er zijn extra punt bij.

    Vb:
    Vorige ranking:
    Canon 0, Nikon 0, Pentax 0, Sony 0

    Jou bijdrage:
    Canon bodys ruiken best +1
    Canon 1, Nikon 0, Pentax 0, Sony 0

    Indien meerdere merken er aan voldoen mogen per merk een extra punt gegeven worden.

    Ben eens benieuwd wat hier zal uitkomen
    Bekijk het positief, leuk maar vooral toch ook objectief.
    Indien het gaat over land specifieke zaken, vermeld er daan ook even jou land bij.

    We starten met rating:
    Canon 0, Nikon 0, Pentax 0, Sony 0
    Last edited by Franciskine; 18 februari 2011, 20:21.

  • #2
    Re: Canon/Nikon/Pentax/Sony/... Final fight

    Ik heb niet de mogelijkheid om nu weer eens een paar weken met een Nikon rond te lopen,
    dan een paar weken met een Sony, Pentax of eender wat. Om u de waarheid te zeggen: ik
    ben enkel in het bezit van een Canon. En daar moet ik het mee doen. En die keren dat ik
    in een winkel al eens aan een ander toestel sta te prutsen, laten me ook al niet toe om er
    objectief over te zijn. M.a.w. het is mij niet gegeven een uitspraak over andere merken
    te doen. Sorry.

    Comment


    • #3
      Re: Canon/Nikon/Pentax/Sony/... Final fight

      Er is in dit forum al GENOEG over geschreven
      Advies: Google naar de reviews over de modellen van de gewenste merken en zet ze op een rij, leuk voor een regenachtige zondagmiddag
      [I]D4s-D500// Sigma 35mm fl/1.4 ART AFS 105mm f/2.8 VR micro/Tamron 24-70mm VC/ AFS 70-200mm VRII/200-500mm etc.etc.

      Comment


      • #4
        Re: Canon/Nikon/Pentax/Sony/... Final fight

        Wat een kansloos topic?
        ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

        Comment


        • #5
          Re: Canon/Nikon/Pentax/Sony/... Final fight

          Ik zie ook eigenlijk het nut niet in van dit toppic...gewoon om het feit dat er tegenwoordig niet echt slechte toestellen meer zijn...er is gewoon voor elk wat wils op de markt ook financieel....vroeger kon een amateurfotograaf moeilijker een reflex aanschaffen omdat de prijs de spuigaten uitliep,das tegenwoordig niet meer,je hebt al zeer goede instaptoestellen voor een mooie prijs....

          En of het nu Nikon,Canon,Pentax,Sony of gelijk welk merk is...elke mens heeft wel zijn voorkeur je kan enkel luisteren naar goede raad van anderen....

          Ik kan me ook niet uitspreken over sony of pentax....heb nu een D90 en zeer tevreden van,maar van mijn vorige 450D van canon was ik dat ook.

          Grtz

          Templar
          D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
          Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

          Comment


          • #6
            Re: Canon/Nikon/Pentax/Sony/... Final fight

            Ok dan maar....

            Canon 0, Nikon 0, Pentax 0, Sony 0

            Nikon: mooiste dozen +1
            Canon: mooiste knopkes +1
            Pentax: mooiste zwarte kleur +1
            Sony: mooiste logo +1

            Stand: Canon 1, Nikon 1, Pentax 1, Sony 1

            Oops, nog altijd gelijk op nochtans een gelijkaardig criteria....

            Nee, zie er echt het nut niet van in....

            Travel the world, take nothing but pictures, leave nothing but footprints.

            Comment


            • #7
              Re: Canon/Nikon/Pentax/Sony/... Final fight

              Eerlijk gezegd, zulke discussies zijn inderdaad zinloos.
              In mijn geval: ik werk ongeveer 30jaar met Nikon. Nikon is een van de merken waar de objectiefvatting gelijk gebleven is sinds de eerste Nikonreflexen in de jaren 60. Ikzelf heb nog objectieven uit mijn beginjaren die ik nog steeds gebruik. Ondertussen hebben we een aardige verzameling.
              Of nu Canon of Pentax of Sony of wie of wat dan ook beter, goedkoper, duurder.... is, wat heb ik eraan?
              Ik zit vast met de keuze die ik destijds gemaakt heb (nog geen moment spijt van gehad hoor!!!), er is geen uitweg meer, tenzij voor een professioneel, die om de paar jaar zijn spullen dumpt en alles nieuw koopt.

              En ik denk dat ik niet alleen ben, je zit in een systeem en je blijft daarin.

              Comment


              • #8
                Re: Canon/Nikon/Pentax/Sony/... Final fight

                Als je professioneel gaat , full frame verkiest, dan ben je beter af bij Nikon en Canon. Semi pro zijn Sony/Pentax ook goede keuzes. Dat is in het kort uitgelegd .
                Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                Mijn bird foto's en urbex foto's

                Comment


                • #9
                  Re: Canon/Nikon/Pentax/Sony/... Final fight

                  wil je voor pro doeleinden beste beeldkwaliteit, studio, landschap etc ben je beste af met sony a900 en als je teveel geld hebt de nikon d3x.

                  ben je pro sport/actie of low-light fotograaf is de nikon d3s den top

                  semi pro sport nikon d700
                  semi pro portret landschap etc sony a850 of canon 5dmkii

                  aps top toestel pentax k-5
                  aps mid-class sony a580
                  aps instapper pentax k-r

                  wil je snel APS toestel geschikt voor sport ,met in alle omstandigheden bruikbare live view, en wil je met je toestel ook echt kunnen filmen dan sony a55

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon/Nikon/Pentax/Sony/... Final fight

                    Om het in mooi nederlands te zeggen, stierenkak

                    Iemand bij toeval ook de Chip foto-video digitaal 01/11 gekocht? Die geven een compleet andere rangschikking dan veel andere bladen (even grote je-weet-wel).. om maar te zeggen, vergelijken kan je doen tot in het oneindige.
                    "Why fake it, when you can create it"

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon/Nikon/Pentax/Sony/... Final fight

                      Dit topic:
                      Leuk? Misschien ... (maar vrees dat het niet lang meer leuk zal zijn)
                      Zinloos? Heel zeker!

                      Ik vind dat dit in Chit Chat thuishoort.
                      Fujifilm X-H1 - 16mm f/2.8 - 23mm f/2 - 35mm f/1.4 - 50mm f/2 - 90mm f/2 - 10-24mm f/4 - 18-55mm f/2,8-4 - 55-200mm f/3.5-4.8 - 18-135mm f/3,5-5,6
                      Fujifilm X100V - Sony RX100M3

                      Comment


                      • #12
                        Re: Canon/Nikon/Pentax/Sony/... Final fight

                        Bulex-renova of Junkers?

                        Ik vind dat Junkers toch een kouder soort warmte geeft.
                        The Knight That Says Ni...kon

                        Comment


                        • #13
                          Re: Canon/Nikon/Pentax/Sony/... Final fight

                          Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
                          Bulex-renova of Junkers?

                          Ik vind dat Junkers toch een kouder soort warmte geeft.
                          V(r)iesmann is nog vele kouder ...
                          Groeten,

                          Polleke

                          Comment


                          • #14
                            Re: Canon/Nikon/Pentax/Sony/... Final fight

                            Voor mensen die graag dergelijke discussies voeren heb ik hier een tegenvoorstel :
                            we sluiten jullie op in een kamertje met een selectie van 10 schitterende foto's (minstens van de categorie van onze HOF collectie) en je mag er pas uit als je voor deze 10 foto's in staat was te bepalen of ze met een Canon, Nikon, Pentax of Sony zijn genomen.
                            Ondertussen blijven we hier dan gespaard van overbodige discussies.

                            Komaan mensen. Wie echt aan fotografie doet is met beelden bezig, niet met materiaal. Het materiaal is een middel, toch geen doel op zich.

                            Zelfs met een doordeweeks compactje kan een bekwame fotograaf een betere foto nemen dan een prutser met een body-lens combinatie van duizenden EUR. De bekwame fotograaf zal in staat zijn om een meer dan behoorlijke opname te maken binnen de beperktere mogelijkheden van het compactje, terwijl de pruster met de super body-lens zich nog aan het afvragen is of hij wel genoeg MP heeft ...

                            Ik weet het wel, voor sommige opnames heb je nu eenmaal specifiek materiaal nodig (je kunt nu eenmaal geen opnames van vogels maken met een compactje, om maar iets te noemen), maar binnen alle opgesomde merken kun je voldoende degelijk materiaal vinden om je doel te bereiken. Het merk van je uitrusting is uiterst zelden een valabel excuus voor een mislukte of gemiste opname. De impact van de beschikbare lenzen zal hier trouwens veel meer doorwegen dan die van de body's.
                            De kunst is je uitrusting door en door te kennen en vervolgens het talent om die optimaal in te zetten.
                            En dit gaat op voor zowel Canon, Nikon, Pentax als Sony.

                            Het is dus weerom 1-1-1-1
                            .
                            Master the craft, and the art will follow.
                            Canon 5DMkIII & 7DMkII & wat glas voor veraf en héél kortbij
                            http://www.retina-natuurfotografie.be | Flickr | 500px | jAlbum

                            Comment


                            • #15
                              Re: Canon/Nikon/Pentax/Sony/... Final fight

                              Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                              wil je voor pro doeleinden beste beeldkwaliteit, studio, landschap etc ben je beste af met sony a900 en als je teveel geld hebt de nikon d3x.

                              ben je pro sport/actie of low-light fotograaf is de nikon d3s den top

                              semi pro sport nikon d700
                              semi pro portret landschap etc sony a850 of canon 5dmkii

                              aps top toestel pentax k-5
                              aps mid-class sony a580
                              aps instapper pentax k-r

                              wil je snel APS toestel geschikt voor sport ,met in alle omstandigheden bruikbare live view, en wil je met je toestel ook echt kunnen filmen dan sony a55
                              Gelukkig zijn er nog altijd mensen onder ons die het wél weten. Die zonder enige gene,
                              maar met des te meer overtuiging van hun eigen groot gelijk, koppig blijven volhouden
                              met de waarheid en niets anders dan de waarheid te verkondigen; ook al ligt iedereen
                              al lang in een deuk.

                              Comment

                              Working...
                              X