Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Geheugenkaarten voor D300s

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Geheugenkaarten voor D300s

    Ik heb een D300s, kan iemand mij aub meer duidelijk zeggen welke kaart kan ik wel gebruiken en welke niet? Ik heb een nieuwe SDCF II gekocht voor mij oude D70s maar met de D300s kan ik die niet gebruiken!
    (In het boek hebben ze ook gezegd met welke type kan met D300s gebruiken maar dat is ook heel beperken en trouwen zij zijn ook duur, vind ik).
    Alvast bedankt
    Suong

  • #2
    Re: Geheugenkaarten

    [Mod-LesC]Strict genomen is een geheugenkaart een "Accessoire". Toch heb ik jouw topic verplaatst van Objectieven () naar Camera's, omdat het m.i. een vraag over de D300s is. Ik heb dan ook de titel in die zin aangepast.
    Jouw tweede post in Objectieven, en jouw derde post in Accessoires is verwijderd.
    Crossposting is een ernstige inbreuk op onze BD-Reglementen.[/Mod]
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

    Comment


    • #3
      Re: Geheugenkaarten voor D300s

      Oorspronkelijk geplaatst door vnnguyenle Bekijk bericht
      Ik heb een D300s, kan iemand mij aub meer duidelijk zeggen welke kaart kan ik wel gebruiken en welke niet? Ik heb een nieuwe SDCF II gekocht voor mij oude D70s maar met de D300s kan ik die niet gebruiken!
      (In het boek hebben ze ook gezegd met welke type kan met D300s gebruiken maar dat is ook heel beperken en trouwen zij zijn ook duur, vind ik).
      Alvast bedankt
      Suong

      Een D70s gebruikt toch compactflash. En dat zijn dezelfde kaartjes als voor de D300s.

      Ik gebruik hoofdzakelijk in de D700 Sandisk Ultra II van 4 GB.

      Comment


      • #4
        Re: Geheugenkaarten voor D300s

        Beste

        je kan 3 soorten geheugenkaarten gebruiken in de 2 slots van de D 300s

        1. CF ( compact flash )
        2. SD ( secure digital )
        3. SDHC ( secure digital high capacity )
        en deze zijn goed betaalbaar hoor
        prijzen van geheugen zijn vergeleken met ...... beterkoop geworden

        mvg

        Rudy

        Comment


        • #5
          Re: Geheugenkaarten voor D300s

          Even een vraagje dan: wat is die "SDCF II" waar TS van spreekt?
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

          Comment


          • #6
            Re: Geheugenkaarten voor D300s

            Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
            Even een vraagje dan: wat is die "SDCF II" waar TS van spreekt?
            Adapter die in een CF type II slot past, en waarin je een SD kaartje steekt.

            (ben niet zeker, gezien dat SD kaartje ook zonder adapter in de D300s zou passen)

            Comment


            • #7
              Re: Geheugenkaarten voor D300s

              Als je ook wil filmen met je D300s moet je minimum klasse 6 kaartjes kopen.

              Hier heb ik dat ook al eens uitgelegd.

              Vergeet die 133x of extreme... kijk naar de classe vermelding dan weet je zeker welke scrijfsnelheid ze geganrandeerd halen


              Een geheugenkaart kost maar een fractie van je camera, maar is wel een héél belangrijk onderdeel vind ik.
              Daarom zal ik er nooit op besparen.
              Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

              Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

              Comment


              • #8
                Re: Geheugenkaarten voor D300s

                Ten eerste, mijn excuses voor zo veel fouten die ik gemaakt heb, maar omdat ik een beetje nieuw ben, en omdat ik de taal nog niet goed ken. (ik ben een Vietnamese).
                Van de geheugenkaarten, ik wil ook niet sparen maar omdat ik binnenkort op reis ga, en ga zeker veel foto's nemen (en misschien ook eventueel filmen). Dat zal ik wel redelijk een paar kaarten nodig hebben. En een nieuwe Sandisk Extreme III of IV kost vanaf 60 euro voor 4GB, en als ik 2 groot en 2 SDHC koop, kost mij dan meer dan 200...
                Op zicht is het niet veel maar omdat ik wil nog wat lensen kopen en een flash.... dan moet ik een beetje kijken naar mij porteffeuille he.
                Dus denken jullie dat ik een gewone Extreme kaart ook kun gebruiken?
                Alvast bedankt.
                Suong

                Comment


                • #9
                  Re: Geheugenkaarten voor D300s

                  Je nederlands is best ok hoor, beter dan dat van sommigen op dit forum

                  Als voor je lens, vergeet al die **** van extreme zoveen en zoveel... Koop gewoon een kaartje ultra II, deze vallen echt nog wel mee van prijs en je gaat er alles mee kunnen trekken dat je wilt. Enkel in de continue bursts ga je niet oneindig kunnen doortrekken. Ik heb Extreme III en ultra II sandisk kaartjes en ik moet eerlijk zijn, ik merk het verschil niet wanneer ik foto's trek. En aangezien we geen professionals zijn, zullen die paar extra minuten voor het overzetten op de pc ook niet het dubbele prijsverschil rechtvaardigen niet?

                  Groetjes,
                  Ben
                  Wat nikon materiaal

                  Comment


                  • #10
                    Re: Geheugenkaarten voor D300s

                    Kijk vooral naar het aantal MB/s want de ene sandisk is de andere niet... en de merken onderling vergelijken is al helemaal onbegonnen werk.
                    En ik wist het zelf ook niet maar er is een verschil tussen CF en SD... Een CF is sneller dan een SD. Ik heb zelf ook een D300s en toen ik onlangs een Sandisk CF Ultra kocht en die naast mijn Sandisk SD Ultra legde viel het me op dat de CF dubbel zo snel was dan de SD (30MB/s ipv 15MB/s)
                    mvg
                    Bert

                    Comment

                    Working...
                    X