Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ef s 55-250 einde zoom schok?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Ef s 55-250 einde zoom schok?

    Hoi
    Ik heb me vandaag de canon efs 55-250 lens gekocht, veel gelezen dat deze prijs qualiteit zeer goed is.
    Nu vroeg ik mij af of wanneer ik volledig inzoom en de lens stelt scherp en de lens schokt licht van links rechts dat normaal is?
    Nog iemand ervaring met die lens?
    Meschien is dat met die grote zoom dat de zijdelingse tril versterkt wordt?

  • #2
    Re: Ef s 55-250 einde zoom schok?

    Ik denk dat effect hunting noemt,dwz dat de lens problemen heeft met scherpstellen,en volgens mij heeft dat veel met het aanwezig licht te maken en of met het bereik. Als ik verkeerd zit zal je dat hier wel vernemen,en sommige lenzen zijn daar gevoeliger voor dan andere. MVG
    https://ggpics.be/

    Comment


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door guido.g
      Ik denk dat effect hunting noemt,dwz dat de lens problemen heeft met scherpstellen,en volgens mij heeft dat veel met het aanwezig licht te maken en of met het bereik. Als ik verkeerd zit zal je dat hier wel vernemen,en sommige lenzen zijn daar gevoeliger voor dan andere. MVG
      Ja ken dat maar deze schok is zijdelings lol presies of lens zit wat los als die volledig eruit is, ben leek eh

      Comment


      • #4
        Re: Ef s 55-250 einde zoom schok?

        Ik heb destijds ook met deze lens gewerkt.
        Inderdaad op t volledige zoombereik deed de lens wel het zogenoemde hunten, maar een schok heb k toch nooit ervaren.

        Mvg,
        Canon 40D - 24-105L - 100-400L -Sigma 18-50 - Speedlite 430EX II

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door wizie
          Ik heb destijds ook met deze lens gewerkt.
          Inderdaad op t volledige zoombereik deed de lens wel het zogenoemde hunten, maar een schok heb k toch nooit ervaren.

          Mvg,
          Wat is hunten ?

          Comment


          • #6
            Re: Ef s 55-250 einde zoom schok?

            Oorspronkelijk geplaatst door daywalker06 Bekijk bericht
            Wat is hunten ?
            Het blijven zoeken naar een focuspunt waardoor de lens snelle schokjes maakt tot ie gefocust is. (correct me if i'm wrong)
            Canon EOS 550D + EF-S 18-55mm IS + EF-S 55-250mm IS + EF 50mm f/1.8 MKII + Metz Mecablitz 58 AF-1 en Panasonic Lumix DMC-TZ5 compactje

            Comment


            • #7
              Re: Ef s 55-250 einde zoom schok?

              De mijne doet dat ook, en het is perfect normaal. Je ziet de beeldstabilisatie werken, dat is alles...

              Comment


              • #8
                Ja dat focussen ken ik maar dat als ik volledig inzoom het beeld even schokt links rechts bij afocus dacht ik das raar, maar dus beeldstabilisatie ? Ti's maar nu kan ik nog ruilen ,)

                Comment


                • #9
                  Re: Ef s 55-250 einde zoom schok?

                  Ik kan u gerust stellen. Ik heb net dezelfde lens en heb hem net even opgeschroefd. Volledig gezoomd en idd, soms verspringt het beeld een beetje tijdens het focussen. Even getest met manuele focus, nog steeds af en toe die schokjes. Getest zonder IS en kijk, schokjes weg. Het heeft dus te maken met de IS en is perfect normaal.

                  Groetjes,

                  Kevin
                  Canon EOS 550D + EF-S 18-55mm IS + EF-S 55-250mm IS + EF 50mm f/1.8 MKII + Metz Mecablitz 58 AF-1 en Panasonic Lumix DMC-TZ5 compactje

                  Comment


                  • #10
                    Ok ben gerust ,)
                    Gisteren stelde ik manueel scherp maar stond nog op auto focus , kan dat erg voor de lens motor of kan een lens wel tegen een stootje laatste vraagje

                    Comment


                    • #11
                      Re: Ef s 55-250 einde zoom schok?

                      Oorspronkelijk geplaatst door crispi Bekijk bericht
                      De mijne doet dat ook, en het is perfect normaal. Je ziet de beeldstabilisatie werken, dat is alles...
                      Ik geloof ook eer dat het de IS is dan 'hunting'. Dat laatste is heus wel anders, hoor.
                      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                      Comment

                      Working...
                      X