Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

New York - mooie plekjes (om auto's te fotograferen)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • New York - mooie plekjes (om auto's te fotograferen)

    Hoi iedereen,

    Eind volgende maand ga ik mijn gebruikelijke habitat eens verlaten en ruil ik het circuit in voor new York. Op dit moment ben ik zoiezo van plan om de gebruikelijke trekpleisters te bezoeken zoals eLlis Island, central park, grand central station, de broklyn bridge, The empire State building, The Chrysler building, times square, liberty Island, The uss interprid, rockefeller centre, ground zero,...

    Maar zijn er nog andere plekjes die aan te raden zijn op fotografisch vlak. En mss ook nog wat interessant voor een autofreak zoals ik :-)
    een hele glasbak met daar achter een canon eos 7d body :-)

  • #2
    Re: New york

    Voor een autofreak zijn de Yellow cabs uiteraard een must, een uitdaging om daar iets
    origineel mee te doen, Maar als je van motortoestellen houdt is de buurt van battery
    park mss wel interessant, daar stijgen de helikopters op die toeristische rondvluchtjes
    maken, kan met een mooie zon ook mooie plaatjes opleveren, en je kan er vrij dicht tegen.
    succes

    Comment


    • #3
      Re: New york

      Hoi,
      Ik ga ein april naar New York. Alles is daar inmiddels al talloze keren geschoten, maar voor mij blijft het een unieke stad. Ik ben er inmiddels meerdere keren geweest, maar voordat fotografie een hobby van me werd.
      Ik heb mijn zinnen voor april op de volgende zaken gericht:
      Meatpacking district
      SoHo
      En als een van mijn voorkeuren Coney Island. Op de een of andere manier ben ik geïntrigeerd door plekken van vergane glorie. Coney island was in de eerste helft van de 20e eeuw een plek waar inwoners van NY heengingen tijdens feestdagen en vakanties. Nu is het een ietwat trieste vervallen plek met afgesloten attractieparken en restaurants. Coney Island ligt in zuid Brooklyn en is gemakkelijk met de metro te bereiken. Als je op flickr.com zoekt op coney island zijn er veel mooie foto's te bewonderen.
      Als je mooie foto's van de skyline van NY wilt maken is de kade van Brooklyn net naast de Brooklyn bridge aan te bevelen.
      Veel plezier en geniet ervan.
      Met vriendelijke groet,
      Marc
      Olympus e-30, 12-60 F2.8-4.0SWD, 50-200 F2.8-3.5SWD

      Comment


      • #4
        Re: New york

        Ik zou ook eens naar Hoboken gaan : mooi (ander) zicht op NY http://forum.belgiumdigital.com/f52/...en-332938.html, pier, knap station...(bereikbaar via PATH metrolijn)
        Brooklyn is het kloppend hart wat betreft foto galerijen..
        En voor de rest rondlopen, verdwalen en genieten

        Enjoy
        Groeten Dirk
        Website : http://www.gakrid.be

        Comment


        • #5
          Re: New york

          Alles in NY is fantastisch doe je trek pleisters en laat je voor de rest gewoon verassen op elke hoek is er iets nieuw te beleven.zeker niet vergeten rond te slenteren in greenwich village en soho. American Museum of Natural History en het MoMa zijn ook de moeite.

          Comment


          • #6
            Re: New york

            Ik vond Columbia University ook wel de moeite...
            Je hebt daar in de buurt ook Riverside Church en St. John The Divine Cathedral.
            Je hebt er ook een klein parkje.

            De universiteit naar Central Park gewandeld. Je kan daar ofwel het park induiken of je kan er de metro nemen...

            Groetjes,
            Nick
            Canon EOS 550 D - Sigma 18-250mm - Canon 1.4 50mm

            Comment

            Working...
            X