Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Foto's beveiligen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Foto's beveiligen

    Regelmatig geef ik foto's mee aan mensen. Nu wil ik deze foto's beveiligen tegen bewerken. Is dit mogelijk? en zo ja, wat zijn de beste manieren om het bewerken tegen te gaan. een handtekening zetten is voor mij geen optie...

    Dirk
    Nikon D750 + Nikon D800 + handgrip (2 batterijen), SB900, Lens Nikkor 14 - 24 2.8, Lens nikkor 24-70 2.8, nikkor 70-200 2.8, 50 mm 1.8 Nikon, Macro 60 mm, Jinbei flitset 500 w, Studio. Manfrottostatief.

  • #2
    Re: Foto's beveiligen

    foto's als pdf meegeven is een snelle, eenvoudige en redelijk veilige methode!

    pdfZilla is een freeware die dit aankan

    is dit een oplossing voor je?
    dslr4dummies

    Comment


    • #3
      Re: Foto's beveiligen

      Oorspronkelijk geplaatst door dslr4dummies Bekijk bericht
      foto's als pdf meegeven is een snelle, eenvoudige en redelijk veilige methode!

      pdfZilla is een freeware die dit aankan

      is dit een oplossing voor je?
      Nee je kan niet beveiligen met pdf je kan deze bewerken met PS of gewoon een printscreen maken

      Je kan geen foto's beveiligen tegen bewerken punt uit.

      Gewoon tegen hen zeggen dat ze foto's op geen enkele manier mogen bewerken en wijs hun op het auteursrecht.
      Last edited by foto4fun; 17 februari 2011, 10:44.
      Never resist temptation or it could go away...
      Mijn handleiding is meer versleten dan men toestel :rolleyes:

      Comment


      • #4
        Re: Foto's beveiligen

        Je kunt ervoor zorgen dat je enkel lage resolutie foto's geeft, nl. enkel geschikt voor beeldscherm en niet om af te drukken.
        Greetz Geert.
        Canon gerief...

        Comment


        • #5
          Re: Foto's beveiligen

          Oorspronkelijk geplaatst door foto4fun Bekijk bericht
          Nee je kan niet beveiligen met pdf je kan deze bewerken met PS of gewoon een printscreen maken[/U]
          Een printscreen kan natuurlijk altijd, maar niet iedereen kan dit hoor.
          Als je trouwens met Acrobat Professional een paswoord ingeeft ken je die pdf niet meer 'editen' in PhotoShop ... werkt redelijk goed, is natuurlijk te kraken, maar alles is te kraken.

          Eens je een foto op een cd zet of online kan ie gepikt worden en aangepast worden, spijtig maar zo is het nu eenmaal.

          Mark
          Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
          Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

          Comment


          • #6
            Re: Foto's beveiligen

            Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
            Een printscreen kan natuurlijk altijd, maar niet iedereen kan dit hoor.
            dat kan kleinste kind
            Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
            Als je trouwens met Acrobat Professional een paswoord ingeeft ken je die pdf niet meer 'editen' in PhotoShop ... werkt redelijk goed, is natuurlijk te kraken, maar alles is te kraken.
            idd als er een permissions password is opgegeven dan kan het niet, wel bij een gewoon password voor het openen van het doc.
            maar een pro versie dat heeft niet iedereen.
            maar zoals gezegd; Full Screen mode & PRT SC
            Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
            Eens je een foto op een cd zet of online kan ie gepikt worden en aangepast worden, spijtig maar zo is het nu eenmaal.
            idd zo is het.
            Maar je kan het wel moeilijker maken of indruk wekken dat het niet gaat, meer niet
            zoals deze http://forum.belgiumdigital.com/f6/n...eg-352034.html, maar is ook achterhaald je kan dan op een simpeler manier watermerk invoegen
            Oorspronkelijk geplaatst door GeertB Bekijk bericht
            Je kunt ervoor zorgen dat je enkel lage resolutie foto's geeft, nl. enkel geschikt voor beeldscherm en niet om af te drukken.
            lees eens opnieuw
            Oorspronkelijk geplaatst door dirkfotografie Bekijk bericht
            Regelmatig geef ik foto's mee aan mensen. Nu wil ik deze foto's beveiligen tegen bewerken. Is dit mogelijk? en zo ja, wat zijn de beste manieren om het bewerken tegen te gaan. een handtekening zetten is voor mij geen optie...

            Dirk



            btw het prog dat dslr4dummies is niet eens freeware maar shareware($29.95) en kan het doc niet beveiligen.
            Never resist temptation or it could go away...
            Mijn handleiding is meer versleten dan men toestel :rolleyes:

            Comment


            • #7
              Re: Foto's beveiligen

              dank jullie wel voor de reacties. Ik ga een batch maken in fotoshop dat aangeeft in de eigenschappen van de foto's dat nabewerkingen en gebruik van de foto's verboden zijn zonder toestemming van de maker (copyright) + een tekstbestand op de cd met als map "eerste lezen aub".
              Nikon D750 + Nikon D800 + handgrip (2 batterijen), SB900, Lens Nikkor 14 - 24 2.8, Lens nikkor 24-70 2.8, nikkor 70-200 2.8, 50 mm 1.8 Nikon, Macro 60 mm, Jinbei flitset 500 w, Studio. Manfrottostatief.

              Comment

              Working...
              X