Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

moeilijke keuze

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • moeilijke keuze

    Ben verliefd op de nnikon D300S maar ook een beetje op de D 7000
    Qua prijs liggen ze in elkaars buurt,dus....is er iemand die een beetje raad kan geven?
    als lens zou ik de 28-105 nemen ,is dit een goede keuze?

  • #2
    Re: moeilijke keuze

    Nikon natuurlijk,vor de moment beschik ik over een Nikon Coolpix 8800,maakt mooioe fotos maar is véééél te traag

    Comment


    • #3
      Re: moeilijke keuze

      Oorspronkelijk geplaatst door sebrakiller Bekijk bericht
      Ben verliefd op de nnikon D300S maar ook een beetje op de D 7000
      Qua prijs liggen ze in elkaars buurt,dus....is er iemand die een beetje raad kan geven?
      als lens zou ik de 28-105 nemen ,is dit een goede keuze?
      wat zijn je plannen?
      The Knight That Says Ni...kon

      Comment


      • #4
        Re: moeilijke keuze

        ik zou zeggen dat je best voor de d7000 gaat.
        voordelen d7000 over d300s:
        veel betere prestaties op hoge iso
        beter lichtmetingsysteem
        wat meer megapixels (hoewel dit waarschijnlijk niet veel verschil gaat maken)
        betere video opties

        voordelen d300s:
        volledige magnesium body (kan beter tegen een stootje)
        iets hogere burstrate

        zie voor jezelf wat je het belangrijkste vind
        sites zoals snapsort kunnen ook beide modellen naast elkaar vergelijken voor je.

        Comment


        • #5
          Re: moeilijke keuze

          De D300s komt iets professioneler over, de D7000 is wat lichter en heeft full hd.
          mensen die beiden naast elkaar gebruken geven aan deat de AF van de D300s het nog wel wint van de D7000

          De 28-105 wordt bijna niet meer verkocht. Ik neem aan dat je de 18-105 bedoelt: zeker een prima objectief om mee te beginnen.
          Sony en Olympus
          Fotoseries

          Comment


          • #6
            Re: moeilijke keuze

            idd ik bedoel de 18-105,een allround lens aan schappelijke prijs
            Het doel van het toestel is voornamelijk sportfotografie,zoals wielerwedstrijden waar een snelle camera gewenst is

            Comment


            • #7
              Re: moeilijke keuze

              Oorspronkelijk geplaatst door sebrakiller Bekijk bericht
              idd ik bedoel de 18-105,een allround lens aan schappelijke prijs
              Het doel van het toestel is voornamelijk sportfotografie,zoals wielerwedstrijden waar een snelle camera gewenst is
              en waar je ook als het regent een foto wil maken. De D300s dringt zich dan op. Je gaat ook veel deugd hebben van die halve centimeter of zo dat de D300s breder is. Verschil tussen confortabel je hand om de greep leggen en luxeus je camera vast houden.
              The Knight That Says Ni...kon

              Comment


              • #8
                Re: moeilijke keuze

                Voor sportfotografie idd eerder de D300 (s) eventueel met een MB-D10 zodat je aan 8 beelden per seconde geraakt.
                Daarna ga je nog wel behoefte krijgen aan een snelle 70-200 zoom denk ik.
                Sony en Olympus
                Fotoseries

                Comment


                • #9
                  Re: moeilijke keuze

                  mens nu nog mijn minister van finacien overtuigen,dit is HET grootste probleem

                  Comment


                  • #10
                    Re: moeilijke keuze

                    Oorspronkelijk geplaatst door sebrakiller Bekijk bericht
                    mens nu nog mijn minister van finacien overtuigen,dit is HET grootste probleem
                    Je zou kunnen zeggen dat je met je nieuw toestel niet alleen veel mooiere foto's trekt,
                    maar ook veel meer geslaagde. Wat betekent dat je er minder vaak op uit moet. Dat
                    je dus meer thuis zult zijn.
                    En daar zal helpen met de afwas, het stofzuigen, bedden opmaken, vensters lappen, enz.
                    En dat allemaal door een beter toestel. Ja, het kost wel wat, maar haar eigen winst kan
                    ze makkelijk zat zelf uittellen.
                    Indien dit niet helpt in seks-staking gaan.

                    Comment


                    • #11
                      Re: moeilijke keuze

                      De D300s begint wel aan een phase-out en zal mogelijks nog in prijs dalen in de komende maanden, in afwachting van z'n opvolger eind dit jaar.
                      Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
                      "Casu Consulto - Modo Fac"

                      Comment

                      Working...
                      X