Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe lens Voor foto's Zuid_Afrika

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nieuwe lens Voor foto's Zuid_Afrika

    Hoi,

    Ik ga dit jaar op vakantie naar Zuid-Afrika en een heel deel wildparken bezoeken.
    Nu wil ik hiervoor een nieuwe zoomlens kopen maar welk zoombereik is er aan te raden hiervoor. Want een heel deel van de foto's zullen vanuit de wagen gemaakt worden.

    De camera die ik heb is een Canon EOS 500D

    tnx

  • #2
    Re: Nieuwe lens Voor foto's Zuid_Afrika

    Ik vind de goedkoopste maar zeer goede zoomlens van canon nog steeds de 55-250IS
    Zet die erop en je zal zeer mooie en scherpe foto's hebben....heb deze ook gehad op mijn 450D en was daar zeer tevreden van....
    zie linkje


    Grtz

    En goede reis

    Templar
    D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
    Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

    Comment


    • #3
      Re: Nieuwe lens Voor foto's Zuid_Afrika

      Gebruik eens de zoekfunctie deze vraag is hier al dikwlijs aan bod gekomen.
      Ik heb Zuid afrika gedaan met een sigma 100-300 f4 en indien nodig had ik ook nog een 1.4 extender. Kijk anders eens op mijn website www.zondagen.be voor de foto's. In Namibie en Botswana heb ik fotos genomen met de 100-400 van Canon. Hangt er allemaal beetje vanaf hoeveel de lens mag kosten he.

      mir
      De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

      Comment


      • #4
        Re: Nieuwe lens Voor foto's Zuid_Afrika

        zou voor minimaal 300mm gaan.
        Maar het is natuurlijk ook prijsafhankelijk (wat wil je ervoor uitgeven?)

        Ben er zelf ook geweest, en niets zo vervelend als mm's te kort komen voor mooie shots (destijds gelukkig een videocamera met goede zoom mee, maar het compactje kwam vaak toch te kort).
        WillemClassensDesign: Mijn website
        Body: Sony Alpha 200; Lenzen: Tamron 28-75 F/2.8; Sony 18-70mm; Sony 75-300mm Macro
        Flitsers:HVL-F42AM;

        Comment


        • #5
          Re: Nieuwe lens Voor foto's Zuid_Afrika

          Tnx all,

          zullen dit weekend eens gaan horen in paar winkels en uitproberen.
          Het zal zoieszo een 300mm gaan. Wss tussen volgende:
          - EF 70-300mm f/4-5.6L IS USM
          - EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM

          Comment


          • #6
            Re: Nieuwe lens Voor foto's Zuid_Afrika

            Ik begrijp niet goed dat je gaat kiezen tussen deze 2 lenzen. Zonder te testen weet je nu al dat de EF 70-300mm f/4-5.6L IS USM er als beste uit zal komen. Mag ook wel de EF 70-300mm f/4-5.6L IS USM kost 1369 euro de EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM 429 euro.

            Dus als geld geen probleem is zou ik voor de L versie gaan.

            mir
            De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

            Comment


            • #7
              Re: Nieuwe lens Voor foto's Zuid_Afrika

              Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
              Ik begrijp niet goed dat je gaat kiezen tussen deze 2 lenzen. Zonder te testen weet je nu al dat de EF 70-300mm f/4-5.6L IS USM er als beste uit zal komen. Mag ook wel de EF 70-300mm f/4-5.6L IS USM kost 1369 euro de EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM 429 euro.

              Dus als geld geen probleem is zou ik voor de L versie gaan.

              mir
              Persoonlijk zou ik voor een van de 2 gaan. Maar als ze in de winkel goede andere alternatieven voorstellen ga ik deze zeker overwegen.

              Comment


              • #8
                Re: Nieuwe lens Voor foto's Zuid_Afrika

                Ze zullen u inderdaad een goed en vooral goedkoper en zeker zo goed alternatief geven en dat is de 55-250IS...op die 50mm extra zou ik geen kopzorgen hebben.

                Grtz

                Templar
                D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
                Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

                Comment


                • #9
                  Re: Nieuwe lens Voor foto's Zuid_Afrika

                  een 17-40 (zie filmpje !!!)

                  no special effects here - although it's hard to tell if the cameraman is real because he stands so still :)
                  Mijn beste Foto moek nog trekke.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nieuwe lens Voor foto's Zuid_Afrika

                    Je kan natuurlijk ook kiezen voor de Sigma 150-500, dan heb je direkt mm's genoeg. Of zelfs de 50-500 als het budget het toelaat.
                    Nikon Df

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nieuwe lens Voor foto's Zuid_Afrika

                      Ik volg Templar... de 55-250 IS.
                      Vergeet niet dat die 250mm op jouw 500D eigenlijk 400mm is!

                      Grtz,
                      Peter
                      Canon EOS 550D - Tamron 17-50mm f/2.8 XR Di II VC - Canon EFS 55-250mm - Tamron 90mm f/2.8 DI Macro 1:1

                      Comment

                      Working...
                      X