Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

"Beginnende" DSLR Nikon D90 of Canon EOS550D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • "Beginnende" DSLR Nikon D90 of Canon EOS550D

    Beste forumleden,

    Ik lees al een tijdje mee op dit forum en heb nu eens besloten een account te openen om even enkele vraagjes te richten aan jullie ipv aan de winkelverkopers (die mij het duurste gaan aanraden )

    Ik maak regelmatig eens gebruik van een kennis zijn Sony A100 DSLR camera. Bezoeken van zoo's, weekenduitstapjes en van onze honden zijn de voornaamste gebeurtenissen hierbij.
    Aangezien er bij ons een baby op komst is, heb ik mijn vriendin kunnen overtuigen om een DSLR zelf te mogen aanschaffen ipv steeds die van de kennis te gebruiken.

    Het belangrijkste aan het toestel vind ik de snelheid waarmee hij foto's na elkaar kan vastnemen. Hiermee bedoel ik dus bv lopende honden fotograferen. Met de a100 kan ik er maar enkele nemen en merk ik dat ik meestal te laat ben om net dat ene moment vasttenemen... Terwijl een vriendin met een nikon (weet niet welk type) er minstens 6 had kunnen nemen , had ik er maar 2!

    Daarom ben ik dus op zoek naar een budgetvriendelijke body met basis lens. Later zal ik dan wel een andere lens aanschaffen..

    Mijn keuze is geeindigd op volgende 3 type's...:

    - Canon EOS 500D + EF-S 18-55mm IS (595)
    - Nikon D90 + 18-55mm VR (685€)
    - Canon EOS 550D + EF-S 18-55mm IS (644€)

    Wat ik opmerk qua verschillen tussen 500D en 550D zijn vooral de 3.4bps bij 500D en bij de 550D op 3.7 bps. Ga je dit verschil echt merken?

    Welke lijkt voor jullie het beste voor mijn gebruik ?

  • #2
    Re: "Beginnende" DSLR Nikon D90 of Canon EOS550D

    Als je in dat segment de snelste camera wil moet je denk ik bij Pentax (K-?...er is er eentje die 4,7 fps doet) of Sony zijn (A580). De A100 doet 'maar' 3 fps, de A580 5 (in RAW maximaal 22 foto's volgens Sony)...
    Last edited by JorisVdB; 15 februari 2011, 15:42.
    Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

    Comment


    • #3
      Re: "Beginnende" DSLR Nikon D90 of Canon EOS550D

      Indien iemand betere suggesties heeft voor dit type foto's qua body's staan we hier zeker voor open. Dan zal het maar wat extra sparen worden..
      Het zijn zowat de meerderheid van de foto's die we eigenlijk namen..
      Foto's van bewegende dieren, shows,...

      Daarin wil je echt het ene moment hebben (misschien kan dit ook mits veel oefening bereikt worden? )

      Comment


      • #4
        Re: "Beginnende" DSLR Nikon D90 of Canon EOS550D

        Dat kan ook, ja. Sommigen zeggen dat het eerder een kwestie van 'oefening baart kunst' is in plaats van 'spray and pray' (machinegeweertechniek), anderen hopen met zo veel mogelijk foto's kort achter elkaar te nemen minstens een paar goede te hebben.

        Correctie van mijn vorige bericht: ik vind niet meteen een camera met 5,2 fps van Pentax. Alleen de Canon 60D doet 5,3 fps...
        Last edited by JorisVdB; 16 februari 2011, 07:36. Reden: hulpwerkwoord toegevoegd *oops*
        Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

        Comment


        • #5
          Re: "Beginnende" DSLR Nikon D90 of Canon EOS550D

          De diverse body's die je noemt zijn allemaal goed. Ik zou naar de winkel gaan en de gene kopen die het beste in de hand ligt.

          De 550D heeft ten opzicht van de 500D aantal voordelen. Betere iso prestatie, betere licht meter, zelfde sensor als de 7D, beter scherm en nog aantal kleine verbeteringen, maar of je dit echt zult merken/nodig hebt ? vraag ik mij af.

          Uiteindelijk zullen de lenzen die je gebruikt het meest bepalend zijn. En natuurlijk de kennis en kunde van de gene die op het knopje drukt.

          Kan aleen zeggen dat de Nikon D90 en Canon 550D beide prima camera's zijn om mee te starten. Mijn voorkeur gaat al snel naar de Canon, maat dit is vrij logisch aangezien ik Canon gebruiker ben

          Comment

          Working...
          X