Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wat vinden jullie van de Sigma AF 70-200 F2.8 EX DG APO OS HSM Canon

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Wat vinden jullie van de Sigma AF 70-200 F2.8 EX DG APO OS HSM Canon

    Even een vraagje ik was gaan kijken naar een lens van Canon de Canon EF 70-200mm f/2.8L IS II USM
    maar de lens kwam op 1999 euro wat ik veel geld vind voor mij nu vraag ik me af wat jullie van deze lens vinden ik heb geen vaste hand bij de Canon is het een Is en dit is een Sigma en kost 1159 euro als het niet aan te raden is hoor ik het ook graag anders is het verloren geld ik neem veel honden foto's tijdens het lopen en springen maar ook als ze stil zitten .
    Sigma AF 70-200 F2.8 EX DG APO OS HSM Canon.
    Hier zeggen ze om deze te kopen Canon EF 70-200mm F:4.0 L IS USM omdat ik de eerste te duur vind .
    Ik vraag me ook af of deze lenzen wel op een 550 D kunnen ik weet dat ze er op kunnen maar is het toestel niet te licht voor zulke zware lenzen ?
    Last edited by maudy; 15 februari 2011, 08:58.

  • #2
    Re: Wat vinden jullie van de Sigma AF 70-200 F2.8 EX DG APO OS HSM Canon

    Review

    11. Summary
    Pros:

    •good build quality,
    •splendid image quality in the frame centre,
    •very good image quality at the edge of APS-C/DX sensor,
    •chromatic aberration well-controlled,
    •slight distortion,
    •low coma,
    •slight vignetting on the edge of APS-C/DX sensor,
    •good image stabilization,
    •silent and efficient autofocus,
    •generous selection of accessories (caps, tripod adapter, petal-type hood and a case),
    •three-year-long warranty period with the possibility of extending it by two more years.
    Cons:

    •a bit too soft wide open at the edge of full frame,
    •significant vignetting on full frame,
    •cooperation with converter might have been better in some areas.

    Compared to its predecessor, the new Sigma is certainly a big step ahead - it is better, often remarkably so, than the old version in practically every respect. The step is so big that the Sigma might now compete successful with the newest stabilized Canon and Nikon instruments.
    Mijn foto's: http://users.telenet.be/marcdewaele

    Comment


    • #3
      Re: Wat vinden jullie van de Sigma AF 70-200 F2.8 EX DG APO OS HSM Canon

      De OS versie ken ik niet maar ik had zijn voorganger.

      Neem regelmatig foto's van badminton en volleybal en kon met de Sigma best wel goede foto's maken. Nadien toch eens veranderd voor de Canon 2.8 IS variant en had veel meer goede (scherpe) foto's dan met de Sigma.

      Toen heb ik de overstap gemaakt.


      Maar als het nieuwe OS model inderdaad stukken beter is dan is dit eventueel een goed(koper) alternatief.


      Mvg

      Steven
      1DMkII/IV + 40D + Glas + Light + Storage

      Comment

      Working...
      X