Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

canon 135 mm F2

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • canon 135 mm F2

    Ik wil graag eens de mening van anderen.
    Ik ben geinteresseerdv in de 135 mm f2.
    Om een trouw mee te shooten maar zou deze ook bruikbaar zijn om op een wielerwedstrijd te gebruiken? Of toch liever voor de 70 -200f2.8IS gaan.
    Ik heb wel vorige zomer wakeboarders getrokken vanop een boot en met 120mm voor hun stunt kwam ik toch toe.
    Ik gebruik een cropcamera
    Voor de heel verre standpunten heb ik de 120-300 2.8 van sigma maar deze weegt veel dus neem ik mijn statief mee naar spa. Ik zoek een draagbare lens.

    mvg
    http://www.pietervh.com/
    http://www.flickr.com/photos/pieter776/

  • #2
    Re: canon 135 mm F2

    Op crop zal ie waarschijnlijk te lang zijn voor huwelijken.
    Op FF komt deze lens pas echt tot z'n recht (vind ik).
    Met wielerwedstrijden heb ik geen ervaring, dus kan ik je daar niet in helpen.

    Comment


    • #3
      Re: canon 135 mm F2

      Ik heb de 135mm ook enige tijd gehad, schitterende lens natuurlijk heerlijke bokeh! Maar voor mij is 135mm een ongelukkige lengte, vind een 85mm een stuk bruikbaarder zeker op een Crop. De 70-200 f2.8 IS blijft natuurlijk een heel breed inzetbaar objectief.

      Daarbij mist de 135mm IS. Draagbaar is de 70-200 natuurlijk wel maar licht is ie niet.
      Canon EOS 6D | EF 16-35mm f/4L IS USM | EF 24-70mm f/4L IS USM | Sigma 35mm f/1.4 DG HSM | Speedlite 430EX II |

      Comment


      • #4
        Re: canon 135 mm F2

        ik heb over een tweetal maanden de 135 f2 gekocht, en voor portret en indoor sport vind ik hem top, op mijn FF. Op Crop is hij daarvoor al te lang, als je net naast het terrein staat.
        Als je een trouw hebt met veel plaats voor het koppel (grote tuin of park) lukt het vast wel, maar de 70-200 zal veel flexibeler zijn. (in 2.8 ook dubbel zo zwaar!)
        over IS zou ik mij geen zorgen maken. f2 is vrij lichtsterk. Met een vaste hand kom je al een heel eind. Wel heb ik dees week de superprecision matglas gekocht, omdat de DOF zo kort is en ik dikwijls net voor of net achter het onderwerp uitkwam. (zie ander topic hierover: eg-s-matglas )
        ik heb het nog niet binnen, dus wacht vol spanning of het beter zal zijn.

        ow, en de 135mm is ook discreter dan de witte 70-200

        Ch.
        www.ludwigdesmet.com - beauty & fine art photographer -

        Comment


        • #5
          Re: canon 135 mm F2

          Ik verkocht de 135 2L (was op crop veeeeeeeeel te lang, en op FF onhandig qua bereik), tenzij je hem in je studio op statief gebruikt of veel kan rondlopen.

          In de plaats kocht ik de 70-200 2.8L, veeeeeel meer allround dankzij de zoom (en is ook zeer scherp). Zelfs de 200 2.8L had ik vroeger, in het algemeen vind ik teleprimes wat onhandig met die vaste afstand.

          Voor kortere afstanden zijn 35 1.4L of 85 1.2L natuurlijk subliem en veel breder inzetbaar, je moet geen meters achteruit, de 135 f2L is op crop zeker niet voor een huwelijk aangewezen!

          Comment

          Working...
          X