Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Low key auto shoot

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Low key auto shoot

    ik heb de kans om binnekort 2 exclusieve wagens te fotograferen waar ik ook graag low key zou willen gaan ...
    daarom mijn vraag hoe en of ik dit zou klaar krijgen met 2 flitsers , triggers en plu's ...


    en


    alsook vind ik dit zeer mooi http://www.flickr.com/photos/seankli...er/4155791677/ maar dit lijkt me HDR maar is het precies niet helemaal ?
    of is dit ook met flitsen ingevuld en samengeplakt in photoshop ofzo ?

  • #2
    Re: Low key auto shoot

    Als je kijkt dat hebben die bovenste 2 mooi zacht licht, weliswaar precies op de plaats waar ze het willen. Ik vermoed dat ze genomen zijn met grote grid softboxen en misschien met nog extra vlaggen om licht af te schermen. Bij de Lambo kan je naast de auto de aflijning van een grid octobox zien (denk ik )
    Je kunt zelf aan de slag gaan met de plu's en dan het licht gaan afschermen.

    Die laatste is HDR- ik zie op de auto geen reflecties van "kleinere lichtbronnen" zoals een flits, plu - wel grote reflecties zoals van het diffuus licht van een bewolkte dag, maar precies toch iets meer dan dat: enkele refelctieschermen of 2 grote softboxen (??), mooi gericht op het koetswerk want kijk ook naar de schaduwen onder de auto, die zijn zacht, zijdelings flitslicht dat niet mooi gericht is zou die schaduwlijn harder maken en de schaduwlijn dieper onder de auto duwen.

    schaduwen en reflecties bekijken
    Nikon D7000 - Nikon D200 - Nikkor 28-85 F/3.5-4.5 - Nikkor 50mm F/1.4 - Sigma 70-200 F/2.8 II HSM - Sigma 10-20 mm - SB 800 - 3x YN 460 - SB20 - 3x Jinbei DP600Ws - 2x 200Ws - setje pocketwizards

    Comment


    • #3
      Re: Low key auto shoot

      Ik volg Masschi.
      De eerste zijn waarschijnlijk gemaakt met grote softboxen.
      De laatste is imo 'geplakt'. Ik heb Sean al een paar keer ontmoet en hij is niet alleen een expert op gebied van auto fotografie (zeg maar bezeten van autos), maar ook een enorm bekwame nabewerker. Het gebeurt dan ook regelmatig dat die een auto in een 'studio' omgeving met een complexe lichtsetup fotografeert, in delen, en dan apart nog een lokatie shoot en die dan allemaal samenbrengt in de nabewerking
      Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
      "Casu Consulto - Modo Fac"

      Comment


      • #4
        Re: Low key auto shoot

        Oorspronkelijk geplaatst door saphi Bekijk bericht
        De laatste is imo 'geplakt'.

        Het gebeurt dan ook regelmatig dat die een auto in een 'studio' omgeving met een complexe lichtsetup fotografeert, in delen, en dan apart nog een lokatie shoot en die dan allemaal samenbrengt in de nabewerking
        Hoedje af dan
        Inderdaad een complex geheel dan. Om dan bijvoorbeeld die asfalt onder de auto te krijgen met de gepaste schaduw...
        Dan moet hij toch een supergrote green screen hangen hebben, tenzij je uren wilt bezig zijn met je selectie?
        Nikon D7000 - Nikon D200 - Nikkor 28-85 F/3.5-4.5 - Nikkor 50mm F/1.4 - Sigma 70-200 F/2.8 II HSM - Sigma 10-20 mm - SB 800 - 3x YN 460 - SB20 - 3x Jinbei DP600Ws - 2x 200Ws - setje pocketwizards

        Comment


        • #5
          Re: Low key auto shoot

          hmm dus met gewone flitsers en plu's krijg ik zoiets niet klaar ?

          kan ik evt iets maken om over de flits te schuiven om het licht meer te richten ?
          zo'n zwart papieren vel errond maken of iets dergelijks ?

          Comment


          • #6
            Re: Low key auto shoot

            Om een auto zo uit te lichten heb je grote lichtbronnen nodig.
            gewone softboxen en paraplu's zijn te klein. Wat je zou kunnen proberen is te werken met piepschuim platen als reflectoren voor het licht en het licht zo als het ware te bouncen naar de auto.
            Vriendelijke groeten,Raf

            www.rafvandenbogaert.be

            Comment


            • #7
              Re: Low key auto shoot

              Oorspronkelijk geplaatst door Masschi Bekijk bericht
              Hoedje af dan
              Inderdaad een complex geheel dan. Om dan bijvoorbeeld die asfalt onder de auto te krijgen met de gepaste schaduw...
              Dan moet hij toch een supergrote green screen hangen hebben, tenzij je uren wilt bezig zijn met je selectie?
              Was mijn gok, kan natuurlijk HDR zijn. Ik zal het hem eens vragen
              Kijk bvb eens naar z'n Scion shoot voor 5Axis.
              Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
              "Casu Consulto - Modo Fac"

              Comment


              • #8
                Re: Low key auto shoot

                Oorspronkelijk geplaatst door HansP Bekijk bericht
                hmm dus met gewone flitsers en plu's krijg ik zoiets niet klaar ?

                kan ik evt iets maken om over de flits te schuiven om het licht meer te richten ?
                zo'n zwart papieren vel errond maken of iets dergelijks ?
                Voor zoiets heb ik wel iets staan in mijn studio. Ik heb zelf met kleine houten latjes (18x18mm) frames gemaakt van 2,1m op 1,5m en daarin "transparante" witte stof ingeschoten met een nietjesmachine (exact dezelfde stof van een softbox - gevonden bij zo'n goedkope Turkse stoffenwinkel aan 1euro/m ). Als ik eenflitsen erachter zet heb ik een gigantische lichtbron. Alles samen nog geen 20 euro.
                Nikon D7000 - Nikon D200 - Nikkor 28-85 F/3.5-4.5 - Nikkor 50mm F/1.4 - Sigma 70-200 F/2.8 II HSM - Sigma 10-20 mm - SB 800 - 3x YN 460 - SB20 - 3x Jinbei DP600Ws - 2x 200Ws - setje pocketwizards

                Comment

                Working...
                X