Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

grote familie in studio

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • grote familie in studio

    Ik krijg regelamtig het verzoek om een grote familie (8 a 10 pers) te fotograferen in mijn studio. Mijn studiorollen zijn 2.70 tot 3.30 breed en zie weinig mogelijkheden om hier iets moois van te maken. Hoe pakken anderen dit op?

  • #2
    Re: grote familie in studio

    bij hen thuis gaan met draagbare filtsers en er een laatste avondmaal tafereel van maken.
    The Knight That Says Ni...kon

    Comment


    • #3
      Re: grote familie in studio

      Dat begrijp ik, maar dat is niet wat de klant van me vraagt. Ook ik geef die optie inderdaad aan.

      Comment


      • #4
        Re: grote familie in studio

        Muren bezetten en wit schilderen ?

        hier is een leuke timelaps over een studio

        Time Lapsed Construction of Cyclorama Wall in Austin Texas

        Comment


        • #5
          Re: grote familie in studio

          grotere studio huren... op een locatie fotograferen... met de flitsen of strobist materiaal
          some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
          Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

          Comment


          • #6
            Re: grote familie in studio

            Ik heb het laatste 17 man in de studio gehad waarvan drie kinderen. Ik heb de lensen verdeeld over 3.5 meter in rijen van 2 a drie. Eerst gesorteerd van groot naar klein en dan de personen gezet. Bij een aantal personen had ik geen achtergrond maar heb deze daarna bijgekloont. Een werkje van drie uur. Daarbij ook een aantal gezichten moeten veranderen want er is altijd wel iemand die niet lacht of naar een andere kant kijkt.
            Nikon D750 + Nikon D800 + handgrip (2 batterijen), SB900, Lens Nikkor 14 - 24 2.8, Lens nikkor 24-70 2.8, nikkor 70-200 2.8, 50 mm 1.8 Nikon, Macro 60 mm, Jinbei flitset 500 w, Studio. Manfrottostatief.

            Comment


            • #7
              Re: grote familie in studio

              Heb je dat voorbeeldje ergens online staan? Ik word wat minder gelukkiog van drie uur vrijstaand maken en klonen.

              Comment


              • #8
                Re: grote familie in studio

                Oorspronkelijk geplaatst door rzwart2 Bekijk bericht
                Heb je dat voorbeeldje ergens online staan? Ik word wat minder gelukkiog van drie uur vrijstaand maken en klonen.
                Hier het voorbeeldje. maak je geen illusie. Veel soorten posities kan je niet doen op een kleine oppervlakte. Doe het gewoon en zorg dat je professioneel tewerk gaat en laat niet zien dat je zenuwachtig bent. Jij bent de meester en je zal het wel kunnen.
                Deze mensen waren heel tevreden over het resultaat. het was voor de grootmoeder van 80 jaar daarom hadden zij deze kleur gekozen

                Nikon D750 + Nikon D800 + handgrip (2 batterijen), SB900, Lens Nikkor 14 - 24 2.8, Lens nikkor 24-70 2.8, nikkor 70-200 2.8, 50 mm 1.8 Nikon, Macro 60 mm, Jinbei flitset 500 w, Studio. Manfrottostatief.

                Comment


                • #9
                  Re: grote familie in studio

                  Kijk eens naar de site van professional Imaging. Daar komt DIPP een cursus geven over het maken van groepsportretten die via PS één voor één in het canvas worden gezet.
                  (PI is in maart te Nieuwegein).

                  'Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal'

                  Comment


                  • #10
                    Re: grote familie in studio

                    Ik ga ook naar de professional imaging beurs, zag ook dat dit onderwerp behandeld zou worden. Dank voor het posten van de groepsfoto!

                    Comment


                    • #11
                      Re: grote familie in studio

                      Oorspronkelijk geplaatst door rzwart2 Bekijk bericht
                      Ik krijg regelamtig het verzoek om een grote familie (8 a 10 pers) te fotograferen in mijn studio. Mijn studiorollen zijn 2.70 tot 3.30 breed en zie weinig mogelijkheden om hier iets moois van te maken. Hoe pakken anderen dit op?
                      3.30 m moet voldoende zijn om 8 man te fotograferen.

                      2 rijen van max 4 man kort bij elkaar.

                      Ver genoeg achteruit gaan staan en een telelens gebruiken (kleinere beeldhoek - minder achtergrond).

                      Als je een groothoek gebruikt heb je véél meer achtergrond nodig
                      Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

                      Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

                      Comment


                      • #12
                        Re: grote familie in studio

                        Zunod, dat klopt. Zo zat ik ook al te denken, maar dan loop ik tegen die lelijke schaduwen aan. Ik dacht aan het belichten met een aantal paraplus om dat te voorkomen.

                        Comment

                        Working...
                        X