Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Panasonic GF2

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Panasonic GF2

    Dit lijkt een leuk toestel..
    het zou leverbaar zijn vanaf januari,
    maar konijnenberg weet nog van niets..

    ik ben systeemcamera's aan het vergelijken,
    en dit lijkt me voorlopig de beste..

    ben ik juist?

  • #2
    Re: Panasonic GF2

    bijna..
    "Why fake it, when you can create it"

    Comment


    • #3
      Re: Panasonic GF2




      verlicht me met uw wijsheid..

      Comment


      • #4
        Re: Panasonic GF2

        ja, little personal issues, het 3.0 inch touch screen vindt ik geen noodzakelijke eigenschap, minder efficiënt of vlot in gebruik, voor wie er van houdt. Ruis, zelfs op ISO100 - 400 op 800, aanvaardbaar tot ISO1600, de snelste instellingen op 3200 en in het bijzonder de nieuwe 6400 zijn helemaal niet nuttig. De HD video functie, AVCHD is veelzijdiger in vergelijking met motion JPEG bij de olympus bv, maar neemt audio op in mono, waar olympus dan weer stereo gebruikt. In-camera image stabilization heeft olympus wel, bij de GF1 hebben ze MEGA-OIS, bij de GF2 'SUPER-OIS' wat maakt dat de lenzen bij panasonic minder compact zijn. Zo zijn er nog een paar puntjes,.. verder een excellente camera
        "Why fake it, when you can create it"

        Comment


        • #5
          Re: Panasonic GF2

          welke geniet dan jouw voorkeur?

          stond er ook van te kijken dat de lumix goedkoper is dan de olympus bijv..

          Comment


          • #6
            Re: Panasonic GF2

            Als ik nu zou moeten kiezen, heb ik toch een voorkeur voor de panasonic. De specs zijn gelijklopend, het komt dan echt op design aan. Maar ik wacht af. Ik denk trouwens dat er snel een upgrade zal komen bij panasonic.
            "Why fake it, when you can create it"

            Comment


            • #7
              Re: Panasonic GF2

              de olympus is mooier..
              maar de panasonic stelt sneller scherp..

              dan is de keuze toch snel gemaakt..


              en wachten op upgrade is een never ending story..

              Comment


              • #8
                Re: Panasonic GF2

                het is maar wat je zoekt he .. eigenlijk wil ik zelf een leica.. tot zolang zal het iets a la canon S95 zijn denk ik
                Last edited by Galileo; 14 februari 2011, 16:05.
                "Why fake it, when you can create it"

                Comment


                • #9
                  Re: Panasonic GF2

                  het is maar wat je kan betalen he..

                  Comment


                  • #10
                    Re: Panasonic GF2

                    Heb onlangs GF1 gekocht (voorloper van GF2 die nog niet leverbaar is) met 20 mm 1.7 lens. Schitterende combinatie. Alleen maar lof. Voor mij geen zoomlenzen meer, ik zal de benen wel gebruiken. Indien de GF2 leverbaar was zou ik toch nog de GF1 verkiezen. Ik wil liever geen aanraakscherm.
                    Misschien gaat deze Panasonic nog weg om vervangen te worden door de Fuji X100 als de prestaties even mooi zijn als de look. Maar ik wil eerst een paar reviews lezen over de Fuji X100, want 1000 ŕ 1150 Euro dat geef ik niet zomaar uit. Maar wat een mooie camera. Back to the sixties.
                    Olympus OMD E5 + Pana 14 2.5 + Pana Leica 25 1.4 + Oly 45 1.8 + Oly 14-150 + Manfrotto 719B + Canon Selphy + Colorvision Spyder 2

                    Comment


                    • #11
                      Re: Panasonic GF2

                      Oorspronkelijk geplaatst door eddy0847 Bekijk bericht
                      Maar wat een mooie camera. Back to the sixties.
                      Je hebt die sixties toch zélf meegemaakt. Dan zou je toch ook kunnen weten dat er naast
                      veel wapperend haar, olifantenpijpen er vooral lelijk geschilderde volkswagenbusjes rond
                      reden en dat eigenlijk alleen Brigitte Bardot mooi was.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Panasonic GF2

                        ik ben een kind van de 80's en kan dus nog wel om met een touchscreen ;-)

                        hoewel de x100 mij ook doet dromen..
                        nu nog geduldig genoeg zijn om reviews af te wachten volgende maand..

                        Comment


                        • #13
                          Re: Panasonic GF2

                          1954 was een goed bouwjaar Doudeke (ikzelf ben toen ook gebouwd).
                          Wij komen wel uit de tijd dat zwartwit televisie de max was en hebben het begin van de kleurentelevisie, vtm enzo meegemaakt. Was ok maar zou toch niet meer terug willen.

                          Spijtig dat op de GF2 het wieltje bovenaan ontbreekt, als er toevallig een GF1 voorbijkomt dan zou ik eventueel wel koper zijn.

                          PS: er zijn hier en daar nog Panasonic GF1 toestellen te koop, nieuw aan zeeeeer goede prijs (minder dan 300euro voor body en iets meer dan 300euro voor de 20mm 1.7 pancake lens). Ik moet moeite doen om mij in te houden of ik koop er eentje.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Panasonic GF2

                            Wat zijn jullie redenen om de GF1 boven de GF2 te verkiezen?

                            De Fuji X100 ziet er inderdaad veelbelovend uit, maar het is nog een conceptcamera, en er zal nog veel aan gesleuteld worden. Benieuwd.
                            Trouwens ook zeer benieuwd naar de mirrorless concepten die Nikon en Pentax (in mei) zullen aankondigen.
                            Last edited by Galileo; 16 februari 2011, 16:34.
                            "Why fake it, when you can create it"

                            Comment


                            • #15
                              Re: Panasonic GF2

                              enig idee waar de gf2 al te koop zou zijn in kit met de 14mm lens?
                              switn.blogspot.com

                              Comment

                              Working...
                              X