Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

In de omgeving van .....

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • In de omgeving van .....

    ........het noordstation.









    Update









    .
    Last edited by HEYLO; 18 februari 2011, 09:54. Reden: Update geplaatst
    Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

  • #2
    Re: In de omgeving van .....

    Zo zijn er wel meerdere hoekjes en kantjes tussen al die gebouwen aan het Noordstation. Toffe weerspiegelingen ook.
    Ik wacht nog op een zonnige dag om daar weer wat te gaan rondhangen.
    Knap werk.
    Xavier
    Canon R6 + 60D en enkele stukken glas (Ook een GSM...)
    Sinds mijn pensioen, medewerker en sinds kort, bestuurslid.
    Laat de commentaren maar komen.

    Comment


    • #3
      Re: In de omgeving van .....

      Door het hoge contrast oogt de foto erg hard, maar dat ervaar ik als een pluspunt. Hier werkt het.
      Ook opvallend hoeveel aandacht je besteedt aan het lijnenspel in deze, op het eerste zicht, compositieloze foto. Het lijnenspel begint op een subtiele manier in de hoeken en leidt je kijkrichting naar de plaats die voor jou het belangrijkste is in de compositie. Dat werkt dus ook weer.
      Klein aandachtspuntje is de bolvorming die je bovenaan ziet. Maar dat kan voor mij de pret niet drukken want naar deze kijk ik graag wat langer.

      Comment


      • #4
        Re: In de omgeving van .....

        Ik zou de restanten van de wolken links wegschilderen zodat je een volledige witte lucht hebt.
        Het bovenste gebouw zou ik met "Niveau's" wat donkerder maken.
        (Eventueel de lensvertekening nog eruit halen als er niet teveel verlies is aan de boorden.)
        Maar het compo vind ik geweldig.


        Grtz, RF
        Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

        Comment


        • #5
          Re: In de omgeving van .....

          Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
          Ik zou de restanten van de wolken links wegschilderen zodat je een volledige witte lucht hebt.
          Het bovenste gebouw zou ik met "Niveau's" wat donkerder maken.
          (Eventueel de lensvertekening nog eruit halen als er niet teveel verlies is aan de boorden.)
          Maar het compo vind ik geweldig.


          Grtz, RF
          Hetgeen je vraagt lijkt meer op een oefening beeldbewerking.
          Zal met mijn beperkte middelen ( heb geen PS op mijn PC ) trachten er wat van te maken. Even geduld.
          Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

          Comment


          • #6
            Re: In de omgeving van .....

            de foto wordt qua compositie en verhoudingen veel sterker als je het bovenste gebouw verwijdert, het wordt dan wel een lange en brede foto. het lijkt alsof het bovenste gebouw voor een evenwicht in de foto zorgt, dat laatste is echter beter te vermijden, men creeërt spanning in een foto wanneer onevenwicht ontstaat, compositionele balancering is ten allen tijden best te vermijden. mooie kleurweergave in het onderste gebouw, dit zou je ten volle moeten accentueren en uitspelen in je compositie.

            Comment


            • #7
              Re: In de omgeving van .....

              Oorspronkelijk geplaatst door HEYLO Bekijk bericht
              Hetgeen je vraagt lijkt meer op een oefening beeldbewerking.
              Zal met mijn beperkte middelen ( heb geen PS op mijn PC ) trachten er wat van te maken. Even geduld.
              Louis, vroeger had je de doka, nu is het de software en de pc geworden.
              In beiden mogen verbeteringen aangebracht worden als dat de foto beter maakt.


              Grtz, RF
              Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
              Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

              Comment


              • #8
                Re: In de omgeving van .....

                Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                Louis, vroeger had je de doka, nu is het de software en de pc geworden.
                In beiden mogen verbeteringen aangebracht worden als dat de foto beter maakt.
                Grtz, RF

                ik ben het daar volledig mee eens, ofschoon het voor sommigen een taboe is.
                maar dergelijke taboes hebben ook bestaan op andere aristieke niveaus:
                denk maar aan het gebruik van eerste fotografie in de schilderkunst.
                desalnietemin mag men echter niet over het hoofd zien dat het oog van de fotograaf niet kan vervangen worden door techniek. Men kan wel bijsnijden of eventueel wegwerken (van dat laatste ben ik niet echt een voorstander omdat de foto snel te geknutseld gaat lijken en haar spontaniteit kan verliezen), maar zowel de belangrijkheid van de invalshoek als contrasten in belichting kunnen nooit succesvol met software vervangen worden. In het huidige digitale tijdperk met haar mogelijkheden lijken deze twee zaken misschien wel het allerbelangrijkste.

                Comment


                • #9
                  Re: In de omgeving van .....

                  Oorspronkelijk geplaatst door Abrimont Bekijk bericht
                  de foto wordt qua compositie en verhoudingen veel sterker als je het bovenste gebouw verwijdert,
                  Oorspronkelijk geplaatst door Abrimont Bekijk bericht
                  Men kan wel bijsnijden of eventueel wegwerken (van dat laatste ben ik niet echt een voorstander omdat de foto snel te geknutseld gaat lijken en haar spontaniteit kan verliezen),
                  Een beetje tegenstrijdig???? Of in dit geval niet??? Of begrijp ik het verkeerd?????
                  Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

                  Comment


                  • #10
                    Re: In de omgeving van .....

                    bijsnijden vind ik niet enkel geoorloofd maar zelfs meestal noodzakelijk,
                    waar ik geen echte voiorstander van ben is het "wegwerken", daarmee bedoel ik niet door wegsnijden maar door via software de afbeelding op te ruimen, zoals in het voorbeeld bedoel met de lucht. Op zich kan het werken, maar meestal geeft het de foto een te klinisch uiterlijk en verliest ze zoals ik reeds zij haar spontaniteit.
                    ik vond de wolken niet storend, welintegendeel. door het verkleinen van de foto (om te posten) is de textuur en daarmee ook de kleur van de wolken wat verloren gegaan, maar op de originele foto zal dat het geval niet zijn.

                    Comment


                    • #11
                      Re: In de omgeving van .....

                      mooi , ik ga voor de 2de
                      grt
                      steve

                      Comment

                      Working...
                      X