Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

belichting

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • belichting

    Ik ben een beginnende amateur en heb dus nog niet alle apparatuur.

    Als ik 's avonds een macro foto wil maken dan mis ik het aan licht en met de flits krijg ik het niet mooi (te veel glas/reflectie over het onderwerp). Hoe kun je het beste dan je onderwerp belichten zonder veel geld weer kwijt te zijn?

    alvast bedankt voor de reacties

  • #2
    Re: belichting

    Met 1 (of 2) bureaulamp(en)?
    Nikon Coolpix 995 - Fuji Finepix F10 & F30 - Panasonic DMC FZ5 - Pentax K100D super, K20, K200, K-m, K-x & K-5.

    Comment


    • #3
      Re: belichting

      ...eigenlijk alles dat licht geeft. Gewoon wat inventief zijn en je kan zo nog tot verrassend mooie en originele resultaten komen.
      Bureaulampen, bouwlampen, zaklampen,...
      Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
      "Casu Consulto - Modo Fac"

      Comment


      • #4
        Re: belichting

        Oorspronkelijk geplaatst door saphi Bekijk bericht
        ...eigenlijk alles dat licht geeft. Gewoon wat inventief zijn en je kan zo nog tot verrassend mooie en originele resultaten komen.
        Bureaulampen, bouwlampen, zaklampen,...

        Zie foto ' Broccoli ' in Macro, 1 led zaklamp en spiegel(jes) dat is alles wat het nodig heeft !
        https://ggpics.be/

        Comment


        • #5
          Re: belichting

          1) een of meerdere lichtbronnen erbij zetten die passen bij je ander licht
          2) je licht defuseren door er iets tussen te zetten (eenvoudig blad papier werkt al) beter zijn melkglas, melkplexiglas ,...

          Beetje zoeken en experimenteren, is ook afhankelijk van wat je onderwerp is, hoe groot het is, en welk effect je wil bekomen in de glans en schaduwpartijen

          Comment


          • #6
            Re: belichting

            Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
            2) je licht defuseren door er iets tussen te zetten (eenvoudig blad papier werkt al) beter zijn melkglas, melkplexiglas ,...
            boter op papier smeren => matglas
            The Knight That Says Ni...kon

            Comment


            • #7
              Re: belichting

              http://forum.belgiumdigital.com/f20/...io-153699.html
              Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

              Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

              Comment


              • #8
                Re: belichting

                bedankt allemaal genoeg om mee bezig te gaan

                Comment

                Working...
                X