Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

September: Australië: Brisbane -> Cairns

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • September: Australië: Brisbane -> Cairns

    Als je 2 weken hebt om van Brisbane naar Cairns te reizen,
    hoe zou jij dit dan gaan doen / wat zou je bekijken?
    (en dan niet als toerist, maar meer als fotograaf)

    Fraser Island en het Great Barrier Reef zijn natuurlijk al gepland,
    maar blijf je verder best langs de kust of trek je het binnenland in?
    We hebben een huurauto, maar geen 4x4.

  • #2
    Re: September: Australië: Brisbane -> Cairns

    Je kan natuurlijk Daintree Nat'Park doen, daar een tochtje met een boot op de Daintree river en foto's van grooooooooote crocs maken!

    Comment


    • #3
      Re: September: Australië: Brisbane -> Cairns

      Oorspronkelijk geplaatst door BartVanEynde Bekijk bericht
      Als je 2 weken hebt om van Brisbane naar Cairns te reizen,
      hoe zou jij dit dan gaan doen / wat zou je bekijken?
      (en dan niet als toerist, maar meer als fotograaf)

      Fraser Island en het Great Barrier Reef zijn natuurlijk al gepland,
      maar blijf je verder best langs de kust of trek je het binnenland in?
      We hebben een huurauto, maar geen 4x4.
      Wij deden in 2007 de omgekeerde richting met een camper (kost minder dan jouw richting en je vliegt gratis naar Cairns als aansluiting op de hoofdvlucht). Eerst reden we door tot Tribulation point, verder kan niet zonder 4x4. Daarna bleven we de hele tijd langs de kust, tot Sydney. Totaal 18 dagen als onderdeel van een 5 weken reis, met daarna the Red Centre en dan met een camper van Adelaide naar Melbourne.

      Ik had toen nog geen digitaal toestel, het was ongeveer de laatste keer dat ik mijn Minolta uitgebreid gebruikte, een rolletje of zes. Ik gebruikte onlangs een scanner om ze toch digitaal te hebben.

      Ik denk dat het binnenland niet voor de hand ligt want niet alle wegen leiden daar naar Rome... Ook langs de kust kom je adembenemende estuaria tegen. De schaal van het land is met geen woorden te beschrijven. Je zal toch verplicht zijn om geregeld lange monotone stukken te overbruggen. Dat stuk ten noorden van Cairns kan ik je wel aanraden. Als je een zeldzame Casuaris (een struisvogelachtig grote kalkoen met blauw in zijn kop) wil filmen, dan moet je in Etty Bay zijn, een strandje iets ten zuiden van Cairns (niet voortvertellen!). Ik kan je wel een foto mailen als je wil. Behalve Airlie Beach, ons startpunt om te snorkelen in het Reef, deden wij ook een paar dagen Hervey Bay en ook Noosa Heads. "Noosa" is erg mondain ("Knokke") maar zeer fotogeniek en kleurrijk. Hervey Bay is meer een trekkersdorp. Wat wij vergaten in Cairns is de trip met dat treintje in de groene heuvels, nochtans een aanrader.

      Ik wou dat ik terug kon gaan!

      Comment


      • #4
        Re: September: Australië: Brisbane -> Cairns

        Oorspronkelijk geplaatst door Rogierke Bekijk bericht
        Je kan natuurlijk Daintree Nat'Park doen, daar een tochtje met een boot op de Daintree river en foto's van grooooooooote crocs maken!
        Juist, deden we ook. Daintree ligt op weg naar Tribulation Point.

        Comment


        • #5
          Re: September: Australië: Brisbane -> Cairns

          Ik ben er geweest in 1999, het jaar voor de Olympische spelen. Spijtig dat de digitale reflexen toen pas aangekondigd werden.
          Fraser Island is zeker de moeite, ook de diverse Withsunday islands (Hamilton, enz) niet te vergeten.

          Binnenland is aangenaam, maar lijkt heel sterk op mekaar. Onderschat vooral de afstanden niet voor de verplaatsingen. Soms kan je een dag rijden zonder iets te kunnen zien. Hier zijn we dat niet gewoon
          Red centre is dan wel de moeite, maar lag niet in je schema blijkbaar.
          Vanuit Cairns zeker de boot nemen naar de diverse eilanden van het Great Barrier Reef.
          Dirre - dirkcatteeuw@telenet.be
          ----------------------------------------------
          Nikon-spul en een beetje glas in een Tamrac zakske

          Comment


          • #6
            Re: September: Australië: Brisbane -> Cairns

            In 2008 heb ik met mijn familie een maand in Australië rondgetourd. Het deel Brisbane - Cairns deden we in 12 dagen. We hadden wel een 4x4 en konden hiermee gemakkelijk tot Cooktown rijden. Als je route nog niet vast ligt en je de auto nog kan omruilen voor een 4x4, zou ik dit toch overwegen. Je komt er in de echte 'outback', op minder toeristische plaatsen, leert er het ware Australië kennen en met een 'bushcamper' zit je echt in de natuur.
            Weet dat 'de kust volgen' niet synoniem is voor veel variatie. Wij reden enkele saaie stukken van 100 km of meer op de Bruce highway die de kust volgde maar waar eigenlijk niets te zien was van de kust zelf, alleen weiden en suikerrietplantages. Het binnenland kan ook leeg zijn, maar dat vond ik toch wel boeiender.

            Als je interesse hebt kan je onze route nalezen in mijn blog (http://hanstravelnotes.blogspot.com ).
            Nog enkele tips :
            - voor Fraser Island heb je verplicht een 4x4 nodig (tenzij je je laat rijden met een georganiseerde trip).
            - Eungella National Park met de bizarre platypus (vogelbekdier)
            - Girringun National Park met de Wallaman Falls
            - Yungaburra in het Atherton Tableland (een oase van groen),
            - Lakefield National Park, de outback in het kwadraat,
            - Bloomfield track (4x4) naar Cape Tribulation
            - Great Barrier Reef
            - Daintree National Park met de 'salties' op de Daintree River.

            En als je dan toch zo ver bent gekomen, waarom neem je er geen weekje Red Centre bij ?
            Groeten, Hans
            http://hanstravelnotes.blogspot.com/
            Canon EOS 60D + 17-85mm IS + 70-300mm IS + Canon Powershot S90

            Comment

            Working...
            X