Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony SLT-A55V v Canon 550D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sony SLT-A55V v Canon 550D

    Hoi,

    Omdat mijn broer een canon heeft, en ik nu een camera wil aanschaffen, ben ik altijd uit gegaan van een Canon.

    Gisteren werd mij verteld dat de Sony SLT-A55V een betere optie is dan de Canon 550D.

    Heeft iemand hier evaring mee? Is dit echt de betere camera?
    En hoe zit het met de lenzen voor beide merken?
    Zijn die van dezelfde kwaliteit?

    Groetjes,

    Mark.

  • #2
    Re: Sony SLT-A55V v Canon 550D

    zijn totaal 2 verschillende toestellen, de sony a55 heeft een elektronische zoeker waardoor het toestel compacter is en veel sneller dan de 550d, snelheid kun je vergelijken met canon 7d. Met a55 kun je opnames maken aan 10 beelden/seconde.

    as je de beeldkwaliteit bekijkt dan zijn de prestaties bij weinig licht te vergelijken met de 7d, maar de algemene beeldkwaliteit van de a55 is iets beter.
    (dynamisch bereik, kleurrendering)

    door geavanceerde technologie behoud de a55 zowel in video als in live-view mode snelle autofocus en ook lichtmeting.

    dit is een artikel van Ben Horton, National Geographic fotograaf die zelf een Canon 5dmkii gebruiker is en uit nieuwsgierigheid de a55 heeft gebruikt.

    vertaald via google naar nl


    engelse originele versie


    paar fragmenten uit aritkel
    -zeiss lenzen zijn veel beter dan canon lenzen (heeft in vroeger artikel deze objectieven vergeleken) "The Zeiss lenses blew Canon away"

    Sony wekt nauw samen met Zeiss en heeft als enige Zeiss lenzen in aanbod met autofocus.

    Aanbod van Canon objectieven is groter maar in de lagere categorien is kwaliteit min of meer gelijk, mid class en high class vermoed ik dat kwaliteit sony en zekers sony zeiss in een aantal gevallen beter is.

    vindt dat kleurweergave (ook dan zij lens) van de a55 beter is dan van 5dmkii
    I took my 5D Mark II just in case I didn’t get what I was looking for with the Sony (A55). As it turns out, I hardly shot with it at all. The Zeiss lenses have such great contrast and color that I found myself preferring to shoot with the Sony.


    Is ook onder de indruk van de snelheid van de a55
    I decided I should try out the 10 frames per second feature. The interesting thing about this feature is that you can see what you are shooting the entire time, and you can focus as you shoot. Zie voorbeeld foto's in artikel

    over mogelijkheden van video is hij heel enthousiast
    Shooting video with the A55 was a dream. The ability to use autofocus while shooting, coupled with being able to use the viewfinder as opposed to the LCD screen on the back of the camera makes this one of my top picks for HDDSLR shooting.

    Comment


    • #3
      Re: Sony SLT-A55V v Canon 550D

      Met allebei de toestellen ga je mooie foto's maken als je ook kwalitatieve lenzen gebruikt. Ik zie hier genoeg voorbeelden van Canon of Sony om te kunnen stellen dat je bij beide merken goed zit. De Sony is vooral veel sneller met 10fps of zelfs 6fps(met volledige controle) dan de 3.7fps van de Canon. Ook de Live view en filmen gaat beter met de Sony. Een nadeel vd Sony (vind ik toch) is dat die vrij compact is voor een dslr, de A580 is bijv. meer wat je verwacht van een semi-prof toestel. Het aanbod van Zeiss lenzen is heel verleidelijk maar die kosten ook wat. Jij beslist uiteindelijk.
      Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
      Mijn bird foto's en urbex foto's

      Comment


      • #4
        Re: Sony SLT-A55V v Canon 550D

        Als je wil filmen en af en toe eens filmen: de A580 . All-round vind ik 'm de beste camera van de drie (A580, A55 en 550D). Wil je regelmatiger filmen met echt snelle AF, dan heb je maar 1 keuze: de A55 . Als je de A580 en 550D vergelijkt vind ik de eerste ook de betere camera - dat gezegd zijnde, voor mij is de burstsnelheid en de buffer (een dikke 20 RAWs) belangrijk. Op zich denk je dan aan de A55 maar die heeft meer tijd nodig om terug op adem te komen na een lange burst heb ik de indruk.
        Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

        Comment


        • #5
          Re: Sony SLT-A55V v Canon 550D

          Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
          Als je wil filmen en af en toe eens filmen: de A580 . All-round vind ik 'm de beste camera van de drie (A580, A55 en 550D). Wil je regelmatiger filmen met echt snelle AF, dan heb je maar 1 keuze: de A55 . Als je de A580 en 550D vergelijkt vind ik de eerste ook de betere camera - dat gezegd zijnde, voor mij is de burstsnelheid en de buffer (een dikke 20 RAWs) belangrijk. Op zich denk je dan aan de A55 maar die heeft meer tijd nodig om terug op adem te komen na een lange burst heb ik de indruk.
          en waarom zou de 580 beter zijn dan de a55 ?? , de a55 kan alles wat de a580 kan, en in een aantal gevallen zelfs beter.

          het is totaal verkeerd te denken dat een toestel groot moet zijn, als je wil rondlopen om te laten zien wat een toestel je hebt dan ben ik akkoord, maar om te fotograferen moet het zo klein mogelijk zijn, uiteraard moet het mogelijk blijven om het te bedienen en dat gaat met de a55 zeer vlot.
          Kijk naar de leica M8 en M9, die toestellen worden (veel te duur) gekocht omwille van hun compactheid.

          Comment


          • #6
            Re: Sony SLT-A55V v Canon 550D

            Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
            en waarom zou de 580 beter zijn dan de a55 ?? , de a55 kan alles wat de a580 kan, en in een aantal gevallen zelfs beter.

            het is totaal verkeerd te denken dat een toestel groot moet zijn, als je wil rondlopen om te laten zien wat een toestel je hebt dan ben ik akkoord, maar om te fotograferen moet het zo klein mogelijk zijn, uiteraard moet het mogelijk blijven om het te bedienen en dat gaat met de a55 zeer vlot.
            Kijk naar de leica M8 en M9, die toestellen worden (veel te duur) gekocht omwille van hun compactheid.
            kan aan veel dingen liggen. ik heb ze eens beiden in de winkel in mijn handen gehad. ik vond de a55 te klein, mijn ringvinger en pink vielen al van de grip af. dat is niet echt handig vind ik persoonlijk.
            de EVF vond ik niet echt aangenaam om naar te kijken, zeker als ik dit heel veel zou moeten doen.
            de autonomie van de batterij bij de a580 is veel langer.

            en leica toestellen zijn niet zo gigantisch duur omdat ze compact zijn maar omdat ze leica's zijn . (nu krijg ik die leica gebruikers op mijn dak zeker? )
            voor de rest heb ik het toestel niet lang genoeg vast gehad om een oordeel te vellen.

            Comment


            • #7
              Re: Sony SLT-A55V v Canon 550D

              een toestel kun je niet beoordelen door effe vast te nemen je moet dit gebruiken.
              daarbij kun je niet verwachten dat je moderne toestellen nog gaat gebruiken als in de jaren stillekes toen het niet beter kon.

              Het is zoals Ben Horton schrijft, ik veronderstel dat die weet wat hij schrijft, na een leercurve van een paar dagen was het eenvoudig om heel snel met het toestel te werken. Natuurlijk moest hij zich ook aanpassen van canon naar sony filosofie. Voor mensen die sony gewoon zijn is er weinig aanpassing. Voor mensen hun eerste DSLr kopen is er altijd een leercurve.

              Wat je waarschijnlijk door de zoeker zag, en dat is juist het sterkte van het systeem, is dat je WB niet correct was. Met dit systeem kun je dit ter plekke corrigeren, de manier zoals het moet zijn in feite, veel beter dan thuis tot de conclusie te komen dat de WB toch niet zo goed was, wat dramatisch kan zijn in jpeg.

              Fotografische bedoeling van Leica met M-serie was en is nog altijd van compacte toestellen te maken, omdat ze daar geen echte concurrentie hadden konden ze zotte prijzen vragen, maar ik denk niet dat er nog iemand die dure toestellen koopt binnen een paar maand uit puur fotografisch oogpunt.

              Daar zijn momenteel veel gebruikers van de a55/a33 op de sony forums, voor velen hun eerste toestel, maar ook velen die andere toestel binnen sony of ander producent gebruikt hebben. Het is opmerkelijk dat de tevredenheidsgraad van deze toestellen heel hoog licht, meest negatieve commentaar komt van niet gebruikers.

              Comment


              • #8
                Re: Sony SLT-A55V v Canon 550D

                Puerte, hier is waarom :

                - sneller terug bruikbaar na een lange burst,
                - iets grotere buffer,
                - voorlopig (met de nadruk op dat woord) houd ik het liever op een OVF-camera, maar daar zou snel verandering in kunnen komen,
                - mogelijkheid om vertical grip te monteren voor a) betere batterijduur en b) makkelijker voor portret en lange, zware lenzen,
                - grotere body, aangenamer om vast te houden als je iets grotere handen hebt (en dit is nog een kleine body vergeleken met een A700 en consorten)
                - langere batterijduur met 1 batterij (1050 foto's volgens de CIPA-rating). Ik ga echt geen vijf batterijen meenemen voor een airshow hoor. Als ik die 's nachts eens allemaal moet gaan uploaden voor de volgende dag...nee bedankt .

                Dat gezegd zijnde, op zich is de A55 een fantastisch toestel, daar hoef je me niet van te overtuigen.
                Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

                Comment

                Working...
                X