Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welke lens?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • welke lens?

    Hallo,en paar maand geleden ben ik overgestapt naar spiegelreflex (D3000 nikkon)met een 18-50 lens.Ik heb me een paar boeken aangeschaft om de camara te begrijpen en de basistechnieken van fotografie.Ik fotografeer meestal m'n kinderen.Nu heb ik 2 problemen.Ik denk een beetje de microbe te pakken te hebben en ik wil meer gaan fotograferen (landschappen en dergelijke),het 2 probleem is dat ik spontanere foto's wil van de kids.Nu moet ik te dicht komen voor foto's te trekken.M'n éérste stap zou een nieuwe lens zijn,maar ik geraak er niet uit...Meeste mensen raden me een "tamron" 18-200 (of 18-270) aan,andere een nikkor 18-200.De prijsverschillen zijn enorm,en ik ben maar een amateur.Wat is jullie mening?
    Nikon D800 Tamron 24-70 F2.8 Nikkor 50 mm 1.8 tamron 70-200 2.8 godox AD200

  • #2
    Re: welke lens?

    Da's een makkelijke...
    Neem de 18-50 voor landschappen en neem er een telezoom (70/80 tot ?) naar budget bij.

    Comment


    • #3
      Re: welke lens?

      Doe maar 70-200 en dan kun je het zo duur maken als je wilt. Ik zou niet voor die superzoom lenzen gaan met zoomfactor groter dan 10.
      Jacques Bakker
      www.fotohandig.be

      Comment


      • #4
        Re: welke lens?

        kijk eens als de 70-300mm VR in je budget past...
        some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
        Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

        Comment


        • #5
          Re: welke lens?

          Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
          kijk eens als de 70-300mm VR in je budget past...
          +1 voor de 70-300VR
          dslr4dummies

          Comment


          • #6
            Re: welke lens?