Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welke lens?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • welke lens?

    Hallo,en paar maand geleden ben ik overgestapt naar spiegelreflex (D3000 nikkon)met een 18-50 lens.Ik heb me een paar boeken aangeschaft om de camara te begrijpen en de basistechnieken van fotografie.Ik fotografeer meestal m'n kinderen.Nu heb ik 2 problemen.Ik denk een beetje de microbe te pakken te hebben en ik wil meer gaan fotograferen (landschappen en dergelijke),het 2 probleem is dat ik spontanere foto's wil van de kids.Nu moet ik te dicht komen voor foto's te trekken.M'n éérste stap zou een nieuwe lens zijn,maar ik geraak er niet uit...Meeste mensen raden me een "tamron" 18-200 (of 18-270) aan,andere een nikkor 18-200.De prijsverschillen zijn enorm,en ik ben maar een amateur.Wat is jullie mening?
    Nikon D800 Tamron 24-70 F2.8 Nikkor 50 mm 1.8 tamron 70-200 2.8 godox AD200

  • #2
    Re: welke lens?

    Da's een makkelijke...
    Neem de 18-50 voor landschappen en neem er een telezoom (70/80 tot ?) naar budget bij.

    Comment


    • #3
      Re: welke lens?

      Doe maar 70-200 en dan kun je het zo duur maken als je wilt. Ik zou niet voor die superzoom lenzen gaan met zoomfactor groter dan 10.
      Jacques Bakker
      www.fotohandig.be

      Comment


      • #4
        Re: welke lens?

        kijk eens als de 70-300mm VR in je budget past...
        some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
        Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

        Comment


        • #5
          Re: welke lens?

          Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
          kijk eens als de 70-300mm VR in je budget past...
          +1 voor de 70-300VR
          dslr4dummies

          Comment


          • #6
            Re: welke lens?

            Dan heb ik wel 2 lenzen,is dit geen nadeel als "meestal" moet verwisselen?De lens die ik nu heb heeft geen VR functie.Is het niet makkelijker om 1 lens met bvb 18-200 of 18-270 te hebben?of zie ik dit verkeerd?
            Nikon D800 Tamron 24-70 F2.8 Nikkor 50 mm 1.8 tamron 70-200 2.8 godox AD200

            Comment


            • #7
              Re: welke lens?

              Oorspronkelijk geplaatst door Qbek Bekijk bericht
              Dan heb ik wel 2 lenzen,is dit geen nadeel als "meestal" moet verwisselen?De lens die ik nu heb heeft geen VR functie.Is het niet makkelijker om 1 lens met bvb 18-200 of 18-270 te hebben?of zie ik dit verkeerd?
              Je ziet het niet verkeerd. Je ziet het te laat. Het beste uit een spiegelreflex haal je door
              de mogelijkheid van lenzen te wisselen naargelang; het is een systeem. Dat is het sterke
              en het mooie van een DSLR.

              Comment


              • #8
                Re: welke lens?

                Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
                Je ziet het niet verkeerd. Je ziet het te laat. Het beste uit een spiegelreflex haal je door
                de mogelijkheid van lenzen te wisselen naargelang; het is een systeem. Dat is het sterke
                en het mooie van een DSLR.
                Wat bedoel je met te laat?Jij ben voorstander om bvb een 50-200 te kopen?
                Nikon D800 Tamron 24-70 F2.8 Nikkor 50 mm 1.8 tamron 70-200 2.8 godox AD200

                Comment


                • #9
                  Re: welke lens?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Qbek Bekijk bericht
                  Wat bedoel je met te laat?Jij ben voorstander om bvb een 50-200 te kopen?
                  Wat ik daarmee bedoel? Dat indien je toch maar één lens zou willen kopen, dan wellicht
                  beter een hybride camera had gekocht. Bij een DSLR ben ik er voorstander van om di-
                  verse lenzen te kopen en ermee te werken. Zo zijn kinderportretjes een totaal andere
                  discipline dan landschappen, om maar iets te noemen.

                  Een DSLR stelt je in staat om voor het een 50 1.8 of 85 1.8 te kopen en voor het andere
                  bijvoorbeeld een ultra wide angle lens, iets als de 10-22. Ook al kun je dat in principe
                  met één lens, zelfs met een 18-200. Maar dus ook met een hybride camera en daarmee
                  sta je nooit voor de keuze.

                  Comment

                  Working...
                  X