Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Groothoek zoom lens Nikon: Sigma vs Nikkor

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Groothoek zoom lens Nikon: Sigma vs Nikkor

    Hallo

    Ik ben reeds een tijdje in het bezit van een Nikon D5000.

    Tot nu heb ik volgende lenzen:

    18-55mm en 55-200mm (zaten bij mijn toestel).

    Toen ik op reis was, merkte ik dat voor het nemen van landschapsfoto's/panorama's ik met de 18-55mm niet zo veel kon uitspoken.

    Zo ben ik begonnen rondkijken om een grootboek zoomlens te kopen en ben ik op volgende lenzen gevallen:

    1) Sigma 10-20mm F4-5.6 EX DC HSM

    2) Sigma 10-20mm F3.5 EX DC HSM

    3) Nikkor 10–24 3.5–4.5 AF–S DX

    Bij mijn lokale fotowinkel raden ze me de Sigma F3.5 sterk aan, prijs/kwaliteit en minder licht nodig voor foto's te nemen.

    Nu heb ik met een andere winkel contact opgenomen en die raden de Sigma af en raden me aan om te wachten tot Nikon nog een cashback lanceert (die zou er normaal gezien aankomen) en dan de Nikon te kopen.

    Want er is toch een vrij groot prijsverschil tussen de lenzen.

    Wat zouden jullie me aanraden? In feite heb ik de lens maar nodig tegen begin augustus, omdat ik dan naar IJsland op reis ga.

    Alvast bedankt!

  • #2
    Re: Groothoek zoom lens Nikon: Sigma vs Nikkor

    Oorspronkelijk geplaatst door Dekion Bekijk bericht
    1) Sigma 10-20mm F4-5.6 EX DC HSM

    2) Sigma 10-20mm F3.5 EX DC HSM

    3) Nikkor 10–24 3.5–4.5 AF–S DX
    persoonlijk heb ik heel veel plezier gehad aan de sigma 10-20mm F4-5.6 EX DC HSM...
    op wide heb ik nooit behoefte gehad om op een F3.5 te fotograferen, in tegendeel... meestal F8 en hoger... landschappen! op statief indien mogelijk...
    ijsland... zie hier
    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

    Comment


    • #3
      Re: Groothoek zoom lens Nikon: Sigma vs Nikkor

      De Sigma 10-20 mm/f4.0-5.6 is een goeie optie die aanzienlijk minder kost dan de f3.5 versie en ook nog eens beter scoort
      Veel Nikon met een snuifje Tamron en Sigma.

      Comment


      • #4
        Re: Groothoek zoom lens Nikon: Sigma vs Nikkor

        Oorspronkelijk geplaatst door Endorfine Bekijk bericht
        De Sigma 10-20 mm/f4.0-5.6 is een goeie optie die aanzienlijk minder kost dan de f3.5 versie en ook nog eens beter scoort
        Ik heb deze ook, niks mis mee, maakt prachtige foto's en of je nu op f3.5 fotografeert bij 10mm of 20mm of op f4.0 en f5.6, dat maakt echt niets uit hoor.

        Wil je de lenzen echt in detail vergelijken kan ik je ten zeerste www.photozone.de aanbevelen
        D7100 x 2 en wat (oud en nieuw) glas
        Olympus XZ-1 met onderwaterhuis PT-050
        Flickr - JAlbum

        Comment


        • #5
          Re: Groothoek zoom lens Nikon: Sigma vs Nikkor

          Oorspronkelijk geplaatst door ericvanhout Bekijk bericht
          Ik heb deze ook, niks mis mee, maakt prachtige foto's en of je nu op f3.5 fotografeert bij 10mm of 20mm of op f4.0 en f5.6, dat maakt echt niets uit hoor.

          Wil je de lenzen echt in detail vergelijken kan ik je ten zeerste www.photozone.de aanbevelen
          Bedankt voor deze tip, het is toch bizar dat de f4,5 best scoort uit alle 3 bovengenoemde lenzen! Ik ga nu nog even afwachten, maar die f4,5 heeft me door deze score toch aangenaam verrast en Nikon beetje teleurgesteld...

          Comment

          Working...
          X