Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Niewe grote Sigma

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Niewe grote Sigma

    Een 120/300 - 2.8 DG OS HSM
    maar er zit een zacht prijsje op van 2799€ we weten weer wat doen ,
    https://ggpics.be/

  • #2
    Re: Nieuwe grote Sigma

    Oorspronkelijk geplaatst door guido.g Bekijk bericht
    Een 120/300 - 2.8 DG OS HSM
    maar er zit een zacht prijsje op van 2799€ we weten weer wat doen ,
    Heb je een link waar je dit hebt gezien???
    Dank U.

    Comment


    • #3
      Re: Niewe grote Sigma

      http://www.dpreview.com/news/1102/11...apricelens.asp
      "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

      Comment


      • #4
        Re: Niewe grote Sigma

        Ik kreeg vandaag een nieuwsbrief van Sigma (ze hebben mijn e-mail adres omdat ik de 15mm fisheye heb gekocht, door een mailtje te sturen kreeg ik drie jaar garantie in plaats van twee).


        Dat ziet er niet slecht uit, de adviesverkoopprijs is dus 2799 euro, maar als je rekening houdt met de adviesverkoopprijs van de Canon 70-200 f2,8 L IS II (= 2870 euro, je koopt ze voor zo'n 2100 euro) dan zal die wel wat goedkoper verkocht worden.

        Ze hebben ook een nieuwe spatwaterdichte 150mm macro met beelsdtabilisatie:


        En een vernieuwde 12-24:
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • #5
          Re: Niewe grote Sigma

          Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
          Ik kreeg vandaag een nieuwsbrief van Sigma (ze hebben mijn e-mail adres omdat ik de 15mm fisheye heb gekocht, door een mailtje te sturen kreeg ik drie jaar garantie in plaats van twee).


          Dat ziet er niet slecht uit, de adviesverkoopprijs is dus 2799 euro, maar als je rekening houdt met de adviesverkoopprijs van de Canon 70-200 f2,8 L IS II (= 2870 euro, je koopt ze voor zo'n 2100 euro) dan zal die wel wat goedkoper verkocht worden.

          Ze hebben ook een nieuwe spatwaterdichte 150mm macro met beelsdtabilisatie:


          En een vernieuwde 12-24:
          http://mailings.sigmabenelux.com/bac...%7C3108/url/59
          En een OS versie van de 105/2.8 Macro :
          CP+ 2011: Sigma has announced an entirely redesigned version of its 105mm F2.8 macro lens that incorporates optical image stabilization. The 105mm F2.8 EX DG OS HSM offers true 1:1 macro reproduction, and uses a floating focus system to maintain high optical performance at all distances. It also features a splash-proof barrel design and Sigma's Hypersonic Motor for fast, silent autofocus coupled with full-time manual focus capability. The lens is designed for use on both full frame and APS-C SLRs.


          Zier er allemaal leuk uit.
          David Leemans
          Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

          Comment


          • #6
            Re: Niewe grote Sigma

            Zoals gewoonlijk de testen afwachten hé.

            Ik vind zijn niet OS versie toch behoorlijk scherp. Klik
            Last edited by fisherman; 11 februari 2011, 20:23.
            Mijn foto's: http://users.telenet.be/marcdewaele

            Comment


            • #7
              Re: Niewe grote Sigma

              De Belgische site van Sigma hinkt behoorlijk ver achter de Duitse site aan.
              Daar kost de 120-300 zelfs nog € 200,- meer.
              Hun nieuwste objectieven zijn ook spatwater dicht.


              Grtz, RF
              Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
              Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

              Comment


              • #8
                Re: Niewe grote Sigma

                Nu nog hopen dat de kwaliteitscontrole bij Sigma ook verbeterd is
                www.indetailfotografie.nl

                Comment


                • #9
                  Re: Niewe grote Sigma

                  2999 € bij Foto Rubens
                  Mijn foto's: http://users.telenet.be/marcdewaele

                  Comment


                  • #10
                    Re: Niewe grote Sigma

                    3000€ voor een 300mm, ook al is het een F2.8, vind dat toch veel geld en voor natuurfotografie (vogeltjes ed.) is dat te kort. Als ze nu eens een 500mm F5.6 maken , daar heb je wat aan, en zal betaalbaar zijn.
                    Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                    Mijn bird foto's en urbex foto's

                    Comment


                    • #11
                      Re: Niewe grote Sigma

                      Ik vind het (ondanks z'n prijskaartje) een veelzijdige lens. Ik ken iemand die de vorige versie heeft en die blijkbaar zonder veel problemen (fotografeert ook vliegtuigen) met een 2x converter kan gebruiken .

                      Let op, 't wil niet zeggen dat ik € 3000 voor een lens ga betalen - nee, bedankt...
                      Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Niewe grote Sigma

                        Ze weegt ook 3 kilo.... nie niks hé!

                        Comment


                        • #13
                          Re: Niewe grote Sigma

                          Oorspronkelijk geplaatst door dleemans Bekijk bericht
                          En een OS versie van de 105/2.8 Macro :
                          CP+ 2011: Sigma has announced an entirely redesigned version of its 105mm F2.8 macro lens that incorporates optical image stabilization. The 105mm F2.8 EX DG OS HSM offers true 1:1 macro reproduction, and uses a floating focus system to maintain high optical performance at all distances. It also features a splash-proof barrel design and Sigma's Hypersonic Motor for fast, silent autofocus coupled with full-time manual focus capability. The lens is designed for use on both full frame and APS-C SLRs.


                          Zier er allemaal leuk uit.
                          pas maar op canon.

                          als die voor pakweg 500-600 euro te verkrijgen is zal ik die toch serieus overwegen ipv van de 100mm macro L van canon
                          Canon 1000D, 18-55, 50, Metz 36-AF5, Sigma 150mm F2.8 Macro OS, Nissin Di700
                          hier vind je mijn foto's en hier ook

                          Comment


                          • #14
                            Re: Niewe grote Sigma

                            Oorspronkelijk geplaatst door canonfreak1000D Bekijk bericht
                            pas maar op canon.

                            als die voor pakweg 500-600 euro te verkrijgen is zal ik die toch serieus overwegen ipv van de 100mm macro L van canon
                            De niet-gestabiliseerde Sigma 105mm macro wordt heel wat langer als die dichtbij moet focussen, ik vind nergens of dat bij de OS-versie ook zo is.
                            Als dat het geval is, dan heeft de Canon toch al een flink voordeel.
                            De AF van de Canon zal ook heel wat sneller zijn. Voor macro maakt dat niet zoveel uit, maar als zo'n lichtsterke macrolens een snelle AF heeft kan je ze bijvoorbeeld ook gebruiken voor indoor-sport.
                            http://barthuysmans.smugmug.com/
                            BD0338BE

                            Comment


                            • #15
                              Re: Niewe grote Sigma

                              ja maar we zullen wel zien. Ik kijk met veel verwachting op Dpreview
                              de specs:
                              CP+ 2011: Sigma has announced an entirely redesigned version of its 105mm F2.8 macro lens that incorporates optical image stabilization. The 105mm F2.8 EX DG OS HSM offers true 1:1 macro reproduction, and uses a floating focus system to maintain high optical performance at all distances. It also features a splash-proof barrel design and Sigma's Hypersonic Motor for fast, silent autofocus coupled with full-time manual focus capability. The lens is designed for use on both full frame and APS-C SLRs.
                              Canon 1000D, 18-55, 50, Metz 36-AF5, Sigma 150mm F2.8 Macro OS, Nissin Di700
                              hier vind je mijn foto's en hier ook

                              Comment

                              Working...
                              X