Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke tele voor olympus 520?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke tele voor olympus 520?

    Ik heb een olympus 520 met 2 kitlenzen.
    Ik zou graag een nieuwe/betere telelens kopen.
    Ik twijfel tussen de 70-300 en de 50-200 lens... ik neem vooral actiefoto's van honden en beweging.
    Welke raden jullie aan en waarom?
    Op dit moment neig ik naar de 50-200 (al hoop ik die ergens tweedehands te vinden, is nogal duur) maar heeft dit zin bij mijn toestel? Of heeft een goede lens alleen zin bij de ehct professionele toestellen?

    Edit: wat is het verschil tussen de 50-500 ED en SWD? De eerste vind ik betaalbaar 2dehands, is die even goed?
    Last edited by Boutje; 11 februari 2011, 19:08.

  • #2
    Re: Welke tele voor olympus 520?

    De 50-200 swd zal sneller focussen als je camera swd ondersteunt.
    Het is dan ook 3 maal duurder dan de 70-300.
    De 70-300 heeft als voordeel dat het dezelfde filtermaat heeft zoals uw kitlenzen.
    Binnenshuis zal hij het moeten afleggen tegen de 50-200, maar buitenshuis, de focus terzijde gelaten, presteert hij goed voor mooie telefoto's.

    Olympus is een beetje zich aan het heroriënteren en focust zich nu vooral op micro four thirds ipv de gewone four thirds. De E-5 is momenteel hun enige courante four thirds model.
    De 50-200 is een goeie investering als u van plan bent in de toekomst uw camera te updaten naar een E-5.
    Het hangt er dus een beetje vanaf hoeveel geld u nog in Olympus en hun four thirds wil steken.

    PS. Een goede opbjectief met een instapmodel is altijd beter dan een professionele camera met een instapkitlensje.
    Canon 5D, Olympus OM Zuiko 28f2.8, 50f1.4, 135f3.5, 300f4, Leica Elmarit-R 90f2.8, Yashica ML 50f1.4
    Flickr

    Comment


    • #3
      Re: Welke tele voor olympus 520?

      Bedankt voor de reactie!
      Het wordt dan toch de 50-200mm lens .

      Comment

      Working...
      X