Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

ik wil een nieuwe camera kopen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • ik wil een nieuwe camera kopen

    Dag allemaal,
    ik ben geen doorwinterde fotografe, maar maak wel zeer vaak foto's met mijn canon ixus 60.
    Ik maak vooral foto's in macro van planten en bloemen of zelfgemaakte juwelen.
    Maar uiteraard ook wel andere dingen.
    Mijn fototoestel is aan vervanging toe en ik heb daarvoor een budget voorzien van max 500 euro.
    Ik wil echt een compacte camera want ik heb mijn fototoestel altijd bij en met een spiegelreflex is dat niet mogelijk.
    Ik kan wel iets beter dan de doorsnee mens foto's maken - al zeg ik het zelf - maar niet goed genoeg om hier in het rijtje te komen staan .
    En ik ken weinig of niks van de techniek van toestellen en kan moeilijk beoordelen wat een goed toestel is.
    Nu heb ik me laten vertellen dat de canon powershot goed is, die zou nog beter zijn dan de ixus. Maar als ik daar op google stel ik vast dat er heel veel verschillende ixussen en powershots zijn met een grote prijsvariatie.
    En ik zie door het bos de bomen niet meer...
    Vandaar mijn vraag :
    Ik zoek dus
    - een compact toestel ( liefst een ixus of powershot maar andere voorstellen zijn altijd welkom ), handtasgrootte
    - goed in macrofotografie
    - moet lang meegaan : ik ga niet om de 2 jaar een nieuw toestel kopen
    - en intensief gebruik
    - max 500 euro alles in
    - filmopname is niet nodig

    Wat zouden jullie me aanraden ?

    ( en als je een idee wil van wat voor soort foto's ik maak : kijk dan eens op mijn blog : www.mooisvanme.blogspot.com )
    nikon coolpix P7800 en bewerking in helixon filter
    www.mooisvanme.blogspot.com

  • #2
    Re: ik wil een nieuwe camera kopen

    De vraag is (voor mij) ...wat is handtasgrootte. Je bent Canon gewoon en de G12 is gewoon een heel goed toestel. Maar ik krijg dat toestel niet in mijn broekzak gestoken. Vandaar dat ik de S95 heb gekocht.
    Maar ik zou eens de besprekingen van een G12 lezen en zien of het niets voor jou zou zijn.

    Comment


    • #3
      Re: ik wil een nieuwe camera kopen

      de G12, indien die te groot is de S95.

      Niet van canon kun je de nikon P7000 overwegen of van panasonic de lumix lx-5

      allemaal high-end compacten waar je de controle van een reflex hebt. en de compactheid van een compact (logisch)
      Canon 1000D, 18-55, 50, Metz 36-AF5, Sigma 150mm F2.8 Macro OS, Nissin Di700
      hier vind je mijn foto's en hier ook

      Comment


      • #4
        Re: ik wil een nieuwe camera kopen

        mercikes ! ik zal daar eens op googlen !
        nikon coolpix P7800 en bewerking in helixon filter
        www.mooisvanme.blogspot.com

        Comment


        • #5
          Re: ik wil een nieuwe camera kopen

          Moet het bijna zo goed zijn als een DSLR? Makkelijk mee te dragen als een lief vriendje?
          Mooi zijn als een sieraad? De LUMIX LX5. Top compact aan de juiste prijs.

          Comment


          • #6
            Re: ik wil een nieuwe camera kopen

            euh...
            Ik zoek een fototoestel : geen vriendje of sieraad
            nikon coolpix P7800 en bewerking in helixon filter
            www.mooisvanme.blogspot.com

            Comment


            • #7
              Re: ik wil een nieuwe camera kopen

              aan vervanging toe?
              op je site geweest en daar staat toch prima werk.
              als je camera niet stuk is waarom dan een andere.
              verandering staat niet voor verbetering hoor.
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

              Comment


              • #8
                Re: ik wil een nieuwe camera kopen

                Oorspronkelijk geplaatst door poppymieke Bekijk bericht
                euh...
                Ik zoek een fototoestel : geen vriendje of sieraad
                Voor de artieste, de fotografe, is dat allemaal één en ondeelbaar hetzelfde.

                Comment


                • #9
                  Re: ik wil een nieuwe camera kopen

                  @ bouk
                  Ik wil een nieuw toestel en wel omdat :
                  1. de ( nog niet zo oude ) batterij al na een half uur leeg is en ik geen geschikte vervangbatterijen meer vind. Ik heb daar ooit over gepost en toen werd hier gezegd dat batterijen die je nu nog kon kopen voor dit toestel oude batterijen zijn die al lang liggen en daardoor ook snel terug minder goed gaat presteren. Nieuwe worden er niet meer gemakat . Ik ga binnenkort een paar daagjes op vakantie en dan is het niet tof dat die batterij zo snel leeg is.
                  2. mijn toestel mechanisch begint te haperen ( oa het in - en uitrekken van het objectief )
                  3. de geheugenkaartjes die er in kunnen erg ' klein ' zijn : er kan max 2 GB in en ook dat is niet handig al ik binnenkort een paar dagen op stap ben.
                  nikon coolpix P7800 en bewerking in helixon filter
                  www.mooisvanme.blogspot.com

                  Comment


                  • #10
                    Re: ik wil een nieuwe camera kopen

                    OK.. bedankt voor de toelichting.
                    grt,bouk.
                    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                    Comment

                    Working...
                    X