Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Spikkeltjes op ccd d70

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Spikkeltjes op ccd d70

    Hallo,

    Ik heb jaren geleden een Nikon D70 gekocht. Leuk toestel maar van 1 ding word ik krankjorum. Kleine vlekken op de foto's. Natuurlijk vallen die dingen niet op als je foto's trekt met veel onderwerpen maar foto's met lucht of bij architectuur kan je er niet naast kijken. Een vriend van ons wist ons te zeggen dat de oorzaak lag bij een vuile ccd. Hij leerde ons hoe je het kon kuisen en ik moet zeggen nadat hij net gekuist is zijn de foto's terug zuiver. Maar een week verder staan er terug plekjes op de foto's en kal je weer kuisen. Ik word er gek van. Nu kun je dat ook software matig verwijderen maar op vakantie bv schiet ik makkelijk tussen de 500 en 1000 foto's waar ik er een 250 van overhoud en dan is het wel een hele karwei.
    Nu is mijn vraag, hoe kan ik dat vermijden dat die plekjes op de ccd van de D70 komen?
    Ik ben vandaag al staan dromen bij de D7000 en die zou een ccd reiniging functie hebben maar wil dat dan betekenen dat ik die plekjes niet zou krijgen op de D7000? Anders vliegt de d70 er rap uit. Hij heeft blijkbaar ook snel een probleem met de geheugenkaartjes. Ik krijg heel dikwijls de melding cha. Ik heb al verschillende kaartjes geprobeerd. Vandaag nog met een spikslinternieuw gewerkt en 4 maal de melding gehad
    Alle raad is dus van harte welkom
    Groetjes
    Sabrina
    NIkon D7000 * 18 AF-S 18-200 1:3,5-5,6 GII ED * Nikon AF-D 50mm f/1,8 * Nikon AF-S DX VR 85mm f/3.5G ED Micro * Lensbaby * Nikon D70 * AF-S DX Zoom-Nikkor 18-70mm * AF Zoom-Nikkor 70-300mm * Compact Sony DSC-HX5V *

  • #2
    Re: Spikkeltjes op ccd d70

    Probleem opgelost :-)
    Nieuwe D7000 gekocht en reinigingsset voor de D70
    NIkon D7000 * 18 AF-S 18-200 1:3,5-5,6 GII ED * Nikon AF-D 50mm f/1,8 * Nikon AF-S DX VR 85mm f/3.5G ED Micro * Lensbaby * Nikon D70 * AF-S DX Zoom-Nikkor 18-70mm * AF Zoom-Nikkor 70-300mm * Compact Sony DSC-HX5V *

    Comment


    • #3
      Re: Spikkeltjes op ccd d70

      kijk, over een nacht besloten

      Klonk alsof je D70 aan het einde van zijn levensweg gekomen was.
      Verder, als je je lens wisselt, houd je body dan naar beneden gericht (de opening), op deze manier dwarrelt er geen stof in je body. En verder, doe het snel ;-)
      WillemClassensDesign: Mijn website
      Body: Sony Alpha 200; Lenzen: Tamron 28-75 F/2.8; Sony 18-70mm; Sony 75-300mm Macro
      Flitsers:HVL-F42AM;

      Comment

      Working...
      X