Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

wat vinden jullie van de nieuwe canon 1100&600D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • wat vinden jullie van de nieuwe canon 1100&600D

    Hallo,

    een aantal dagen geleden kondigde canon de komst van 2 nieuwe eosen aan. De 1100D de opvolger van de 1000D en de 600D de opvolger van de 550D. Hieronder een preview. Wat vinden jullie. Voor mij vind ik het design van de 1100D een achteruitgang. Er is geen apart SD kaartslot meer, nu word de sd kaart naast de batterij (zoals bij compacten) gestoken. De flits pop up knop zit nu ter hoogt van de ontspanknop!? en hij is veel te afgerond.



    The bottom-end of the interchangeable lens camera has become fiercely competitive with manufacturers culling features and cutting-corners to offer a tempting upgrade path from compact cameras, at the most attractive price. As a result we've seen control dials, orientation sensors and even focus motors disappear to reduce the manufacturing costs of these entry-level, gateway cameras. From the consumer's perspective, of course, we've also seen technologies once only in the reach of the professionals filter down to almost compact camera prices.

    Ever since Canon introduced its original 'Digital Rebel' back in August 2003 - famously the first 'affordable' digital SLR - the company has continually developed and refined its entry-level line with ever-more-frequent releases, adding in more and more features in the process. So true to form, almost precisely a year to the day after the advent of the EOS Rebel T2i / 550D Canon launched its next model, predictably named the EOS Rebel T3i / 600D. As usual the 550D remains in Canon's range at a lower price point, with the EOS 1100D slotting in beneath it to round off the company's offerings to entry-level SLR users.
    Canon 1000D, 18-55, 50, Metz 36-AF5, Sigma 150mm F2.8 Macro OS, Nissin Di700
    hier vind je mijn foto's en hier ook

  • #2
    Re: wat vinden jullie van de nieuwe canon 1100&600D

    Wel maf ! De 550D is nog niet zo lang uit !
    Canon-man. Concerten en natuur.
    Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

    Comment


    • #3
      Re: wat vinden jullie van de nieuwe canon 1100&600D

      Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
      Wel maf ! De 550D is nog niet zo lang uit !
      volgens dat ik verstond zou de 550 nog een eindje verkrijgbaar blijven (ben niet eens 80%zeker hoor)
      Canon 1000D, 18-55, 50, Metz 36-AF5, Sigma 150mm F2.8 Macro OS, Nissin Di700
      hier vind je mijn foto's en hier ook

      Comment


      • #4
        Re: wat vinden jullie van de nieuwe canon 1100&600D

        De 1100 is idd niet zo slim dat ze de SD bij de batterij steken en die flash popup zit daar wel echt slecht.

        De 600 zie je met moeite verschil tov de 550, paar kleinigheden en da tilt-flip-garapkappot schermpje.

        Als ze in de winkel liggen ga ik er es mee spelen

        Hopelijk komen ze in het najaar met de nieuw 5d en zal het meer de moeite zijn of ik stap over naar Nikon of Sony

        Comment


        • #5
          Re: wat vinden jullie van de nieuwe canon 1100&600D

          Ik vind het toch positief dat ze elk jaar hun toestellen vernieuwen,
          ook al zijn de nieuwigheidjes aan de toestellen niet groot, bijv. zo'n draaibaar schermpje is echt gemakkelijk. Heb ik vroeger ook op de Powershot S5 IS gehad. Fijn werken ermee.
          Weer iets meer AF-punten. Ook goed.
          Als je een beetje geduld heb zoals ik, kun je met een toestel (450D) zeker 4 á 5 jaar doen, en dan heb je ruime keus voor een veel beter toestel. Daar ben je dan meestal ook aan toe na die jaren.
          En tussen door kun je je mooi richten op het uitbreiden van je lenzenarsenaal.
          Goed bezig Canon.
          Met vr. groeten
          Paul

          Comment


          • #6
            Re: wat vinden jullie van de nieuwe canon 1100&600D

            Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
            ..
            De 600 zie je met moeite verschil tov de 550, paar kleinigheden en da tilt-flip-garapkappot schermpje.
            ...
            Dat garapkappot schermpje geloof ik niet, mijn oude S3 IS met zo'n scherm gaat al een paar jaar mee (8000 foto's), inderdaad gebruik ik dat niet altijd, maar soms heel practisch.

            Die 600D kost wel een pakje meer dan de 550, je hebt er bijna een goede lens voor, ik wil zeggen dat je een betere lens kan kopen ipv de kitlenzen.

            Die 1100 is goedkoop, voor wat, hoort wat...
            mvg Guido
            Canon 550D Sigma 17-70/2.8-4 DC Macro OS HSM 55-250IS met extension tube set (3st) van Kenko en 50-1.8 Metz 36AF-4C + Canon S3-IS

            Comment


            • #7
              Re: wat vinden jullie van de nieuwe canon 1100&600D

              Voor mij heeft de 600D een aantal dingen waarvoor ik de 550D heb laten staan zoals
              het zwenkscherm en de draadloze flitszender (die het in combinatie met een nieuwe
              flitser mogelijk zou maken om vanaf de flits te schieten).
              Of ik een 550D zou wegdoen voor een 600D, dat denk ik dan weer niet.

              Comment


              • #8
                Re: wat vinden jullie van de nieuwe canon 1100&600D

                Als je een beetje geduld heb zoals ik, kun je met een toestel (450D) zeker 4 á 5 jaar doen
                Doet Canon ook, herverpakt als 1100D

                Als de prijs dezelfde blijft als de 1000D geen slechte koop

                Comment

                Working...
                X