Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Olympus E-P2 of canon g12

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Olympus E-P2 of canon g12

    Als aanvulling bij mijn 5D II wil ik één van deze camera's aanschaffen.
    Wat denken jullie?

  • #2
    Re: Olympus E-P2 of canon g12

    Dat het verschil wel eens minder groot zou kunnen uitvallen dat wat sommigen hier vrolijk
    lopen rond te bazuinen. En het verschil met je 5D best nog wel behoorlijk. Alle geklets er
    op los. Ik heb een Leica X1 (zowat het duurste van die grote sensorcompacten of hoe je ze
    ook wilt noemen) gehad en deze kunnen vergelijken met de Lumix LX5. Het verschil was
    minimaal, lichtjes in het voordeel van de Leica, die wel iets trager was.
    Daarmee wil ik niet gezegd hebben dat die 4/3 en aanverwanten slechte toestellen zijn,
    verre van zelfs, maar die top compacts zoals de G12 en de LX5 moeten niet onderschat
    worden. Akkoord, je kunt geen lenzen verwisselen, niet uitbreiden dus, maar als het een
    compact moet zijn om een toestel dat je altijd mee wilt hebben...

    Comment


    • #3
      Re: Olympus E-P2 of canon g12

      Doe jezelf een plezier en koop die Oly.
      Vergeet die zogenaamde 'high-end compacts' , da's pure frustratie achteraf !
      A picture a day, keeps the doctor away.

      Comment


      • #4
        Ik zou zeker voor de nieuwe pen gaan!
        Ben voor mijn schoonouders eens op verkenning geweest en... Ja ik raad hen ook de pen aan!

        Comment


        • #5
          Re: Olympus E-P2 of canon g12

          Ik heb net een E-PL1 aangeschaft, met de standaard Zuiko 14-42 kitlens erbij. Ik heb nooit eerder zo'n goede beelden gezien uit een "kitlens"
          David Leemans
          Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

          Comment


          • #6
            Re: Olympus E-P2 of canon g12

            Hopelijk hebben mensen die dit zoal neerpennen ook daadwerkelijk weleens met een top
            compact rondgelopen en gefotografeerd.
            Nu, zelf heb ik wel het genoegen gehad om een week met de Pen 1 in Brugge op stap te
            gaan. Een paar opmerkingen. Ten opzichte van mijn 50D met 17-55 2.8 was hij traag.
            Dit zou volgens de kenners met een software update verbetert moeten zijn. Zoveel te
            beter, maar ik geef hierbij mijn eigen ervaring. En die was bij mij dat hij niets sneller
            was dan mijn LX5. Punt.
            Twee: ik vond hem te groot. Niet iets dat je in een normale jaszak kunt opbergen. Dat
            vind ik nogal belangrijk aan een compact. Als het dan toch aan je nek moet hangen kun
            je net zo goed een DSLR mee nemen. Vind ik.
            Drie: Opvallend. Ik had me de LX5 gekocht om zo onopvallend als mogelijk met straat-
            fotografie bezig te zijn. Daarvoor vond ik mijn 50D te imponerend. Maar dat was niet
            veel minder met de Pen. Mensen keken op en om. Ik vroeg me af waarom. Tot ik zelf
            iemand zag met de Pen. Dat is inderdaad een opvallend toestel. Dat kan natuurlijk ook
            de bedoeling zijn. En dan is er niets op tegen.
            Maar geef mij maar de LX5. Ik zwerf er graag mee rond. En dat doe ik zo onopvallend
            mogelijk. Met toch een zeer aanvaardbare beeldkwaliteit. Het is maar een mening...

            Comment


            • #7
              Re: Olympus E-P2 of canon g12

              Zelf ben ik zeer onder de indruk van de kwaliteit foto's die ik krijg uit mijn E-P1, kwaliteit is vergelijkbaar met de DSLR's van Olympus. Het dynamisch bereik, kleur gevoeligheid, hoge iso prestatie is zelfs vergelijkbaar met hun nieuwste DLSR, de Olympus E5 DxOMark sensor vergelijkingen Olympus staat ook bekend voor hun prachtige kleuren.

              Na de upgrade van de firmware is de snelheid aanzienlijk verbeterd en het hangt ook erg vanaf welke lens je gebruikt.

              Ik merk wel een verschil wanneer ik met mijn D90 of E-P1 fotografeer, mensen zijn meer ontspannen en reageren minder wantrouwig met de E-P1.
              Last edited by Roosje; 11 februari 2011, 09:46.
              Mvg Roosje http://www.flickr.com/photos/roosjeh/
              Nikon D90, 18-200mmVR, 70-300mmVR, 50 f1.8 | Tamron 28-75mm f2.8 + 90mm f2.8 | Sigma 30mm f1.4 | Tokina 11-16mm f2.8 | Olympus E-P1, 14-42mm, OM 50mm f1.4 / 50mm f3.5 macro / 135mm f2.8 |

              Comment


              • #8
                Re: Olympus E-P2 of canon g12

                Nu, zelf heb ik wel het genoegen gehad om een week met de Pen 1 in Brugge op stap te
                gaan. Een paar opmerkingen. Ten opzichte van mijn 50D met 17-55 2.8 was hij traag.


                Wie heeft nu wat aan die vergelijking ?
                Wie wordt daar nu wijzer van ?
                A picture a day, keeps the doctor away.

                Comment


                • #9
                  Re: Olympus E-P2 of canon g12

                  Oorspronkelijk geplaatst door Ewok Bekijk bericht


                  Wie heeft nu wat aan die vergelijking ?
                  Wie wordt daar nu wijzer van ?

                  Alleszins toch wijzer dan van jouw opmerkingen hoor

                  Comment


                  • #10
                    Re: Olympus E-P2 of canon g12

                    Alleszins toch wijzer dan van jouw opmerkingen hoor
                    Ja, da's ook weer waar !
                    A picture a day, keeps the doctor away.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Olympus E-P2 of canon g12

                      Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
                      Hopelijk hebben mensen die dit zoal neerpennen ook daadwerkelijk weleens met een top
                      compact rondgelopen en gefotografeerd.
                      Nu, zelf heb ik wel het genoegen gehad om een week met de Pen 1 in Brugge op stap te
                      gaan. Een paar opmerkingen. Ten opzichte van mijn 50D met 17-55 2.8 was hij traag.
                      Dit zou volgens de kenners met een software update verbetert moeten zijn. Zoveel te
                      beter, maar ik geef hierbij mijn eigen ervaring. En die was bij mij dat hij niets sneller
                      was dan mijn LX5. Punt.
                      Twee: ik vond hem te groot. Niet iets dat je in een normale jaszak kunt opbergen. Dat
                      vind ik nogal belangrijk aan een compact. Als het dan toch aan je nek moet hangen kun
                      je net zo goed een DSLR mee nemen. Vind ik.
                      Drie: Opvallend. Ik had me de LX5 gekocht om zo onopvallend als mogelijk met straat-
                      fotografie bezig te zijn. Daarvoor vond ik mijn 50D te imponerend. Maar dat was niet
                      veel minder met de Pen. Mensen keken op en om. Ik vroeg me af waarom. Tot ik zelf
                      iemand zag met de Pen. Dat is inderdaad een opvallend toestel. Dat kan natuurlijk ook
                      de bedoeling zijn. En dan is er niets op tegen.
                      Maar geef mij maar de LX5. Ik zwerf er graag mee rond. En dat doe ik zo onopvallend
                      mogelijk. Met toch een zeer aanvaardbare beeldkwaliteit. Het is maar een mening...
                      Hallo doudeke,

                      Hoe zit het met de zoom van die LX-5? Is die een beetje deftig? Ik heb ergens gelezen dat dat toestel 3,8 x zoom heeft + 5 x intelligent zoom, kan ik dan besluiten dat hij +/- 9x zoom heeft of hoe moet ik die intelligent zoom interpreteren?

                      Ik twijfel serieus tussen de LX5 (prachtig toestel, ook uiterlijk), de TZ10 (met meer zoom: 12x), of een systeemcamera zoals de Olympus PEN serie of de Sony Nex 5. De Sony Nex 5 vind ik eigenlijk niet zo mooi, ziet er raar uit zo'n klein toestel met een enorme lens. Maar misschien valt dit nog wel mee.

                      Iemand trouwens een idee waarin het verschil ligt tussen de Olympus pen PL1, P2, en de PL2? En wanneer zou die PL2 uitkomen?

                      bedankt!

                      Comment


                      • #12
                        Re: Olympus E-P2 of canon g12

                        Ik heb zelf ook lang over deze kwestie getwijfeld. Mijns inziens komt het erop neer dat als je niet bereid bent om extra lenzen to kopen, het verschil tussen een quality compact en MFT niet zo groot is.

                        Je kan dan volgens mij beter voor de compact gaan, wegens echte draagbaarheid.

                        Wil je controle over scherptediepte, dan ben je met de kitlens bij MFT ook beperkt. Je hebt wel de mogelijkheid om erg goedkope legacy lenzen te gebruiken, als je bereid bent manueel te focussen. een m42 50mm 1.8 bvb.

                        En dan is er nog de 20mm van Panasonic, die voor mij van het MFT systeem de betere keuze maakt. Deze geeft je betere draagbaarheid, DoF controle, en AF en goeie low-light prestatie.
                        Ik heb momenteel een E-P1 met kitlens en 50mm 1.8 en 100mm 2.8 legacy lenzen. Een firmware update heeft hierbij idd een groot snelheidsverschil gehad.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Olympus E-P2 of canon g12

                          Opvallend. Ik had me de LX5 gekocht om zo onopvallend als mogelijk met straat-
                          fotografie bezig te zijn. Daarvoor vond ik mijn 50D te imponerend.
                          Het volgend werkt ook plezant: zet een UWA op je DSLR en hang die rond je nek (of draag gewoon in je hand, of hang hem op je rug...), stel in op MF, neem een middelmatige F. Meng je te midden van een massa volk (woon zelf ook in Brugge, dus toeristen zat !) en schieten maar, levert meestal leuke en onverwachte plaatjes op . Wil je je handen niet in de buurt van je camera, zet'm op zelfontspanner en selecteer een reeksopname van bv 6 of meer beelden... 't Is misschien een andere benadering van straatfotografie maar 't is wel leuk om achteraf thuis de resultaten te bekijken.
                          It's the mind and heart behind a camera that matters, not the gear.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Olympus E-P2 of canon g12

                            De OP had het over een E-P2 of een G12. Qua grote en uiterlijk verschillen ze niet zo. Ik heb geen foto kunnen vinden van een E-P2 en een G12, maar wel een met een G7/E-P2


                            Mvg Roosje http://www.flickr.com/photos/roosjeh/
                            Nikon D90, 18-200mmVR, 70-300mmVR, 50 f1.8 | Tamron 28-75mm f2.8 + 90mm f2.8 | Sigma 30mm f1.4 | Tokina 11-16mm f2.8 | Olympus E-P1, 14-42mm, OM 50mm f1.4 / 50mm f3.5 macro / 135mm f2.8 |

                            Comment


                            • #15
                              Re: Olympus E-P2 of canon g12

                              ik ben op zoek naar een lichtere versie van de 5d..
                              waarmee ik bedoel dat ik niet constant met een zware camera wil rondlopen,
                              maar waar ik wel een vergelijkbare kwaliteit mee wil verkrijgen..

                              Een goeie lichtsterke lens is zeer belangrijk.
                              Is de 17mm van de Pen een goeie lens? Geen idee

                              persoonlijk vind ik de G11 te traag in afdrukken..
                              de G12 ken ik niet.

                              Het is een moeilijke keuze

                              Comment

                              Working...
                              X