Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke objectieven voor architectuur: exterieur en interieur

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke objectieven voor architectuur: exterieur en interieur

    Ik wil me binnenkort een beetje gaan verdiepen in architectuurfotografie. Ik heb:
    - Canon 5D II
    - Canon 24-70 2.8
    - Canon 70-200 2.8
    - Canon 85 1.8
    - Canon 50 1.8

    Dat ik met de 3 onderste lenzen niets ben voor architectuurfotografie begrijp ik, wilde het gewoon even opsommen voor de volledigheid.

    Welke lenzen worden op professioneel niveau voor architectuurfotografie gebruikt?
    - Canon 16-35 2.8?
    - Groothoekzoom van een ander merk?
    - Eén van de tilt shift lenzen? Welke brandpuntsafstanden dan?
    - Vaste brandpuntslens misschien? Ook weer welke brandpunt?

    Het budget maakt niet echt heeeeel veel uit, hoewel er grenzen zijn natuurlijk. Niet én een 14mm vast, en een tilt shift, én een zoom...

    Lichtsterkte is ook niet superbelangrijk voor deze lens, hoewel het altijd handig is natuurlijk, zeker voor interieur.

    Wie kan me helpen?
    www.focusfotografie.be
    www.facebook.com/eviwilmus

  • #2
    Re: Welke objectieven voor architectuur: exterieur en interieur

    Bekijk de site van Toon Grobet eens, toen ik hem ontmoete werkte die ook op fullframe 1Ds en een assortiment van Tilt & Shift lenzen.
    Er bestaan nu ook technische camera's waar je de digitale reflex achter hangt , en je werkt zoals met een technische camera.

    Exterior section of the website of Toon Grobet. Hoge resolute architectuurfotografie met technische camera, exterieur, architectuurfotografie, landschapsfotografie, werffotografie, luchtfotografie, opnamen voor publiciteitsagentschappen.


    MVG, Jeff C.
    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

    Comment


    • #3
      Re: Welke objectieven voor architectuur: exterieur en interieur

      Heb Toon een paar dagen geleden al gemaild . In afwachting van zijn antwoord, wilde ik ook eens polsen naar jullie meningen...

      De bedoeling is wel om het liefst met 1 extra lens te gaan doen. En dan is het belangrijk om te weten welke de beste afweging is.
      www.focusfotografie.be
      www.facebook.com/eviwilmus

      Comment


      • #4
        Re: Welke objectieven voor architectuur: exterieur en interieur

        Mijn eerste gedacht zou de 24mm tilt & shift zijn !



        MVG, Jeff C.
        Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

        Comment

        Working...
        X