Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe camera

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nieuwe camera

    Ik ben momenteel op zoek naar een nieuwe spiegelreflexcamera. De bedoeling is vooral foto's van wielerwedstrijden te maken. Ik twijfel momenteel nog tussen een 5-tal camera's (die niet TE veel kosten) en had gehoopt dat er iemand mij advies kan geven.

    De camera's zijn:

    Pentax K-x
    Nikon D5000
    Nikon D3100
    Canon EOS 550D
    Canon EOS 500D

    ook qua lenzen weet ik niet echt wat gekocht. Volstaat een lens van 55-200 die erbij komt of koop ik beter een andere?

    Alvast bedankt,

    Martijn

  • #2
    Re: Nieuwe camera

    ik zou de 550D met 18-55/55-250 set kopen
    een zeer goede set om mee te beginnen
    Canon 1000D, 18-55, 50, Metz 36-AF5, Sigma 150mm F2.8 Macro OS, Nissin Di700
    hier vind je mijn foto's en hier ook

    Comment


    • #3
      Re: Nieuwe camera

      nadeel is natuurlijk dat dit ook de duurste is van de vijf, en aangezien ik nog studeer...

      Comment


      • #4
        Re: Nieuwe camera

        Oorspronkelijk geplaatst door ikkeookze Bekijk bericht
        nadeel is natuurlijk dat dit ook de duurste is van de vijf, en aangezien ik nog studeer...
        of anders de 550D met 18-135 iets goedkoper en toch meer bereik. Je moet rekening houden dat de 550D al bij de hogere instapmodellen staat terwijl die andere toch een trap lager staan (behalve de D3100). Is de combinatie 550D met 18-135 nog te duur dan zou ik de 550D met 18-55IS kopen. Een goed lensje voor zijn geld en door het beperkte bereik moet je nog denken over je standpunt ipv aan het ringeltje te draaien.

        BTW ik studeer ook nog. gewoon iets langer sparen. Nu staat de 100mm Macro 2.8 L IS USM op mijn verlanglijstje
        Canon 1000D, 18-55, 50, Metz 36-AF5, Sigma 150mm F2.8 Macro OS, Nissin Di700
        hier vind je mijn foto's en hier ook

        Comment


        • #5
          Re: Nieuwe camera

          Ik kan alleen spreken over de Nikon-toestellen (de andere ken ik niet), maar de D3100 is veel recenter en betere beeldkwaliteit dan de D5000.
          i.v.m. lenzen de volgende opmerkingen:
          1. een camera gaat een aantal jaar mee, een goede lens gaat levenslang mee...
          2. Third-party-lenzen zoals van Sigma of Tamron zijn op veel gebieden even goed als originele Nikon/Canon-lenzen, maar kosten een stuk minder. Meestal zitten de verschillen in bouwkwaliteit en beeldkwaliteit bij volopen diafragma.
          3. Een beeld zoals het menselijk oog ziet komt op een crop-camera ongeveer overeen met een lens van 35mm, korter is breedhoek, langer is tele. Hou hierbij rekening bij de keuze van je lenzen.
          Nikon Df

          Comment


          • #6
            Re: Nieuwe camera

            Dan zal ik het eens over de Pentax K-x hebben:
            • zeer goede "Sony" sensor die ook in Sony en Nikon toestellen terug te vinden is
            • presteert op hogere ISO net iets beter dan de andere instappers, zelfs die met dezelfde sensor
            • de set met kitlens DAL 18-55 is prima om te starten
            • de set met kitlenzen DAL 18-55 en DAL 50-200 blijft zeer compact
            • de set met kitlenzen DAL 18-55 en DAL 55-300 geeft wat meer mogelijkheden en is optisch de beste


            Voordeel van dit toestel is dat de beeldstabilisatie in de body zit, en niet in de lenzen.
            Het werkt ook op gewone oplaadbare batterijen, wel de laatste firmware laten installeren in de winkel, of gewoon zelf installeren.
            Nadeel van dit toestel is dat de scherpstelpunten in de zoeker niet oplichten (wel biep) en focusbevestiging onderaan in de zoeker. Meestal gebruik je toch het centrale scherpstelpunt, en dat ligt uiteraard middenin het cirkeltje dat de spotmeting in de zoeker aangeeft, en is dus zeker geen groot nadeel.
            Tweede nadeel is dat het schermpje nog geen hoge resolutiescherm is zoals op de K-5 of K-r.
            Vind je deze twee nadelen te groot, dan is er de Pentax K-r, met dezelfde sensor, oplichtende scherpstelpunten én hoge resolutiescherm. Helaas ook weer nieuwer en dus duurder.
            Groetjes van tozumi

            Bezoek hier mijn webstek

            Comment


            • #7
              Re: Nieuwe camera

              Hoeveel meer zal ik betalen voor een lens MET beeldstabilisatie ivm. een lens ZONDER beeldstabilisatie?

              Comment


              • #8
                Re: Nieuwe camera

                bij de 550D zijn alle aangeboden kitlenzen met is.
                meestal is IS de investering wel waard omdat je tot 4 stops tragere sluitertijden kunt gebruiken. Ook levert IS in de lens een rustiger zoekerbeeld op, dit in tegenstelling tot IS in de body
                Canon 1000D, 18-55, 50, Metz 36-AF5, Sigma 150mm F2.8 Macro OS, Nissin Di700
                hier vind je mijn foto's en hier ook

                Comment


                • #9
                  Re: Nieuwe camera

                  Oorspronkelijk geplaatst door Hagartje Bekijk bericht
                  Ik kan alleen spreken over de Nikon-toestellen (de andere ken ik niet), maar de D3100 is veel recenter en betere beeldkwaliteit dan de D5000.
                  i.v.m. lenzen de volgende opmerkingen:
                  1. een camera gaat een aantal jaar mee, een goede lens gaat levenslang mee...
                  2. Third-party-lenzen zoals van Sigma of Tamron zijn op veel gebieden even goed als originele Nikon/Canon-lenzen, maar kosten een stuk minder. Meestal zitten de verschillen in bouwkwaliteit en beeldkwaliteit bij volopen diafragma.
                  3. Een beeld zoals het menselijk oog ziet komt op een crop-camera ongeveer overeen met een lens van 35mm, korter is breedhoek, langer is tele. Hou hierbij rekening bij de keuze van je lenzen.
                  Als de D3100 beter is dan de D5000 dan is hij ook beter dan de D90 want fototechnisch zijn de D90 en de D5000 quasi gelijk.
                  Zeg dat maar niet te veel tegen de D90 bezitters

                  Mvg
                  Spogy
                  Nikon D5000 A-FS Nikor 1:3.5/5.6 18-55mm G VR, A-FS Nikor 1:4/5.6 55-200mm ED VR.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nieuwe camera

                    Oorspronkelijk geplaatst door ikkeookze Bekijk bericht
                    Ik ben momenteel op zoek naar een nieuwe spiegelreflexcamera.
                    welke heb je nu ?
                    grt,bouk.
                    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nieuwe camera

                      Probeer eens uit te vogelen welke lens je graag zou hebben. Lichtsterk, groothoek, tele,
                      macro enzovoort, en bekijk dan de prijzen eens van de firma's die je noemde.
                      Een voorbeeld: ik heb als allround lens graag mijn 17-55 2.8. Een lichtsterke lens dus met
                      wat groothoek. En net lang genoeg voor portretten.
                      Diezelfde lens koste me bij Nikon een paar honderd euro meer dan bij Canon. Ik wil maar
                      zeggen, het is soms nuttig om te weten wat je zoal voor ogen hebt. Want of die body's nu
                      zoveel verschil uitmaken durf ik te betwijfelen.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nieuwe camera

                        Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                        welke heb je nu ?
                        grt,bouk.
                        welja, ik heb nog geen spiegelreflex. Momenteel neem ik foto's met een sony DSC-H55.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nieuwe camera

                          Oorspronkelijk geplaatst door canonfreak1000D Bekijk bericht
                          ik zou de 550D met 18-55/55-250 set kopen
                          een zeer goede set om mee te beginnen
                          Ik zou het zelfde zeggen!

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nieuwe camera

                            idem voor de 550

                            spaar liever een paar maand langer om iets goed te kopen... het zal je niet spijten
                            www.aeri-photography.be

                            Comment


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door tozumi
                              Dan zal ik het eens over de Pentax K-x hebben:
                              [*]zeer goede "Sony" sensor die ook in Sony en Nikon toestellen terug te vinden is[*]presteert op hogere ISO net iets beter dan de andere instappers, zelfs die met dezelfde sensor[*]de set met kitlens DAL 18-55 is prima om te starten[*]de set met kitlenzen DAL 18-55 en DAL 50-200 blijft zeer compact[*]de set met kitlenzen DAL 18-55 en DAL 55-300 geeft wat meer mogelijkheden en is optisch de beste


                              Voordeel van dit toestel is dat de beeldstabilisatie in de body zit, en niet in de lenzen.
                              Het werkt ook op gewone oplaadbare batterijen, wel de laatste firmware laten installeren in de winkel, of gewoon zelf installeren.
                              Nadeel van dit toestel is dat de scherpstelpunten in de zoeker niet oplichten (wel biep) en focusbevestiging onderaan in de zoeker. Meestal gebruik je toch het centrale scherpstelpunt, en dat ligt uiteraard middenin het cirkeltje dat de spotmeting in de zoeker aangeeft, en is dus zeker geen groot nadeel.
                              Tweede nadeel is dat het schermpje nog geen hoge resolutiescherm is zoals op de K-5 of K-r.
                              Vind je deze twee nadelen te groot, dan is er de Pentax K-r, met dezelfde sensor, oplichtende scherpstelpunten én hoge resolutiescherm. Helaas ook weer nieuwer en dus duurder.
                              Overweeg inderdaad Pentax. Heel goed glas aan betere prijzen
                              Groeten,
                              Nic H.
                              Pentax K7

                              Comment

                              Working...
                              X