Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

filmen met d7000

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • filmen met d7000

    Ik ben wat aan het experimenteren met mijn nieuwe d7000.
    Wanneer ik film in HD heb ik problemen om het beeld scherp te houden, meer bepaald bij inzoomen.
    Mijn beeld is scherp als ik start, dan zoom ik in van 18 naar 250mm en mijn beeld is wazig en niet scherp te krijgen tenzij je het handmatig doe.
    Ik doe waarschijnlijk wel iets verkeerd maar wat?
    Wie heeft reeds ervaring hiermee?
    popol

    http://www.fotopopol.be

  • #2
    Re: filmen met d7000

    Ik heb (nog) niet veel ervaring met de videofunctie, maar heb je al eens geëxperimenteerd met de verschillende scherpstelstanden (AF-S of AF-F) en AF-veldstanden? Handleiding p.50.
    Last edited by Wivo; 10 februari 2011, 12:55.
    Fujifilm X-H1 - 16mm f/2.8 - 23mm f/2 - 35mm f/1.4 - 50mm f/2 - 90mm f/2 - 10-24mm f/4 - 18-55mm f/2,8-4 - 55-200mm f/3.5-4.8 - 18-135mm f/3,5-5,6
    Fujifilm X100V - Sony RX100M3

    Comment


    • #3
      Re: filmen met d7000

      staat die op AF-F??
      zou speciaal voor het filmen zijn.
      nikon stuff

      Comment


      • #4
        Re: filmen met d7000

        Probeer het eens omgekeerd:

        Zoom in op 250mm, stel scherp.
        Zoom uit, start met filmen. Laat focus staan.
        Zoom dan terug in. Is het nog scherp?

        In principe zijn DSLR-lenzen niet gemaakt om de focus te behouden bij verschillende brandpuntsafstanden.
        Filmlenzen zijn dit wel. Misschien de sony's ook zoals al vermeld is.

        Comment


        • #5
          Re: filmen met d7000

          dat is wat alex606 waarschijnlijk bedoelt, volgend filmpje toont verschil in gedrag tussen canon 550d (kon eender welke DSLR zijn van goedkoopste tot duurste) en sony a55/a33.