Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

filmen met d7000

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • filmen met d7000

    Ik ben wat aan het experimenteren met mijn nieuwe d7000.
    Wanneer ik film in HD heb ik problemen om het beeld scherp te houden, meer bepaald bij inzoomen.
    Mijn beeld is scherp als ik start, dan zoom ik in van 18 naar 250mm en mijn beeld is wazig en niet scherp te krijgen tenzij je het handmatig doe.
    Ik doe waarschijnlijk wel iets verkeerd maar wat?
    Wie heeft reeds ervaring hiermee?
    popol

    http://www.fotopopol.be

  • #2
    Re: filmen met d7000

    Ik heb (nog) niet veel ervaring met de videofunctie, maar heb je al eens geëxperimenteerd met de verschillende scherpstelstanden (AF-S of AF-F) en AF-veldstanden? Handleiding p.50.
    Last edited by Wivo; 10 februari 2011, 12:55.
    Fujifilm X-H1 - 16mm f/2.8 - 23mm f/2 - 35mm f/1.4 - 50mm f/2 - 90mm f/2 - 10-24mm f/4 - 18-55mm f/2,8-4 - 55-200mm f/3.5-4.8 - 18-135mm f/3,5-5,6
    Fujifilm X100V - Sony RX100M3

    Comment


    • #3
      Re: filmen met d7000

      staat die op AF-F??
      zou speciaal voor het filmen zijn.
      nikon stuff

      Comment


      • #4
        Re: filmen met d7000

        Probeer het eens omgekeerd:

        Zoom in op 250mm, stel scherp.
        Zoom uit, start met filmen. Laat focus staan.
        Zoom dan terug in. Is het nog scherp?

        In principe zijn DSLR-lenzen niet gemaakt om de focus te behouden bij verschillende brandpuntsafstanden.
        Filmlenzen zijn dit wel. Misschien de sony's ook zoals al vermeld is.

        Comment


        • #5
          Re: filmen met d7000

          dat is wat alex606 waarschijnlijk bedoelt, volgend filmpje toont verschil in gedrag tussen canon 550d (kon eender welke DSLR zijn van goedkoopste tot duurste) en sony a55/a33.

          je ziet dat zowel focus als belichting in schokken verspringt bij de 550d terwijl dit bij de a55 heel zacht en onzichtbaar verloopt, toestel volgt tevens vlot elke beweging.

          refer to http://www.focus-numerique.com/sony-alpha-33-55-deja-prise-mains-news-2091.html


          zelfs bij actie blijft AF volgen

          Sony a55 α55 auto focus test 自動對焦測試 af tracking demo α55


          ook niet te verwonderen, toestel maakt foto opnames bij 10fps zo goed of zelfs beter dan je dit met een dure nikon 3ds kunt.

          Comment


          • #6
            Re: filmen met d7000

            Oorspronkelijk geplaatst door popol1964 Bekijk bericht
            Ik ben wat aan het experimenteren met mijn nieuwe d7000.
            Wanneer ik film in HD heb ik problemen om het beeld scherp te houden, meer bepaald bij inzoomen.
            Mijn beeld is scherp als ik start, dan zoom ik in van 18 naar 250mm en mijn beeld is wazig en niet scherp te krijgen tenzij je het handmatig doe.
            Ik doe waarschijnlijk wel iets verkeerd maar wat?
            Wie heeft reeds ervaring hiermee?
            Ik heb geen D7000 maar wel net een review in Shoot zitten lezen: blijkbaar moet de autofocus op AF-F staan om te filmen. Als ik het goed begrijp kan dat ook enkel in Live View-modus.
            Daarenboven moet je ergens in het menu vooraleer te filmen kiezen tussen manuele of automatische videomodus.
            Sony α450[/B] ~ 50 F1.4 ~ 85 F2.8 ~ 16-80 F3.5-4.5 ZA ~ 70-300 F4.5-5.6 G ~ Minolta 70-210 F3.5-4.5 | HVL-F20AM ~ HVL-F58AM | FDA-ME1AM ~ STP-GB1AM ~ MC protector VF-62MPAM ~ e.a. te koop

            Comment


            • #7
              Re: filmen met d7000

              Oorspronkelijk geplaatst door BoBo_Igor Bekijk bericht
              Probeer het eens omgekeerd:

              Zoom in op 250mm, stel scherp.
              Zoom uit, start met filmen. Laat focus staan.
              Zoom dan terug in. Is het nog scherp?

              In principe zijn DSLR-lenzen niet gemaakt om de focus te behouden bij verschillende brandpuntsafstanden.
              Filmlenzen zijn dit wel. Misschien de sony's ook zoals al vermeld is.
              Gaat ook niet.
              Scherpstelling op AF-F
              Diafragma op M
              Scherpstellen met tele op 250 ok
              dan filmen en uitzoomen.
              Dan ergens anders terug inzoomen, beeld nt meer scherp te krijgen.
              Wie probeert dit ook even met zijn d7000.
              popol

              http://www.fotopopol.be

              Comment


              • #8
                Re: filmen met d7000

                Wat bedoel je juist met "Diafragma op M" ?

                Als je in diafragmavoorkeur wil filmen, moet je het diafragma instellen vooraleer LV te activeren (waarna die instelling geblokkeerd blijft)
                Sony α450[/B] ~ 50 F1.4 ~ 85 F2.8 ~ 16-80 F3.5-4.5 ZA ~ 70-300 F4.5-5.6 G ~ Minolta 70-210 F3.5-4.5 | HVL-F20AM ~ HVL-F58AM | FDA-ME1AM ~ STP-GB1AM ~ MC protector VF-62MPAM ~ e.a. te koop

                Comment


                • #9
                  Re: filmen met d7000

                  Oorspronkelijk geplaatst door Sony63 Bekijk bericht
                  Wat bedoel je juist met "Diafragma op M" ?

                  Als je in diafragmavoorkeur wil filmen, moet je het diafragma instellen vooraleer LV te activeren (waarna die instelling geblokkeerd blijft)
                  Mss wat slecht uitgedrukt.
                  Ik plaats mijn toestel op manueel (M stand)
                  Volgens handleiding moet dit in M of A stand om te filmen.
                  Ik heb al geprobeerd met klein en groot diafragma, voorlopig werkt het niet.
                  Wanneer ik niet zoom, en met mijn camera pan, dan hoor ik de AF wel degelijk werken.
                  Wanneer ik dan plots inzoom is de AF niet meer goed.
                  popol

                  http://www.fotopopol.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: filmen met d7000

                    Volledig manueel filmen lijkt me behoorlijk complex, maar de D7000 laat dat blijkbaar inderdaad toe.

                    Ik zou alleszins eerst in Auto, P of A proberen.
                    Dus: Auto - LV aan - ontspanknop half indrukken - record...

                    De tutorials al eens bekeken die geven elke instelling stap voor stap aan: http://www.nikondigitutor.com/eng/d7000/index.html
                    Sony α450[/B] ~ 50 F1.4 ~ 85 F2.8 ~ 16-80 F3.5-4.5 ZA ~ 70-300 F4.5-5.6 G ~ Minolta 70-210 F3.5-4.5 | HVL-F20AM ~ HVL-F58AM | FDA-ME1AM ~ STP-GB1AM ~ MC protector VF-62MPAM ~ e.a. te koop

                    Comment


                    • #11
                      Re: filmen met d7000

                      Dit is dus een typisch probleem dat bij het filmen met een dsrl komt hoor. Het enorm traag focussen tijdens het filmen, dus ik zou er niet teveel achterzoeken, want je gaat geen oplossing vinden.

                      Wil je filmen met een dslr moet je inderdaad naar Sony gaan, die hun techniek is daar al wat verder in, zeker bij de alpha 33 en 55.

                      Comment


                      • #12
                        Re: filmen met d7000

                        DSLR's zijn niet gemaakt om te filmen. een fotocamera dient nog steeds om foto's te nemen als ik me niet vergis. de film-autofocus die bij sommige toestellen is ingebouwd (zoals de d7000) is om te huilen. als je wil scherpstellen, leer het dan manueel doen. of film statische onderwerpen

                        als je echt goed wil filmen koop dan een filmcamera of zoals eerder vermeld misschien een sony a55/a33 die hebben ook een degelijke autofocus functie tijdens het filmen.

                        Comment


                        • #13
                          Re: filmen met d7000

                          Oorspronkelijk geplaatst door thibault monheim Bekijk bericht
                          DSLR's zijn niet gemaakt om te filmen. een fotocamera dient nog steeds om foto's te nemen als ik me niet vergis.
                          Die stelling zou ik niet te hard verkondigen.

                          Meer en meer professionelen nemen hun toevlucht tot een DSLR om te filmen. Omwille van de beedkwaliteit en omwille van het kleinere gewicht.

                          Fujifilm X-H1 - 16mm f/2.8 - 23mm f/2 - 35mm f/1.4 - 50mm f/2 - 90mm f/2 - 10-24mm f/4 - 18-55mm f/2,8-4 - 55-200mm f/3.5-4.8 - 18-135mm f/3,5-5,6
                          Fujifilm X100V - Sony RX100M3

                          Comment


                          • #14
                            Re: filmen met d7000

                            Oorspronkelijk geplaatst door Wivo Bekijk bericht
                            ......... en omwille van het kleinere gewicht.
                            ziet er toch behoorlijk zwaar uit hoor.
                            grt,bouk.
                            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                            Comment


                            • #15
                              Re: filmen met d7000

                              en de kostprijs...


                              laatste seizoen van House MD is trouwens volledig gefilmd met een DSLR...


                              en aangezien hier weer commentaar op komt:



                              http://www.petapixel.com/2010/04/09/...on-5d-mark-ii/
                              Nikon D7000 + Nikkor 18-105 VR + Nikkor 50 mm 1.8 + Nikon SB-900

                              Comment

                              Working...
                              X