Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eneride battery voor canon 350D?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Eneride battery voor canon 350D?

    Ik zoek een sterkere accu voor mijn canon 350D en vond op internet : Eneride batterie voor canon (oa.) 350D = 1000 mAh.
    Het typenr. komt overeen: canon NB-2L
    Dat is flink meer dan de origenele canon accu = 720 mAh.

    Dit kan dan het stroomslurpen van de os van de sigma lens compenseren.
    Ik heb bibber-handen, kan slecht zonder os.

    Heeft iemand ervaring met deze Eneride accu?
    Weet iemand een ander merk sterkere accu voor de 350D?

    Alvast bedankt voor het lezen en nadenken.

  • #2
    Re: Eneride battery voor canon 350D?

    Het is mogelijk dat die werkelijk een grotere capaciteit heeft, maar meestal merk je maar heel weinig verschil tussen de originele accu en eentje waarvan de fabrikant beweert dat ze een veel grotere capaciteit heeft.

    Ze weten heel goed dat bijna niemand de capaciteit van zo'n accu kan testen.
    Voor een AA en AAA accu hebben we de Maha MH-C9000 waarmee we de werkelijke capaciteit kunnen controleren. En meestal is het zo dat de accu's met de grootste cijfers er het verste naast zitten...
    Je krijgt dus niet altijd wat er beloofd wordt op de verpakking.

    De meeste compatibele lithium-ion accu's werken even goed als de originele, op voorwaarde dat de camerafabrikant geen extra chipje in de accu's heeft gestoken. Dan zijn er wel meer problemen te verwachten (vooral bij de meest recente camera's). In de 350D zit een simpele accu, en dan gaat het zelden mis met zo'n goedkope accu.

    Of die Eneride accu beter of slechter is dan een andere die zelfs minder dan 10 euro kost, dat weet ik niet.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: Eneride battery voor canon 350D?

      Je kan eventueel eens zoeken naar een batterijgrip , dan heb je onmiddelijk de dubbele capaciteit.Ik dacht er deze week één gezien te hebben bij konijnenberg (tweedehands ).

      Comment


      • #4
        Re: Eneride battery voor canon 350D?

        Oorspronkelijk geplaatst door François01 Bekijk bericht
        Je kan eventueel eens zoeken naar een batterijgrip , dan heb je onmiddelijk de dubbele capaciteit.Ik dacht er deze week één gezien te hebben bij konijnenberg (tweedehands ).
        Met een tweede accu in je zak heb je ook dubbele capaciteit, je moet dan alleen even wisselen...
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • #5
          Re: Eneride battery voor canon 350D?

          Dank jullie wel voor jullie reacties, advies van Black B@ndit zal ik opvolgen: m'n zakken vullen met reserve-batterijen, de eenvoudige en goedkopere van canon (of look-alike), waarvan ik weet dat ze probleemloos werken.

          Comment

          Working...
          X