Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

canon groothoeklens budgetvriendelijk

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • canon groothoeklens budgetvriendelijk

    Hallo,
    Welke lens zouden jullie me aanraden voor bij m'n canon 450D? Bedoeling: fotograferen van landschappen op vakantie binnenkort in California. Nadien zal deze lens nog maar weinig gebruikt worden.

    Ik heb al een 70-300 lens en de canon 50mm 1.8. Ook die laatste is m.i. niet geschikt voor landschappen.

    Ik zou er zo'n 200 eur aan willen geven; mag best prime lens zijn, tweedehands, en ik overweeg ook om de lens in San Francisco te kopen.


    Bedankt

  • #2
    Re: canon groothoeklens budgetvriendelijk

    Ik zou dan een gebruikte Tokina 12-24 mm/4.0 of een Canon 10-22 mm proberen op de kop te tikken.
    Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

    Comment


    • #3
      Re: canon groothoeklens budgetvriendelijk

      Als je breedste lens je 50mm is dan ziet je camera de wereld met oogkleppen

      Ik zou beginnen met een tweedehands kitlensje 18-55 IS (ong 70 EUR)

      Comment


      • #4
        Re: canon groothoeklens budgetvriendelijk

        Op een 450D zou ik een Sigma 10-20 f4-5.6 gebruiken (goedkoper dan de nieuwere f3.5).
        Zelf nog gehad en inderdaad : eens je terug van je reis komt beland hij lang in je kast.
        Qua primes denk ik niet dat je een UWA voor €200 zal vinden

        Heb op fullframe getwijfeld om de 16-35 of Sigma 12-24 of Samyang 14mm te kopen, maar heb nu een 35 1.4L waarmee ik vertikale panorama's kan nemen, veel meer inzetbaar.
        Net zoals een macrolens, ook ooit gekocht maar weinig gebruikt en verkocht, met wat tussenringen kun je ook wat macrowerk verrichten.

        Comment


        • #5
          Re: canon groothoeklens budgetvriendelijk

          Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
          Ik zou beginnen met een tweedehands kitlensje 18-55 IS (ong 70 EUR)
          i agree
          beter vind je niet in die prijsklasse (denk ik) Nieuw kost hij 99 dus ik denk dat voor die 20 euro je hem beter nieuw koopt
          Canon 1000D, 18-55, 50, Metz 36-AF5, Sigma 150mm F2.8 Macro OS, Nissin Di700
          hier vind je mijn foto's en hier ook

          Comment


          • #6
            Re: canon groothoeklens budgetvriendelijk

            Met 'prime' bedoelde ik een vaste lens, zoals mijn 50 mm. Verkeerde terminologie?

            Is die canon 18-55 mm dan behoorlijk van kwaliteit? Ik heb hier ook nog een oudere lens canon 35-105 mm liggen van m'n vorig analoog toestel, maar die gebruik ik nooit: het verschil met die 50 mm is echt groot.

            Ik hoopte dus dat er iets van gelijkaardige kwaliteit bestaat maar dan op bv 24 mm, of nog kleiner.

            Comment


            • #7
              Re: canon groothoeklens budgetvriendelijk

              je budget van 200 euro is een beetje klein. Voor een degelijke groothoek zoom zit je al rap aan 400 euro. Een aantal degelijke primes staan hieronder. slechts 1 kost minder dan 200 euro
              -20mm 2.8 =459
              -24mm 2.8 =419
              -28mm 1.8=449
              -28 mm 2.8 == goedkoper dan 200/nl 199
              Canon 1000D, 18-55, 50, Metz 36-AF5, Sigma 150mm F2.8 Macro OS, Nissin Di700
              hier vind je mijn foto's en hier ook

              Comment


              • #8
                Re: canon groothoeklens budgetvriendelijk

                Thanks voor de suggesties.
                En de tamron 12-24 of de sigma 10-20, hoe verhouden die lenzen zich tegenover de geciteerde voorbeelden? Of zijn deze lenzen niet geschikt voor de canon 450?

                Comment


                • #9
                  Re: canon groothoeklens budgetvriendelijk

                  Oorspronkelijk geplaatst door jerom123 Bekijk bericht
                  Thanks voor de suggesties.
                  En de tamron 12-24 of de sigma 10-20, hoe verhouden die lenzen zich tegenover de geciteerde voorbeelden? Of zijn deze lenzen niet geschikt voor de canon 450?

                  Ik heb de Tamron en ben er zeer tevreden over,zeergoed voor landschappen,stadsfotografie en plaatsen waar je geen stapje achteruit kan zetten





                  Bekijk hier het overzicht van onze Tamron Zoom objectieven; bij Cameranu altijd scherp geprijsd en snel geleverd!
                  Canon 5D MKII - Canon 24-105 f/4 IS USM - Canon 35 f/2 IS USM - Canon 70-200 f/4 L IS USM - Canon 6D

                  Comment


                  • #10
                    Re: canon groothoeklens budgetvriendelijk

                    Zelf verkoop ik mijn kitlensje mocht je interesse hebben.

                    Ik heb eveneens de Tamron 10-24 groothoeklens. Prijs/kwaliteit zeker een aanrader
                    Canon EOS 60D -- Canon EF-S 55-250mm F4-5.6 IS -- Tamron 10-24mm F3.5-4.5 DI II LD -- Tamron 28-75 F2.8 XR DI -- Sigma 120-400mm F4.5-F5.6 APO RF DG OS HSM -- Samyang 8mm F3.5 Fisheye

                    Comment


                    • #11
                      Re: canon groothoeklens budgetvriendelijk

                      koop een tweede hand 17-40mmL.
                      na je vakantie verkoop je hem zo weer voor dezelfde prijs.
                      grt,bouk.
                      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                      Comment


                      • #12
                        Re: canon groothoeklens budgetvriendelijk

                        Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                        koop een tweede hand 17-40mmL.
                        na je vakantie verkoop je hem zo weer voor dezelfde prijs.
                        grt,bouk.
                        Kans is dat je ze bijhoudt, een klassieker toch ?

                        Een UWA komt inderdaad niet zo dikwijls uit de kast (net zoals een macro ), maar het is wel geruststellend voor alle situaties de juiste lens te hebben

                        Comment


                        • #13
                          Re: canon groothoeklens budgetvriendelijk

                          Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                          koop een tweede hand 17-40mmL.
                          na je vakantie verkoop je hem zo weer voor dezelfde prijs.
                          grt,bouk.
                          beetje boven budget van de TS niet?

                          of verkoop je de jouwe voor 200 €?
                          With Canon, I can (or at least try)
                          Photastic.be ~ Passion for the picture
                          Nieuwe site

                          Comment


                          • #14
                            Re: canon groothoeklens budgetvriendelijk

                            Een heel klein beetje boven budget ja.

                            Nog een vraagje ivm die kitlens 18-55. Je vindt die blijkbaar in verschillende versies, al dan niet IS, al dan niet USM, en nu ook versie I en versie II ?

                            Ik vond er eentje te koop tweedehands voor 50 eur, de IS versie maar zonder USM, lijkt me eerlijke deal?

                            Comment


                            • #15
                              Re: canon groothoeklens budgetvriendelijk

                              Echt groot verschil tussen versie 1 en 2 zit er volgens mij niet? Specs zijn dezelfde, dus resultaten zouden ook hetzelfde moeten zijn. Misschien dat de neiuwe versie stiller is en/of iets vlugger is, maar daar blijft het volgens mij bij.

                              50 euro lijkt me fair...
                              Canon EOS 60D -- Canon EF-S 55-250mm F4-5.6 IS -- Tamron 10-24mm F3.5-4.5 DI II LD -- Tamron 28-75 F2.8 XR DI -- Sigma 120-400mm F4.5-F5.6 APO RF DG OS HSM -- Samyang 8mm F3.5 Fisheye

                              Comment

                              Working...
                              X