Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Boven de mist

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Boven de mist

    Nog eentje van de ochtend van de eerste mooie lentedag.
    Net onder de zon zijn de huizen en bomen te zien die in 'kleurige mistbank' te zien zijn.
    Die foto was een crop van een foto die op 180mm werd genomen,
    deze foto werd op 10mm geschoten.

    vriendelijke groeten, Kurt
    Mijn foto's
    Fuji X-T1 + X-T2 + X100F + een paar lensjes

  • #2
    Re: Boven de mist

    Heerlijke platen maak je waarbij je kan wegdromen
    zo ook deze.

    gr.ron.
    Last edited by exhi; 9 februari 2011, 17:43.
    http://exhi-fotografie.nl

    Comment


    • #3
      Re: Boven de mist

      Kurt, weer een schoontje ...met knappe settings...
      Zit jij eigenlijk wel stil
      Alleszins goed bezig hoor

      Comment


      • #4
        Re: Boven de mist

        dit zijn mijn favorietjes zie ,gewoon zalig om naar te kijken ,die kleuren waw ,en mooie diepte ,chapeau

        Comment


        • #5
          Re: Boven de mist

          Oorspronkelijk geplaatst door bopatje Bekijk bericht
          dit zijn mijn favorietjes zie ,gewoon zalig om naar te kijken ,die kleuren waw ,en mooie diepte ,chapeau
          Dit is ook mijn mening
          Schitterende opname


          Groetjes chrit.
          Grootse dingen zijn vaak gegrondvest op een stevige onderlaag van mislukking.

          Comment


          • #6
            Re: Boven de mist

            Oorspronkelijk geplaatst door bopatje Bekijk bericht
            dit zijn mijn favorietjes zie ,gewoon zalig om naar te kijken ,die kleuren waw ,en mooie diepte ,chapeau
            Kan't niet beter zeggen
            Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
            "Casu Consulto - Modo Fac"

            Comment


            • #7
              Re: Boven de mist

              Heel mooi !

              Ik vind dat je bij de laatste posts de juiste balans gevonden hebt voor realistische kleuren en belichting, daar waar ik het vroeger soms iets te onnatuurlijk vond

              Heeft dit te maken met jouw filter of de manier van blenden ?
              www.damafoto.be
              Facebook Damafoto

              Comment


              • #8
                Re: Boven de mist

                Oorspronkelijk geplaatst door Dama Bekijk bericht
                Heel mooi !

                Ik vind dat je bij de laatste posts de juiste balans gevonden hebt voor realistische kleuren en belichting, daar waar ik het vroeger soms iets te onnatuurlijk vond

                Heeft dit te maken met jouw filter of de manier van blenden ?
                Het heeft te maken met de manier van blenden. Vroeger greep ik nogal vlug naar een HDR-programma zoals photomatix of HDR-efex en sleutelde ik achteraf wat aan de kleuren om te proberen tot een natuurlijk geheel te komen, soms lukte dat en soms ook niet. Op zich zijn het goeie programma's natuurlijk maar het hangt een beetje af van wat je wil om tot een bevredigend resultaat te komen.

                Nu maak ik indien nodig een manuele blend met lagen in photoshop, na veel oefenen lukt het steeds beter.
                Wat ook wel helpt is dat ik steeds beter leer om te gaan met het histogram, wat toch wel heel belangrijk is.

                Bij alle zonsopgangfoto's van de laatste tijd zijn trouwens geen filters gebruikt.
                Wat ik wel heb aangeschaft is een "seculine vivicap witbalans filter". Da's iets als expodisc maar niet zo duur. Het is een goeie hulp om de juiste witbalans manueel in te stellen en dat scheelt natuurlijk ook
                vriendelijke groeten, Kurt
                Mijn foto's
                Fuji X-T1 + X-T2 + X100F + een paar lensjes

                Comment


                • #9
                  Re: Boven de mist

                  Thanks voor de toelichting, Kurt !
                  Ben ook fervent aanhanger van manual blending. Wat je zelf doet, doe je beter he... na wat ervaring
                  Het probleem bij die software is inderdaad gemis aan de totale controle, om perfect te bereiken wat je voor ogen hebt.
                  Oorspronkelijk geplaatst door mortierke Bekijk bericht
                  Het heeft te maken met de manier van blenden. Vroeger greep ik nogal vlug naar een HDR-programma zoals photomatix of HDR-efex en sleutelde ik achteraf wat aan de kleuren om te proberen tot een natuurlijk geheel te komen, soms lukte dat en soms ook niet. Op zich zijn het goeie programma's natuurlijk maar het hangt een beetje af van wat je wil om tot een bevredigend resultaat te komen.

                  Nu maak ik indien nodig een manuele blend met lagen in photoshop, na veel oefenen lukt het steeds beter.
                  Wat ook wel helpt is dat ik steeds beter leer om te gaan met het histogram, wat toch wel heel belangrijk is.

                  Bij alle zonsopgangfoto's van de laatste tijd zijn trouwens geen filters gebruikt.
                  Wat ik wel heb aangeschaft is een "seculine vivicap witbalans filter". Da's iets als expodisc maar niet zo duur. Het is een goeie hulp om de juiste witbalans manueel in te stellen en dat scheelt natuurlijk ook
                  www.damafoto.be
                  Facebook Damafoto

                  Comment


                  • #10
                    Re: Boven de mist

                    schoontje zenne

                    lovely colors
                    Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                    Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

                    Comment


                    • #11
                      Re: Boven de mist

                      Manuele bleden gaat je goed af! Prachtige foto's...prachtige kleuren!

                      Comment


                      • #12
                        Re: Boven de mist

                        heel mooi
                        eos 600 d
                        lens 18-135 canon 10-22canon

                        Comment


                        • #13
                          Re: Boven de mist

                          Het ziet er rustig en vredig uit. En toch ook een beetje alsof er iets heel moois te
                          gebeuren staat vandaag. Iets speciaals. Maar wat? Dat zeg ik niet.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Boven de mist

                            Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
                            En toch ook een beetje alsof er iets heel moois te
                            gebeuren staat vandaag. Iets speciaals. Maar wat? Dat zeg ik niet.
                            Ik zal het dan maar zeggen ...
                            het mooie en speciale is dat ik nu dit schitterende plaatje ook gezien heb
                            bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                            Comment


                            • #15
                              Re: Boven de mist

                              Prachtig beeld!

                              Groetjes Natalie

                              Comment

                              Working...
                              X